חברי הרשימה המשותפת תמכה בקואליציה, והצעות האי-אמון נפלו

חברי האופוזיציה לא הצליחו לגייס היום רוב לתמיכה בשתי הצעות אי-אמון, לאחר שחברי הרשימה המשותפת הצטרפו לקואליציה בהצבעה או נעדרו באחרת, וההצעות נפלו ברוב של 61 מתנגדים מול 52 תומכים

יו''ר הרשימה המשותפת, ח''כ איימן עודה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו''ר הרשימה המשותפת, ח''כ איימן עודה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברי האופוזיציה לא הצליחו לגייס היום (ב') רוב לתמיכה בשתי הצעות אי-אמון, לאחר שחברי הרשימה המשותפת הצטרפו לקואליציה בהצבעה או נעדרו באחרת, וההצעות נפלו ברוב של 61 מתנגדים מול 52 תומכים בלבד.

גם ח"כ עידית סילמן, מי שהודיעה לפני כחודש כי היא עוזבת את הקואליציה, לא השתתפה בהצבעה, והרוב הדרוש להצבעה לא גויס.

בהצעה "כישלון הממשלה בניהול איום הגרעין האיראני, משבר האקלים ויוקר המחיה", שהגישו סיעת הליכוד, תמכו 52 חברי כנסת, לעומת 61 שהתנגדו. בהצעה "כישלון הממשלה בכל תחום: כלכלי, אזרחי, מדיני, ביטחוני", שהגישו סיעות יהדות התורה וש"ס, תמכו 52 חברי כנסת, לעומת 56 שהתנגדו.

ח"כ דודי אמסלם קרא במהלך ההצבעה לח"כ אחמד טיבי ושאל: "למה הצבעתם נגד?", וטיבי השיב לו: "כי זה ביבי". במפלגת הציונות הדתית הגיבו: "מי שהיה לו עוד ספק שממשלת בנט-עבאס-שקד לא תהסס להישען על הרשימה המשותפת, קיבל היום את התשובה או יותר נכון את הבושה".

בקואליציה אכן עובדים על שיתוף-פעולה ותמיכה שקטה של הרשימה המשותפת שתיתן גב לקואליציה בהצבעות קריטיות, והערב סיפקו חברי הכנסת הערבים את התמורה הראשונה שלהם להבטחות שניתנו בפגרה. מוקדם יותר היום אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי מפלגתו תתמוך בחוק פיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב. 

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום בכנסת: "אנחנו מתחילים את המושב ברגל ימין. הרוב הדומם רוצה בהצלחת הממשלה, וכדאי שהרוב הדומם ידבר קצת יותר".