אחרי שנתיים וחצי בתפקיד: מנכ"לית מיקרוסופט ישראל רונית אטד עוזבת

אטד צפויה לסיים את תפקיד ביולי הקרוב, עם סיומה של שנת כספים במיקרוסופט • יחליף אותה אלון חיימוביץ', סמנכ"ל חטיבת המגזר הציבורי וחטיבת ה"אנטרפרייז" האחראית על שירות ארגונים גדולים

רונית אטד , מנכ''לית מיקרוסופט ישראל / צילום: גיא הכט
רונית אטד , מנכ''לית מיקרוסופט ישראל / צילום: גיא הכט

לאחר שנתיים וחצי בתפקיד, רונית אטד עוזבת את תפקידה כמנכ"לית מיקרוסופט ישראל - זרוע המכירות והתמיכה של מיקרוסופט העולמית. אטד נכנסה לתפקיד באוקטובר 2019, ערב פרוץ מגפת הקורונה וחודש לאחר השקת מכרז נימבוס, והיא צפויה לסיים את תפקיד ביולי הקרוב, עם סיומה של שנת כספים במיקרוסופט. יחליף אותה אלון חיימוביץ', סמנכ"ל חטיבת המגזר הציבורי וחטיבת ה"אנטרפרייז" האחראית על שירות ארגונים גדולים, כמו בנקים, חברות ביטוח וקופות-חולים.

עזיבתה של אטד ומינויו של חיימוביץ' נערכים על רקע ההפסד של מיקרוסופט ישראל במכרז נימבוס - מכרז מחשוב הענן הממשלתי שהיקפו 4 מיליארד שקל, בו זכו בסופו של דבר אמזון וגוגל. מיקרוסופט עתרה לבית המשפט העליון נגד ההפסד בחודש אפריל אשתקד, זמן קצר לאחר ההפסד, אך משכה אותו בקיץ שעבר ללא מתן הסברים, והותירה את אורקל, המפסידה הנוספת במכרז, להיאבק על פסילתו. הדיון בעניין אורקל עדיין חי ועומד בבית המשפט, והוא צפוי להתקדם בשבועות הקרובים. 

המציאות החדשה בהייטק: המשקיעים מקשיחים תנאים, העובדים ידוללו ללא ידיעתם
מודל עסקי כושל ומסיבות ראווה: חטאי הסטארט־אפים שהובילו למשבר בהייטק 

מינויו של חיימוביץ' נערך כעת על רקע כוונתה של מיקרוסופט להתחרות על מכרזים ביטחוניים מסווגים ולשרת ארגוני צבא וכוחות ביטחון. 

אלון חיימוביץ' / צילום: ענבל מרמרי
 אלון חיימוביץ' / צילום: ענבל מרמרי

חיימוביץ' הצטרף למיקרוסופט ישראל לאחר כ-13 שנים בחברת סיסקו, בה מילא שורה של תפקידים בכירים. בתפקידו האחרון בחברה, כיהן חיימוביץ' כסמנכ"ל המכירות של חטיבת הביטחון וגופי הסמך הקשורים לחטיבה, ולפני כן כיהן במשך כ-6 שנים כסמנכ"ל טכנולוגיות ומוביל ארכיטקטורות עסקיות בחברה.

משימה נוספת שהוטלה על אטד וחיימוביץ' הייתה הכנת חוות שרתים בתקן מתקדם שתאפשר לה לשרת את ארגוני הממשלה וארגוני ענק המחויבים או המעוניינים להחזיק את הענן הציבורי שלהם במתקן ישראלי. מיקרוסופט אומנם הפסידה במכרז, אך היא צפויה להיות הראשונה להשיק חווה כזו - לאחר ששכרה שטח בחווה בבעלות יוסי שינפלד, לצד גוגל. מיקרוסופט הייתה אמורה להשיק את חוות השרתים שלה בחודש הבא, אך לפי ההערכה ההשקה נדחתה למועד מאוחר יותר השנה, ובחברה מבטיחים כי הוא יושק עד סוף השנה. 

"השנה הטובה ביותר בתולדות מיקרוסופט ישראל"

אטד לא עבדה קודם לכן במיקרוסופט: היא כיהנה קודם לכן כמנכ"לית אלעד מערכות וצמחה באמדוקס במספר תפקידי ניהול. כעת נמסר מטעמה כי תפנה להשקעות הון סיכון, תחום שנחשב מאתגר במיוחד בתקופה זו.

קודמתה של אטד, שלי לנצמן, כיהנה בתפקיד כארבע שנים, ולפניה כיהן דני ימין בתפקיד כעשר שנים. 

במכתב לעובדים כתבה אטד: "מיקרוסופט ישראל ארגון מדהים. בזכותכם! תודה לכל אחת ואחד מכם על המקצוענות, המסירות והיצירתיות שבזכותן צמחנו להיות חברה מדהימה בישראל. הפכתם את השנה האחרונה לשנה הטובה ביותר בתולדות מיקרוסופט ישראל. אנחנו רואים את האמון שנותן בנו המשק הישראלי. עד סוף השנה יפעל כאן הדאטה סנטר שלנו. מעל לכל, אני גאה במעורבות החברתית שלנו כארגון. בהכשרת הלומי קרב וחיילים משוחררים להייטק, בקידום נשים בעולם הטכנולוגי. אני שמחה להעביר את המושכות לאלון חיימוביץ' ובטוחה בהצלחתו. עכשיו הזמן שלי להמשיך הלאה ולנצח את האתגר הבא".