מרחיבה פריסה: נובולוג רוכשת חברת שירותי רגולציה לביומד ב-33 מיליון שקל

Gsap הישראלית עוסקת במתן שירותים שונים לחברות ביומד, כולל ייעוץ רגולטורי, ניסויים קליניים, בקרה ואבטחת איכות • מנכ"ל נובולוג: "לחברה יש שירותים מאוד סינרגטיים לשלנו, והיא תשלים את סל המוצרים שלנו"

בניין נובולוג / צילום: יח''צ נובולוג
בניין נובולוג / צילום: יח''צ נובולוג

גם עם השינוי במצב השוק, נובולוג עדיין רוכשת. חברת שירותי הרפואה והפצת התרופות הודיעה היום (ב') כי תרכוש את השליטה בחברת Gsap, שעוסקת במתן שירותים שונים לחברות ביומד, כולל ייעוץ רגולטורי, ניסויים קליניים, בקרה ואבטחת איכות ועוד. בעקבות ההודעה עלתה מניית נובולוג  בכ-3.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל. בשנה האחרונה עלתה מניית החברה ב-16%, והיא הושפעה רק מעט מן הירידות החדות בשווקים בחודשים האחרונים (6% מהשיא).

נובולוג תרכוש 60% מ-Gsap תמורת 33 מיליון שקל בזמן השלמת העסקה. בעלי המניות של Gsap זכאים לתמורה מותנית נוספת, אם יעמדו ההכנסות לשנים 2022 ו-2023 ביעדים מסויימים, וזאת בהיקף של 5 מיליון ל-2022 ו-7 מיליון דולר ל-2023. לצדדים יש אופציית פוט וקול, לרכוש או לחייב לרכוש את החברה בטווח של שלוש השנים הבאות, בסכום שלא פורסם.

לדברי עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג: "Gsap הם חברה עם שירותים מאוד סינרגטיים לשלנו. הם משלימים את סל המוצרים שלנו, וזו חברה עם הרבה חוכמה וכוח, ומומחיות בתחומים שונים. נוכל לבנות איתם חבילות שירות חדשות, כולל לשוק הבינלאומי".

טאוס רואה את תחום העיסוק של נובולוג כתחום דפנסיבי מול המשבר בשווקים. אמנם כמו בכל התחומים, מחירי התשומות והשירותים שרוכשת החברה עולים, ומנגד הלקוחות שלה, קופות החולים ובתי החולים, לא מסוגלים לשלם יותר. מאידך, הביקוש לשירותי רפואה הוא קשיח, ואפילו הולך וגדל למרות המשבר, בגלל התבגרות האוכלוסיה ותופעות הפוסט קוביד, כאשר תחומים חדשים של נובולוג כמו הבריאות הדיגיטלית, מהווים כלים עבור הקופות ובתי החולים דווקא לחסוך בכספים.

בשנים האחרונות ביצעתם רכישות רבות ויש להניח שתמשיכו בכך. האם מחירי החברות שאתם שוקלים לרכוש יורדים בעקבות המשבר?
"בדרך כלל לא, מאותה הסיבה שהתעשיה היא דפנסיבית. קרנות שיוצאות מתחומים אחרים עשויות להיכנס לתחום הזה. באירופה אולי רואים מעט ירידה במחירים של חברות כמו אלה שרכשנו, אבל בישראל המכפילים נותרו דומים".

רוב פעילותה של נובולוג היא בישראל, אך לפני כשנה היא רכשה חברת רפואה מרחוק בגרמניה. "החברה מתפתחת יפה, והשוק הגרמני ממשיך לעניין אותנו, אבל לא נרכוש במחירים גבוהים ולא בחיפזון", אומר טאוס.

נובולוג רשמה ברבעון הראשון צמיחה של 18% בהכנסותיה ל-375 מיליון שקל, עם ירידה קלה ברווח הנקי, של 3%, לרווח של כ-13 מיליון שקל. זאת בעיקר בשם חלק החברה בהפסד של החברות הנרכשות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני. בנטרול ההפסדים הללו, ורווח הון חד פעמי מהרבעון המקביל, מדובר בצמיחה של כ-7.7% ברווחי הפעילות.

בחברת הלוגיסטיקה של נובולוג התנהל בחודשים האחרונים סכסוך עבודה שהוביל לשביתה של יום אחד, שבינתיים הסתיימה. לדברי טאוס, כרגע מתקיימים דיונים בין הצדדים ברוח טובה.

Gsap יוצגה בידי עוה"ד אודי אפרון, שרית מוסיאוף ועדן סלומון ליאבוק ממשרד מ.פירון ושות'. ניר בדנר שותף בחברת mns ששימש כבנקאי השקעות של העסקה.