"בניתי תוכנית עסקית והתמסרתי לחלום": המתכנתת שעזבה משרה בכירה בהייטק כדי לפתוח מכון כושר

ילנה לייבזון מפתח תקווה, בזוגיות+5 • הבעלים והמנהלת של New Age Studio • "ספורט הוא תרופה לכל מחלה, הוא מענה לכל קושי, מגביר את הביטחון העצמי, מפחית דיכאון, מעכב תהליכי הזדקנות ותמיד היה ויהיה חלק בלתי נפרד מחיי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ילנה לייבזון, הבעלים והמנהלת של New Age Studio / צילום: נטלי סקובסקי
ילנה לייבזון, הבעלים והמנהלת של New Age Studio / צילום: נטלי סקובסקי

בשנת 1994 ילנה עלתה לארץ מאוקראינה ואת המסלול האקדמי שלה החלה בלימודים לתואר במדעי המחשב שאותו סיימה בהצלחה. מהר מאוד מצאה את עצמה על מסלול התקדמות מהיר בעולם ההייטק. לכאורה, היה לה הכול, הייתה מתכנתת בכירה בחברת תקשורת מובילה ויציבות כלכלית. ילנה מספרת שלמרות זאת " החלום הישן, חלום הילדות שלי סירב לגווע, הוא לא נכנע, הוא צעק ובעט, ואני לא יכולתי להתעלם יותר".

"כדי להרגיע אותו", היא אומרת "התחלתי לעבוד כמאמנת כושר בערבים. כך מצאתי את עצמי בין שני עולמות, העולם הדיגיטאלי, שמספק פרנסה ויציבות ועולם הכושר הגופני שיענה על הצרכים של הלב והבטן".

"בוקר אחד, עם המון לבטים וחששות, אבל עם אמונה פנימית חזקה שיהיה בסדר, החלטתי לעזוב את עולם ההייטק, לבנות תוכנית עסקית ולהתמסר לחלום. כיוון שאינני מאמינה בקיצורי דרך, וכיוון שהיה לי חלום להגשים, נרשמתי לקורס מדריכי כושר גופני במכון וינגייט. המשכתי בקורסים מקצועיים, למדתי התעמלות לנשים בהריון ולנשים אחרי לידה. למדתי גם קורסים ביציבה ובקינזיולוגיה. עבדתי קשה, שיננתי, התמקצעתי, התקדמתי וצברתי ניסיון רב בכל תחומי הכושר וההתעמלות".

בתחילת 2019 יצאה ילנה לדרך עצמאית אחרי כ-20 שנה בתפקידים שונים בחברות הייטק. ההחלטה הייתה לא פשוטה בכלל. ילנה מספרת ש"רבים מחברי הרימו גבה, כולם חשבו שזה יהיה טבעי עבורי להמשיך וליהנות ממשכורת, רכב ותנאים נוחים ומפנקים לאחר שרכשתי כל כך הרבה ניסיון כמתכנתת".

היום ילנה היא הבעלים והמנהלת של New Age Studio בפתח תקווה.

"בתקופת הקורונה הייתי בשלבי צמיחה קריטיים של העסק", היא משתפת, "בדיוק בנקודת הזמן בה החלו לקוחות להצטרף כמנויים בסטודיו, הכול נקטע והחל להפוך מאתגר יותר ויותר. הספקים השונים, בעל הנכס וחברת הניהול דרשו תשלומים במועד הקבוע ובמקביל תהליך גיוס הלקוחות ועימו תזרים ההכנסות, הצטמצם ואף נעצר".

"מהר מאוד", היא מוסיפה "בדומה לעסקים רבים בארץ ובעולם, המצאתי את עצמי מחדש, וכמו בהתמודדות עם אתגרים רבים בחיים התעקשתי לראות גם את ההזדמנויות. לא יכלתי לחשוב על אפשרות שלא אוכל לתמוך ולאכזב את הלקוחות המדהימים שסומכים עלי. הקמתי אתר ואפליקציה שאפשרו המשך פעילות בזום שסיפקו את מכלול השירותים התומכים, פניתי לעזרה ממשפחה וחברים לקבלת הלוואות שיאפשרו לי לממן את עצמי, וביקשתי להקפיא תשלומים מכל מי שרק יכולתי לבקש. לשמחתי הצלחתי בקושי לעבור את התקופות הקשות של הסגרים וההשפעות שלהם. לטעמי, מנגנון התגמול שאישרה המדינה, אושר מאוחר מאוד, לא התאים לצורכי הענף ולא עזר לי להתקיים כבעלת עסק עצמאית. מנגנון גביית המסים פעל כסדרו, המענקים לא התחשבו בעסקים חדשים כמו שלי שלא יכלו להראות ירידה בהכנסות ונוסף על כך, היום אני מחזירה מענקים שקיבלתי".

אף על פי כן ולמרות הכול, המטרה העליונה של ילנה נותרה כשהייתה - לגרום לאנשים ובעיקר לנשים, להתאהב בספורט, להתמיד בו ולהרוויח חיים בריאים יותר, יפים יותר ומאושרים יותר. בסטודיו שלה אפשר למצוא שיעורים מגוונים לצרכים משתנים. השיעורים מלווים את המתאמנים במעגלי החיים, מותאמים לגילאים ולשלבים שונים בחיים. "אני מאושרת ועוסקת רק בספורט ממש כפי שחלמתי כשהייתי ילדה. ילנה מוסיפה ואומרת: "ספורט הוא תרופה לכל מחלה, הוא מענה לכל קושי, מגביר את הביטחון העצמי, מפחית דיכאון, מעכב תהליכי הזדקנות ותמיד היה ויהיה חלק בלתי נפרד מחיי. הספורט ממלא באנרגיה, ומחזק את הגוף ואת הנפש". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il