ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נחקר בחשד לשוחד וסחיטה באיומים

הותר לפרסום: ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ושלושה ממקורביו נחקרו השבוע בלהב 433 בחשד למרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע • "אין לי מה להסתיר, ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו", כתב גרינברג בחשבון הפייסבוק שלו

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: דרור סיתהכל
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: דרור סיתהכל

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עיכבו השבוע לחקירה את ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, וכן שלושה ממקורביו, המעורבים על-פי החשד בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

"עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים, וזאת בכדי להצעיד את פתח תקווה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם", כתב הבוקר (ד') גרינברג בחשבון הפייסבוק שלו.

"לאור השמועות, חשוב לי לשתף אתכם בפרטים שניתן. ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסוים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאוד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר, ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו. כראש עיר, ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי, וכך אנהג תמיד", הוסיף.

לדברי המשטרה, החקירה החלה לפני כשנה בעקבות תלונה, לפיה גרינברג דרש את פיטוריהם מעבודה או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו או של בני משפחתם, והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על-ידי הרשות. החקירה מלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

שלושת מקורביו של גרינברג חשודים כמי שפעלו בשליחותו על-מנת לממש את רצונו ואת כוונותיו.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של גרינברג: "ראש העיר משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר. כפי הנראה, ללא ידיעתו, נעשה שימוש בשמו על-ידי מספר אנשים כדי לאיים על אחרים, והדברים עוד יתבררו. אנו מציעים לכולם להמתין בסבלנות לתום החקירה, על-מנת להיווכח שלא היה בהתנהגותו כל דופי".

*** חזקת החפות: רמי גרינברג ומקורביו הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, והנחקרים הם בחזקת חפים מפשע.