גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כבר לא רק לסמן וי: איך השתנו הרגלי צריכת ביטוח נסיעות לחו"ל

השנתיים האחרונות חידדו את הצורך בביטוח רפואי בעת שהייה בחו"ל ● כך אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח ● מה חשוב לנוסעים, כמה זמן לפני היציאה מהארץ נרכש ביטוח ועל אילו כיסויים מושם דגש?

צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D
צילום: Shutterstock, Jo Panuwat D

הכתבה בשיתוף הראל ביטוח

אחד הסימנים המובהקים לכך שהאביב והקיץ הנוכחי שונים מאלו שהורגלנו אליהם בשנתיים האחרונות הוא העומסים החריגים באולם היוצאים לחו"ל בנתב"ג.

הישראלים חזרו בגעגועים ליעדים קרובים, בינוניים ורחוקים, מפאפוס בקפריסין השכנה, דרך פריז ולונדון האירופאיות ועד לניו-יורק ויעדים נוספים במזרח אסיה ודרום אמריקה. המראות, התחושות והחוויות מחוץ לארץ נותרו כפי שהן, אך יש כמה דברים שבכל זאת השתנו, וביניהם כל נושא ביטוח הבריאות לנסיעות.

"הקורונה בעיקר, אבל גם שינויים גלובליים אחרים - כמו המלחמה באוקראינה, השפיעו על הדרך שבה אנחנו חושבים על הבריאות שלנו בהקשר לתכנון היציאה לחו"ל", אומר ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו"ל, בהראל ביטוח. "אם בעבר הישראלים היו רוכשים ביטוח בריאות לחו"ל רק כדי לסמן וי על הנושא, כיום ההתייחסות היא שונה לחלוטין והפוכה ב-180 מעלות".

די קפואה מסביר כי רבים תופסים כיום את הבריאות בעת נסיעה כנושא משמעותי יותר, כזה שבקלות יכול להשתבש בזמן הלא נכון בחו"ל ולפגום שלא לומר לחרב את הטיול. "אנחנו רואים כיום הרבה יותר תכנון סביב הנושא. למשל, אנשים מבוגרים שעוד לפני רכישת הכרטיס מבררים האם הם עומדים בתנאי הצטרפות לביטוח נסיעות לחו"ל שלנו - ומגלים שאנחנו מאפשרים הצטרפות לביטוח לקבוצת גיל רחבה, עד גיל 95", אומר די קפואה. "יש גם מי שרוכשים את ביטוח הנסיעות יחד עם כרטיס הטיסה, או ממש בסמוך למועד התשלום עליו, ולא כפי שנעשה בעבר יום-יומיים לפני היציאה לחו"ל, או אפילו בשדה, רגע לפני העלייה למטוס", הוא מוסיף.

ג'ורג'יו די קפואה, מנהל מכירות ושיווק נסיעות לחו''ל, הראל ביטוח / צילום: באדיבות ג'ורג'יו די קפואה

"ככלל, לפי הנתונים שלנו, אנחנו יכולים לראות שאם טרום הקורונה קבוצת הגיל של נוסעים בני 40-50 רכשה לרוב ביטוח ברגע האחרון, כיום יש מי שרוכשים ביטוח נסיעות גם כמה חודשים לפני החופשה המתוכננת", אומר די קפואה ומצביע על כך שככל שגיל המבוטחים עולה ורמת התכנון של הנסיעה גדלה - מגמה זו מתחזקת

קיצור או ביטול נסיעה מעסיקים יותר את המבוטחים

לפי די קפואה תכנון מראש של רכישת הביטוח הוא רק אחד מהשינויים שחלו בתחום. נוסף על כך רבים שמים דגש גם על תוכן הביטוח והכיסוי. "הסיטואציות האפשריות שיכולות להסתבך בחו"ל הפכו רבות יותר, ובהתאם המבוטחים ערים יותר לגבי המענה לו יזכו", הוא אומר. "כולם רוצים להרגיש בטוחים בזמן הנסיעה לחו"ל ולדעת שמאחוריהם יש חברה המעניקה את הפתרון המקיף והמתאים להם", הוא מוסיף.

וכך, כאשר מסתכלים לדוגמה על ביטוח הנסיעות לחו"ל של הראל, ניתן לראות כיצד השינוי בצרכי המבוטחים מתבטא, כאמור גם בכיסויים עצמם. למשל, סעיף ההרחבה של ביטול וקיצור נסיעה לחו"ל היה קיים עוד לפני המגיפה - במקרה למשל של אדם שאושפז ליום או יותר, מוות של קרוב ועוד - במצב זה ניתן כיסוי של החזר עד 5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס נסיעה למבוטח (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה). בזמן הקורונה הבינו בהראל שיש לתת מענה גם למגיפה בכיסוי של קיצור או ביטול נסיעה.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

מה נותן הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה? עד 400 דולר החזר עבור כרטיס הטיסה שבוטל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, ועד 1,000 דולר עבור קיצור או הארכת שהות בחו"ל במקרה של אירוע רפואי עקב מגיפה, שמתוכם עד 150 דולר עבור לינה. את תקרת הכיסוי ניתן כמובן להרחיב, תמורת תשלום נוסף - ולהגדיל את תקרת הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה בזמן מגיפה ל-5,000 דולר בסך הכל, מתוכם עד 2,000 דולר עבור כרטיס הטיסה ועד 150 דולר עבור הלינה, שהיא מעבר לתקופת הביטוח. הכיסוי הוא עבור המבוטח, המשפחה הגרעינית ומלווה לנסיעה - בתנאי שכולם רכשו את ההרחבה הזו (והכל בהתאם לתנאי הפוליסה).

זה יכול להתאים, למשל, כשטסים ליעדים יקרים יותר ורחוקים וכן כשכרטיס הטיסה אינו גמיש או בעל דמי ביטול מאוד גבוהים. בנוסף לעלויות גם הסיבה עצמה לקיצור וביטול נלקחת בחשבון והפכה לבעלת חשיבות.

די קפואה מסביר: "מדובר בכיסוי שעד היום היה מכסה קיצור וביטול נסיעה בשל מחלה שרופא אישר בגינה כי המבוטח מנוע רפואית לנסוע, או כתוצאה מפטירה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. אבל מה קורה אם אדם יוצא חיובי בבדיקת קורונה ולא יכול לעלות על המטוס? זה כבר מקרה אחר. גם לכך מיועדת ההרחבה של ביטול/קיצור נסיעה. הקורונה ועניינים בריאותיים שיכולים לעלות כתוצאה ממנה - מעסיקים את המבוטחים", הוא מציין.

כיסוי תאונות בחו"ל ואפליקציה ייעודית

ביטוח הנסיעות של הראל מציע גם כיסויים ושירותים נוספים שנותנים מענה, חלקו ייחודי - כך, למשל, הרחבה שמתייחסת להמשך טיפול בארץ עקב תאונה שהתרחשה בחו"ל. "בהראל הכיסוי הזה הוא חלק מהפוליסה הבסיסית, והוא עומד עד 10,000 דולר (ועד 120 יום) - להמשך טיפול בישראל ברפואה פרטית גם באשפוז וגם לא באשפוז - זה יכול לכלול למשל טיפול פיזיותרפי, הוצאת מסמרים, הורדת גבס ועוד", מדגיש די קפואה.

בנוסף, קיימת אפליקציית הראל חו"ל, הזמינה לכל מי שרוכש פוליסת נסיעות לחו"ל בחברה. המבוטח יכול להוריד אותה ולקבל באמצעותה שירות וליווי לצרכים רפואי או אחר בחו"ל. החל מאיתור רופאים או מרכזים רפואיים בחו"ל, התייעצות עם רופא ישראלי ואף קבלת מקדמה כספית במקרה של ביקור רופא בחו"ל ועד טיפול בבקשות להארכת הפוליסה בזמן השהות בחו"ל.

"במצבים כמו למשל איחור בהגעת מזוודה, אנחנו יכולים להעביר למבוטח באמצעות האפליקציה 150 דולר ישירות לחשבון הביט שלו או לכרטיס האשראי, ככל שהרחבה זו נרכשה", אומר די קפואה ומוסיף כי "אחרי למעלה מ-80 שנות מענה בעולמות הביטוח, הראל צברה ניסיון רב בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל".

"הניסיון שלנו בולט בכל הנוגע לקשר עם רופאים בחו"ל ותפעול יחידת חילוץ שמטפלת במבוטחינו. יחידת החילוץ שלנו, מורכבת מקבוצת אנשים בעלי כישורים ייחודיים ומיומנויות לבצע פעולות איתור וחילוץ. אבל לא רק. לצורך הדוגמה שלחנו ביום שפרצה המלחמה באוקראינה את צוות החילוץ שלנו לסייע למבוטחים שלנו בגבול פולין ורומניה. אנחנו כל יום עושים הערכת מצב, נמצאים עם היד על הדופק, ומתאימים את הכיסויים למבוטחינו, במישור הרפואי ובכלל", הוא מסכם.

דואגים לבריאות שלך גם בחו"ל - לפרטים על ביטוח נסיעות של הראל הקליקו כאן>>

עוד כתבות

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה