גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרן העושר נפתחת: לאן יגיע הכסף ומי יהיה האיש החזק?

באיחור של ארבע שנים, ועם סכום צנוע בהרבה מהמובטח, תתכנס מועצת הקרן כדי לקבוע את כללי ההשקעה • על פי החוק, הכסף יושקע בחו"ל כדי להימנע מהשפעות שליליות על השוק, והוועדה תבחן סייגים נוספים לאפיקי ההשקעות • אופן חלוקת הכספים למטרות ציבוריות נתון לשיקול דעתו של ליברמן

אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס
אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס

מועצת הקרן לאזרחי ישראל בראשות שר האוצר, אביגדור ליברמן, תתכנס השבוע לישיבתה הראשונה לקראת תחילת ההשקעות בחו"ל לרגל שחרור כספי קרן העושר. בקרן הצטברו למעלה ממיליארד שקלים - הסכום המינימלי לפתיחתה. בישיבה ישתתפו גם החשב הכללי באוצר - יהלי רוטנברג, סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה - אמיר ברקן, המשנה לנגיד בנק ישראל - אנדרו אביר, ושלושה נציגי ציבור: ראש ועדת ההשקעות - פרופסור ירום אריאב, יו"ר דירקטוריון הזדמנות ישראלית - ד"ר רוני הלמן, והכלכלן בארי טאף.

סדר יומה של המועצה טרם פורסם לציבור, אך כבר עכשיו ברור כי לצד חגיגות שחרור הכסף מהקרן באיחור של ארבע שנים, המטרה הראשונה על השולחן מצדו של שר ליברמן תהיה לאשרר יעדים ל-35 מיליון שקלים שיוצמדו לתקציב המדינה, המיועדים להשקעות בארץ כפי שנקבע בחוק. כבר אתמול רמז על כך שר האוצר כשאמר: "הקרן מתחילה לעבוד ועשרות מיליוני שקלים יזרמו חזרה לציבור".

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ

בעוד שחבריו לממשלה נאנקים כדי להציג הישגים אלקטורליים מבוססי השקעות תקציביות, לליברמן יינתן תקציב נוסף, לא גדול אמנם, שהמגבלות עליו עוברות דרך מטרות מוגדרות ועמומות: אנרגיות מתחדשות, עידוד תעסוקה בנגב ומחקר ופיתוח.

בהינתן העמימות המכוונת, לשר האוצר תהיה יד חופשית (מה שעשוי להיות מגבלתי לאור פירוט ניגודי העניינים של ליברמן, כפי שמפורט בעמוד 8) בפיקוח הוועדה בכנסת, שתוכל גם היא להשפיע על מטרות התקציב החדש. החוק נוסח עוד בשנת 2014, אז ההשקעה באנרגיות מתחדשות הייתה נדרשת וכיום היא פורחת - מה שמציב בסימן שאלה את המטרות שהוצבו בעבר.

סביב שולחן המועצה ידונו גם בקביעת מדיניות ההשקעות והתנעת עבודת ועדת ההשקעות מהר ככל הניתן. במועצה שואפים שהתשואות מאותן השקעות יצטברו בקופת המדינה, ואחוזים מהן יעברו לידי הציבור בהשקעות שתקבע.

עם כל הכבוד לחגיגות על חציית רף מיליארד השקל, צריך לזכור שמדובר בסכום נמוך בהרבה מהתחזיות המוקדמות. בשנת 2013 חזה בנק ישראל שלתוך הקרן יוזרמו יותר מ־9 מיליארדי שקלים עד 2022.

מדיניות ההשקעות בחו"ל במחלוקת

עוד לפני שהמועצה התכנסה, היא ספגה ביקורת רבה על היעדר ייצוג מגדרי לנשים או לחלקים אחרים בחברה הישראלית במסגרת דיוני הוועדה המפקחת בכנסת על פעילות הקרן לאזרחי ישראל. הוועדה המפקחת, בראשות ח"כ מוסי רז, צפויה גם היא לבחון מקרוב את עבודת הקרן, וב-6 ביוני יקיימו סיור מיוחד בחדר העסקאות החדש שקם לטובת השקעות כספי הקרן בבנק ישראל, וממנו תתבצע עבודת ועדת ההשקעות.

ח''כ מוסי רז / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשל החשש מ"המחלה ההולנדית" (השקעות מכספי הקרן במדינת המוצא והשפעות הרסניות על הכלכלה המקומית), נקבע שוועדת ההשקעות תשקיע את הכסף מעבר לים בלבד. אולם, בחוק לא נקבעו סייגים אתים אחרים. בדיונים שנערכו בנושא בוועדה בכנסת, העלה ח"כ רז את הסוגיה וביקש מהמועצה לקבוע את כללי השקעות עבור ועדת ההשקעות, כמו למשל שלא תתאפשר השקעה באיראן או במדינות אויב אחרות וכדומה.

מחלוקת נוספת סביב ההשקעות בחו"ל באה לידי ביטוי בדיון שנערך בחודש פברואר האחרון. לטענת השרה אורית פרקש הכהן, שיזמה את התיקון לחוק שאפשר את פתיחת קרן העושר החודש, יש לבחון מחדש את מדיניות ההשקעות בחו"ל בלבד. "מדוע לא לשקול את זה מחדש? הריביות אפסיות בחו"ל, נתוני הצמיחה באירופה ובכלכלות אחרות הן מאוד עגומות, זה לא בהכרח מתכון להצלחה", טענה השרה. "לעומת זאת, המשק שלנו נמצא בשגשוג. המשבר הכלכלי שקורה אחת לכמה דורות, לא מתרחש כאן. אולי זו ההזדמנות דווקא לשקול לשנות את המתכונת הזו, כי בסוף הרווח של הקרן הזו, הוא לא בהשקעה הזו של השלושה וחצי אחוז בשנה, אלא הוא אולי יותר בהשקעות".

"לקרן יש יתרון בטווח הארוך"

כפי שנקבע בחוק, תשואות בגובה 3.5% יועברו לקופת המדינה לטובת השקעות חברתיות ואנרגיות מתחדשות וינוהלו על ידי שר האוצר. בניגוד ליתר חלקי התקציב, שידונו ויאושרו בוועדת הכספים, את הדיונים על השקעות קרן העושר במדינה תנהל הוועדה המיוחדת בכנסת לענייני הקרן.

 

בדיון בכנסת בפברואר הציג ראש ועדת ההשקעות, פרופסור ירום אריאב, את השקפת עולמו באשר למדיניות ההשקעות של הקרן. לדבריו: "כלל שחשוב לאמץ הוא פשטות ושקיפות, לא ללכת לכל מיני הרפתקאות של מכשירים יותר מדי מורכבים ומסובכים, אלא ללכת אל הדברים היותר פשוטים. אני חושב שבטווח הארוך, הנושא מכוון אותנו להון עצמי או למניות, שבסך הכל בניסיון מצטבר של עשרות רבות של שנים. לטווח הארוך יש תשואה עודפת למכשיר שהוא מבוסס על מניות, חלק מזה הן מניות של חברות ציבוריות, חלק אולי השקעות בחברות לא ציבוריות, אבל בסך הכל יש יתרון לכלי הזה בטווח הארוך".

בהתייחסו להצעת השרה פרקש הכהן להשקיע בארץ, אמר פרופסור אריאב: "יש פה רציונלי, שלדעתי, הוא יותר חזק, הוא לא נחלש. זאת מפני שבעצם ‘המחלה ההולנדית’ היא כבר פה ובגדול. הנושא הזה של שגשוג בלתי רגיל ועד כדי נס כלכלי של ההייטק, בהחלט הביא למצב שיש לנו התחזקות, או בעצם יש לנו עודף במאזן תשלומים שגורם להתחזקות של השקל. אנחנו לא רוצים להחריף את הבעיה על ידי ההשקעות של הקרן בארץ, אנחנו רוצים שההשקעות יהיו בחו"ל".

מודל ההשראה: הכירו את קרן העושר הנורבגית | אסף אוני

כמו קרנות עושר אחרות, גם זו הישראלית שתתחיל לפעול השבוע נסמכת על התקבולים ממכירת משאבי טבע, ושואפת לנצל את הכמויות האדירות של הכסף המתקבלות בנקודת הזמן הנוכחית לטובת העתיד. תוך כדי, היא גם מקזזת את ההשפעה המייספת של הייצוא על השקל, ומגדרת את החשיפה הלאומית לזעזועים חיצוניים בתחום הייצוא. לוגיקה דומה הובילה להקמת קרן העושר המפורסמת ביותר בעולם, והגדולה ביותר הפועלת כיום - קרן העושר הריבונית הנורבגית.

כבר בתחילת שנות ה-90' הבינו הנורבגים כי הכנסות האנרגיה העצומות שלהם משדות גז ונפט בים הצפוני, שבסופו של דבר יתכלו, צריכים לשמש לדורות הבאים, וכי מוטב שיושקעו כדי להגן על המדינה מפני הפכפכות השווקים וכדי לדאוג לפנסיות העתידיות של תושביה. במאי 1996 נכנסה הקרונה הנורבגית הראשונה לקרן העושר, וכיום יש בה יותר מ-11.8 טריליון קרונות, שווי ערך לכ-1.25 טריליון דולר.

הקרן השיגה תשואה ממוצעת של 6.6% לשנה מאז שהחלה את פעילותה, ותמהיל ההשקעות שלה כולל ארבעה תחומים בלבד: מניות, אגרות חוב, נדל"ן ופרויקטי תשתיות לאנרגיה מתחדשת. התחום האחרון הוא חדש, ורק בשנה החולפת התבצעה ההשקעה הראשונה בו, בחוות טורבינות רוח בהולנד. במרוצת השנים הפכה הקרן לאחד המשקיעים הגדולים ביותר בשווקי המניות, ויש לה למעשה יותר מאחוז אחד מכל החברות הנסחרות בעולם. ועדת השקעות הפועלת תחת אחריות הבנק המרכזי הנורבגי קובעת את מדיניות ההשקעות שלה. כאשר הקרן מודיעה על תחזיות בנוגע לשוק המניות, או למשל, כי תרחיב את השקעות הנדל"ן בפורטפוליו העצום שלה, הדבר זוכה לכותרות עולמיות ומשפיע על השוק.

הגוף המנהל את הקרן הוא יחידה מיוחדת בבנק המרכזי הנורבגי, הפועלת בתיאום עם משרד האוצר. זו גם הגישה שאומצה בישראל. כל השקעות קרן העושר הנורבגית נעשות מחוץ לגבולות המדינה, בין היתר על מנת להגן על המטבע המקומי מפני ייסוף הנובע מיצוא משאבי הטבע היקרים. גם אפשרות זו אומצה בישראל. יש לציין כי מדינות רבות - מאזרבייג'ן ועד סינגפור, דרך מקסיקו ורוסיה, מתחזקות קרנות עושר ריבוניות - באופן פעילות שונה.

בנורבגיה, לשיקולי אתיקה וסביבה יש חלק מרכזי בהשקעות הקרן, והיא חיסלה למשל את השקעותיה בחברת "שפיר הנדסה" הישראלית בשל מעורבותה בבנייה ובתכנון בשטחים. בחודשים האחרונים הודיעה הקרן על הסטת כל ההשקעות שלה מנכסים רוסיים בעקבות המלחמה באוקראינה, אך טרם ביצעה זאת בפועל. לרוב החלטות לגבי הסטת השקעות מתבצעות במשך שנים ארוכות, כדי למנוע מכירה במחירי הפסד. במקרה הרוסי, הקרן נימקה כי הבורסה הרוסית עדיין לא פועלת כסדרה ולכן נמנע ממנה לבצע את הצעד.

לגבי השימוש בכספי הקרן, הרי שממשלות בנורבגיה קמו ונפלו על השאלה כמה מהתשואה השנתית יוכל להיות מוקדש לתקציב השוטף. כעת קובע החוק כי עד 3% מנכסי הקרן יוקצו מדי שנה למימון התקציב, אולם בשנתיים האחרונות עלה אחוז הניצול בגלל הוצאות הממשלה על ההתמודדות עם מגיפת הקורונה. בשנה שעברה עמד שיעור ההוצאה על 3.6% מהקרן, שעברו למימון חלק מהתקציב השנתי. תושבים רבים בנורבגיה דורשים הוצאות גדולות יותר על תשתיות במטרה להעלות את רמת החיים. בישראל נקבע השיעור על 3.5% מנכסי הקרן.

בשנה הקודמת, שהיתה שנת גאות בשווקי המניות, רשמה הקרן הנורבגית רווחי שיא של 177 מיליארד דולר. השנה, המצב שונה באופן מהותי. ברבעון הראשון של השנה היא הפסידה 70 מיליארד דולר, ורשמה תשואה שלילית של קרוב ל-5%, בעקבות הצניחה בשווקי המניות. נגיד הבנק המרכזי הנורבגי ניקולאס טנגן, העומד בראש ועדת ההשקעות העצמאית של הקרן, אמר כי היא "ככל הנראה ניצבת בפני המבחן הכי משמעותי ב-30 שנות פעילותה", לאור המצב בשווקים.

טנגן הביע חשש לירידה בשווי נכסי הקרן, שכיום מקבילים לכ-230 אלף דולר לכל תושב נורבגי. "יהיו לנו זמנים קשים הרבה יותר בטווח הקרוב", אמר בראיון ל"פייננשייל טיימס", "עם ריביות נמוכות מאוד, עם שוק מניות גבוה מאוד ועם אינפלציה מזנקת - אנחנו יכולים לדמיין תקופה ארוכה של תשואות נמוכות". עם זאת, הקרן צפויה ליהנות מהכנסות עודפות בשל מחירי האנרגיה הגבוהים. נורבגיה היא יצואנית הגז השנייה בגודלה לאיחוד האירופי, ומפיקת הנפט הגדולה ביותר באירופה.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, shutterstock

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

בניין רשת החדשות אל ג'זירה / צילום: Shutterstock, BalkansCat

פה אחד: הממשלה הצביעה על סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל

בארגון הטרור מוכנים לוותר על השלטון ועובדים על מערכת שלטונית חדשה ● המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית • דיווח בתקשורת הערבית: חמאס לא ימסור הלילה את תשובתו למתווכות • בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי על ההצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש על סף מכירת השליטה גם באלרון

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● סכום העסקה המשוער: כ-90 מיליון דולר

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

אחרי פחות משנה: מנכ"ל חדשות 13 פורש מתפקידו

עפ"י הודעת רשת 13, אור צלקבוניק פורש על רקע "התוכנית המתגבשת לשינויים במודל פעילותה של חברת החדשות" ● רק לאחרונה דווח על שורת מהלכים שתכנן צלקובניק לבצע בחטיבת החדשות, כמו למשל קיצוץ מהדורת שישי לשעה בלבד; המהלך אומנם נותר על כנו, אך לא ברור מה יקרה בהמשך