החלימה מסרטן השד והחליטה להקים מותג אופנה עבור נשים המתמודדות עם המחלה

יאנה דרום מבנימינה, בת 39 • נשואה פלוס 3 • בעלת המותג YANA FASHION, רשת חנויות למוצרי אופנה ואביזרים לנשים המתמודדות עם סרטן השד • "כשאתה עוסק במשהו שמעניק כל-כך הרבה משמעות, אין סיבה שהעסק לא יצליח גם כלכלית"

יאנה דרום, בעלת המותג YANA FASHIO / צילום: מיכל אסולין
יאנה דרום, בעלת המותג YANA FASHIO / צילום: מיכל אסולין

בגיל 28 לפני 13 שנים חלתה יאנה דרום בסרטן השד. היא הייתה בדיוק בחודש השלישי להריון הראשון "כשהרגשתי גוש גדול בשד, אחרי ביופסיה וניתוח אחד הבנו שמדובר בגידול ממאיר". למרות התעקשות הרופאים סירבה יאנה להתחיל טיפולים כימותרפיים במהלך ההיריון והתחילה אותם רק אחרי שילדה את בתה הבכורה נויה.

"אחרי הטיפולים וההקרנות עברתי ניתוח לכריתת שד עם שחזור פלסטי שלא הצליח. ונאלצתי להתמודד עם מציאות קשה שבה אני, בחורה צעירה שרק התחתנה צריכה לחפש לעצמה פרוטזת שד וחזייה מיוחדת. גיליתי שההיצע לנשים כמוני עגום, הצלחתי למצוא בקושי חזייה אחת בצבע גוף וכשחיפשתי ביקיני הבנתי שזה בגדר חלום".

יאנה מספרת כי "שלוש שנים אחרי שהחלמתי פיזית, אבל בעיקר נפשית, החלטתי שאני מקימה את החנות הראשונה בישראל שכולה מיועדת אך ורק לנשים שמתמודדות עם סרטן השד - YANA FASHION". יאנה החלה לעבוד עם יבואנית ולייבא הלבשה תחתונה, בגדי ים עם כיסים לפרוטזות. פרוטזות, מטפחות ראש ופתרונות שיער קלילים ואופנתיים לתקופת הטיפולים. העסק התחיל מחנות קטנה בחיפה וכעבור שנה פתחה יאנה את הסניף השני בת"א. "אנשים סביב מאוד נבהלו ואמרו לי: יאנה, לא מפחדת? איך תתפרנסי? איזה אומץ יש לך. אבל אני מאמינה שפחד יכולה להיות גם מילה מאוד חיובית, פחד זאת התרגשות, צמיחה, אדרנלין והתפתחות. הדבר השני שאני מאמינה בו", היא מוסיפה. "זאת תודעת השפע. העובר ושב שלי לא נמצא בחשבון הבנק, העובר ושב נמצא בלב והלב תמיד בפלוס כי בכל יום אני מצליחה לעזור לפחות לאישה אחת להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמה. אישה בלי תקווה הפסידה עוד לפני שהחלה את המלחמה בסרטן".

"בדיוק כשהתחילה מגפת הקורונה קיבלתי הודעה שזכיתי בתחרות העסקים הקטנים של בנק הפועלים בתחום החברתי. בשיא השמחה וההתרגשות מהזכייה, כשהייתי אמורה להגיע לאירוע לקבל את התעודה, התחילו הסגרים והאירוע בוטל. החלטתי שעם הפרס הצנוע שקיבלתי אני הולכת לפזר את הטוב ולפתוח עוד סניף בירושלים. אחת ההחלטות הכי אימפולסיביות שקיבלתי זה לפתוח את הסניף הזה בשיא הקורונה. זאת הייתה החלטה מאוד אינטואיטיבית".

לדבריה, "כל העובדות בחנויות שלי הן נשים שחלו והחלימו מסרטן השד כי רק אנחנו יכולות להבין מה אישה שמגיעה אלינו עוברת ואיך אפשר לעזור לה. לצערי בגלל האימפולסיביות שלי לא בדקתי עד הסוף את כל הפרטים. והלוקיישן בו פתחתי את החנות בגלל חוסר היכרות עם העיר היה מרוחק מהמרכז ובסופו של דבר עם כל הסגרים לא עמדתי בלחץ הכלכלי וסגרתי את הסניף. כששאלו אותי אם התבאסתי, עניתי שלא כי אני מאמינה שגם הכישלונות הם חלק מתהליך הלמידה והצמיחה של כל עסק".