טוויטר מדווחת: התקלה נפתרה, השירות חזר לכלל המשתמשים

משתמשים ברחבי העולם דיווחו היום בשעות הצהריים על תקלות בטוויטר וטענו כי הם נבעטים מהרשת החברתית • דובר מטעם טוויטר אישר לגלובס כי הם אכן זיהו תקלה במערכות • "‫היו לנו כמה בעיות במערכות הפנימיות שלנו שהשפיעו על רבים מכם. טוויטר אמורה להיות זמינה כפי שמצופה, סליחה על ההפרעה‬", הודיעה הרשת החברתית

טוויטר. לדברי החברה, מספר החשבונות המזויפים וחשבונות הספאם עומד על פחות מ-5% / צילום: Shutterstock, tanuha2001
טוויטר. לדברי החברה, מספר החשבונות המזויפים וחשבונות הספאם עומד על פחות מ-5% / צילום: Shutterstock, tanuha2001

משתמשים ברחבי העולם דיווחו היום (ה') בשעות הצהריים על תקלות ברשת החברתית טוויטר. המשתמשים דיווחו כי הם נבעטים מהרשת החברתית, וכי הוצג להם עמוד הבית של טוויטר ואפשרויות להירשם או להתחבר. לפי הדיווחים, כשמשתמשים ניסו להתחבר חזרה, הוצגה הודעת תקלה. לפי DownDetector, התקלה החלה ב-14:45 ונמשכה 45 דקות.

טוויטר צייצה בעמוד העדכון שלה כך: "לחלק מכם יש בעיות בגישה לטוויטר, ואנחנו פועלים כדי להפעיל אותו מחדש עבור כולם. תודה שנשארתם איתנו". עדיין לא ברור מה מקור התקלה.

בהמשך משתמשים דיווחו כי הם מצליחים לחזור לפעילות. חלק מהמשתמשים נתקלו בתקלה נוספת, הם לא הצליחו לצייץ למרות שחזר להם השירות. עם זאת, עדיין לא ברור מה הסיבה לתקלה ומה היקפה. 

לפי שירות DownDetector, עשרות אלפי משתמשים דיווחו על תקלות ועל התנתקות מהרשת החברתית. הדיווחים מגיעים מארצות-הברית, מפינלנד, מצ'כיה ועוד. 

בעמוד הסטטוס של טוויטר נכתב כי "כל המערכות פועלות". הדומיין הראשי של טוויטר נטען, אבל אין אפשרות להיכנס לשירות או לגשת לציוצים.

זוהי תקלה ראשונה מאז חודש פברואר. אז טוויטר הושבתה פעמיים במהלך שבוע באותו חודש, ומשתמשים בארצות-הברית לא יכלו לגלוש ברשת החברתית.

תומר לוי, מנכ"ל Logz.io שפיתחה תוכנה לזיהוי ואיתור תקלות במערכות מבוססות ענן של ארגונים, הסביר לגלובס כי "עדיין לא ידועה הסיבה לנפילה, אך המערכות התומכות שלה והעננים השונים מתפקדים כרגיל. לכן, אופציה קיימת שעשויה לגרום לנפילה היא בעיה באבטחת המידע או לחילופין שינוי פנימי שנעשה במערכות". 

ברשת החברתית עדכנו בערב כי השירות חזר לכולם: "‫היו לנו כמה בעיות במערכות הפנימיות שלנו שהשפיעו על רבים מכם עולמית. טוויטר אמורה להיות זמינה כפי שמצופה, סליחה על ההפרעה‬", נכתב. 

טוויטר נמצאת בכותרות מסיבות אחרות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, הודיע לפני מספר ימים כי הוא מעוניין לבטל את רכישת החברה, זאת לאחר שהרשת החברתית נכשלה במסירת מידע קריטי לדבריו לגבי הרכישה. הרשת החברתית בתגובה החליטה לתבוע את מאסק, בטענה כי הוא מסרב לעמוד בהתחייבויות שלו, וכי עושה את סיבוב הפארסה הזה כי הרכישה כבר לא משרתת את האינטרסים שלו.