מיטב מעמיד למכירה את מניות השליטה בחברת המימון פנינסולה

בית ההשקעות קיבל הצעות ראשוניות לרכישת החזקותיו בפנינסולה, הנסחרות בשווי של כ-300 מיליון שקל

אילן רביב, מנכ''ל מיטב דש / צילום: כדיה לוי
אילן רביב, מנכ''ל מיטב דש / צילום: כדיה לוי

בית ההשקעות מיטב עשוי לממש בקרוב את מניות השליטה בחברת האשראי לעסקים פנינסולה. מיטב דיווח לבורסה כי לאחרונה קיבל הצעות ראשוניות ממספר גופים לרכישת החזקותיו בפנינסולה (50.64% מההון), וכי החליט לבחון את אפשרות המכירה.

בבית ההשקעות, שמנוהל בידי אילן רביב, מבהירים כי ההצעות אינן מחייבות, וכי אין כל ודאות שאחת מהן תבשיל לכדי מו"מ או הסכם מחייב. יתרה מכך, במיטב הבהירו כי בשלב זה החברה לא החליטה באופן סופי על מכירת החזקותיה בפנינסולה.

פנינסולה, בניהולו של מיכה אבני (אשר רביב משמש בה כיו"ר), היא אחת מחברות המימון החוץ-בנקאי הגדולות והוותיקות בשוק, והיא נסחרת בת"א לפי שווי של 580 מיליון שקל, לאחר שמניית החברה איבדה כשליש מערכה בשנה האחרונה. 

זוהי ככל הנראה אחת הסיבות שמיטב מבקש למכור את מניותיו בה, שנכון להיום עומד שוויין על כ-300 מיליון שקל.   

פנינסולה הוקמה בשנת 2004 על ידי אבני, והיא מתמחה במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים במגוון תחומים, החל ממזון ותעשייה ועד יהלומים ואנרגיה. לצד מיטב ואבני שמחזיק בכ-8%, בעלי המניות העיקרי בחברה הם מגדל (9.6%) והפניקס (6.5%). אבני אגב הודיע בחודש מרץ על פרישתו מהתפקיד, ובמקומו מונה ליאור אייל, שייכנס לתפקיד המנכ"ל בהמשך החודש. ברבעון הראשון של השנה עמד הרווח הנקי של החברה על 11.4 מיליון שקל (ירידה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד), ותיק האשראי הסתכם ב-1.36 מיליארד שקל.

במיטב, שבשליטת משפחות ברקת סטפק, לא זונחים את תחום האשראי ומעדיפים ככל הנראה להתרכז בחברות אחרות שבהן מחזיק בית ההשקעות, ובראשן חברת הפינטק ליקווידיטי, שבה הוא מחזיק 44.6%, ושמתמחה באשראי ובפיתוח סטארט-אפים.

בחודש אפריל השקיעה קרן אפולו, אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם, יחד עם קרנות של מיצובישי וספארק קפיטל, סכום כולל של 40 מיליון דולר בליקווידיטי, המשקף לליקווידיטי שווי של עד 800 מיליון דולר אחרי הכסף. לצד ליקווידיטי, מיטב מעורב בתחום האשראי גם באמצעות מיטב הלוואות, לוטוס, סלאריו ואינקרדיבל.