ג'י סיטי | בלעדי

הירידות בשווקים מאיימות על עסקת הענק של מכירת נורסטאר לישראל קנדה

מניית נורסטאר צללה בכ-14% בשבועיים והקטינה את כדאיות הרכישה • שווי השוק הנוכחי של נורסטאר נמוך בכ-400 מיליון שקל מזה שעליו מתבססת הצעת הרכישה של ישראל קנדה • גורם בישראל קנדה: "אם השווקים לא יהיו טובים, לא נעשה שום דבר בכוח"

חיים כצמן וברק רוזן / צילום: ק.י
חיים כצמן וברק רוזן / צילום: ק.י

הירידות החדות בימים האחרונים בבורסות בת"א מערערות את סיכויי התממשותן של עסקאות רכישה שהוצעו לאחרונה ובראשן עסקת הענק לרכישת חברת נורסטאר, בעלת השליטה בענקית הנדל"ן המסחרי גזית גלוב לידי ישראל קנדה . כך נודע לגלובס.

לפני שבועיים, לאחר מספר חודשים של מאבק שליטה, הגישה ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, הצעה לא מחייבת לדירקטוריון נורסטאר , בראשות בעל השליטה חיים כצמן, לרכישת הבעלות המלאה בחברה לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל והפיכתה לפרטית. בהמשך להגשת ההצעה, נכנסו הצדדים למו"מ.

אלא שמאז הגשת ההצעה חלה הרעה ניכרת בשוק המניות המקומי, ובעיקר במניות חברות הנדל"ן. כך, מאז הוגשה ההצעה לרכישתה לפני כשבועיים, צנחה מניית נורסטאר בכ-14% (מניית החברה הבת גזית גלוב איבדה כ-8% בתקופה זו). מניית ישראל קנדה, הקונה בעסקה, צללה בשבועיים האחרונים בכ-18% והיא המשקפת לחברה שווי נוכחי של 4.3 מיליארד שקל לאחר שאיבדה כמיליארד שקל מערכה. 

מכאן שהעסקה שהציעה ישראל קנדה הפכה ליקרה למדי במחירי השוק הנוכחיים. מחיר המניה שעל פיו הוצע להפוך את נורסטאר לפרטית עמד על 55.55 שקלים, גבוה כעת ב-23% ממחירה הנוכחי בבורסה. שווי השוק הנוכחי של החברה נמוך בכ-400 מיליון שקל מזה שעליו מתבססת הצעת הרכישה של ישראל קנדה. 

ישראל קנדה נכנסה להשקעה בנורסטאר בשלהי ינואר השנה ובידיה כיום כ-22% ממניות החברה, אותן רכשה תמורת יותר מ-300 מיליון שקל (עיקר התמורה - לידי חיים כצמן עצמו). המתווה שהציעה ישראל קנדה לדירקטוריון נורסטאר הוא לרכישת כלל מניות החברה שאינן בידיה, בתמורה שכולה במזומן או כזו שחלקה יהיה במניות גזית גלוב (ביחס של 1.88 מניות גזית גלוב לכל מניית נורסטאר) בשיעור של עד 50% מהתמורה לבעל מניות שיבחר בכך.


ישראל קנדה: "פועלים בשיקול דעת"

נוסף על כך, כדי להפוך את נורסטאר לחברה פרטית, הציעה ישראל קנדה כי תפרע, כחלק מהעסקה, את כלל החוב של נורסטאר למחזיקי האג"ח בת"א, שיתרתו נאמדת בקרוב ל-800 מיליון שקל.

 גורם בישראל קנדה הזכיר כי ההצעה שהוגשה לנורסטאר אינה מחייבת והוסיף כי "אם השווקים לא יהיו טובים ולא ברורים, לא נעשה שום דבר בכוח. כמו תמיד נפעל להוציא לפועל רק עסקאות טובות שנרוויח מהן ביום הרכישה". לדבריו, "כל העסקאות שישראל קנדה עשתה עד היום נעשו ברווח גדול כבר ביום העסקה ולא יהיה שום שינוי באסטרטגיה גם הפעם. אנחנו פועלים בשיקול דעת ובמחשבה", אמר הגורם.