אקירוב הצליח להנפיק את הפעילות השוויצרית בשווי של 2.4 מיליארד שקל

לאחר מספר ניסיונות ודחיות השלימה אלרוב נדל"ן את הנפקת פעילות הנדל"ן המניב שלה בשוויץ, קרוב לרף התחתון של השווי המתוכנן • ההנפקה בשוויץ צפויה להוסיף להון העצמי של חברת הנדל"ן הישראלית 663 מיליון שקל

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

לאחר מספר עיכובים ועל אף מפולות בבורסות בעולם, הצליחה אלרוב נדל"ן , שבשליטת אלפרד אקירוב ובני משפחתו (73.5%) להנפיק את פעילותה השוויצרית בבורסה של ציריך לפי שווי של 693 מיליון פרנק שוויצרי (2.4 מיליארד שקל), ללא מימוש אופציה שניתנה לחברה בהנפקה. השווי לפיו הונפקה הפעילות קרוב לרף התחתון שהציבה אלרוב מוקדם יותר החודש.

השלמת ההנפקה בבורסה השוויצרית מגיעה לאחר שאלרוב הודיעה מספר פעמים על כוונה להנפיק את פעילות הנדל"ן המניב שלה במדינה. ההנפקה הושלמה בבורסה של ציריך לפי שער למניה של 68 פרנק שוויצרי, לפני כשבועיים הודיעה אלרוב על טווח מחירים משוער שבין 67 ל-77 פרנק שוויצרי למניה בעת ההנפקה. אלרוב מגייסת 183 מיליון יורו, כאשר יש בפניה אופציה שתוכל לנצל עד ל-24 ביוני שעשויה להגדיל את סכום הגיוס ל-203 מיליון פרנק שוויצרי.

הפעילות השוויצרית מרוכזת תחת חברת אפיק סוויס ( Epic Swiss ), אשר שיעור ההחזקה של אלרוב בה עומד על 77.8% (ערב ההנפקה). הפעילות כוללת מגוון נכסי נדל"ן מניבים בשוויץ, כאשר מדובר בעיקר שטחי מרכזים מסחריים, משרדים ומרכזי הפצה.

בשנת 2016 הודיעה אלרוב לראשונה כי היא בוחנת את ההנפקה של פעילות זו, ובהמשך נעשו מספר ניסיונות שלא הושלמו. בספטמבר 2020 נעשה ניסיון נוסף, מוחשי יותר, שכלל טיוטת תשקיף שפורסמה. מדובר היה במהלך להנפיק את אפיק סוויס לפי שווי של 2.9 מיליארד שקל, אך כשבועיים לאחר מכן נדחתה ההנפקה בשל תנאי השוק.

לאחר ההנפקה יעמוד שיעור החזקת הציבור באפיק סוויס, כשמניחים את מימוש האופציה, על 28.5%. שיעור ההחזקה של אלרוב יירד ל-55.7% והיתרה תוחזק על ידי השותפים הקיימים בחברה. אפיק סוויס תבצע חלוקת דיבידנד בגובה של 17.5 מיליון פרנק שוויצרי (חלקה של אלרוב) וההון העצמי יגדל בסכום של 662 מיליון שקל.

ובתוך כך, חברת כלל ביטוח, שאלרוב מחזיקה ב-15% מהון המניות שלה, תקיים אסיפה כללית בסוף החודש לדון במינוי הדירקטורים מטעם אלרוב. זאת לאחר שהאסיפה של בעלי המניות שתוכננה ליום שני השבוע נדחתה, בגלל בקשה לחידוד מצד רשות ניירות ערך.