"יבוא רכב יוקרה תוך הצהרה כוזבת": הקבלן עודד שריקי ממשיך להסתבך

לאחר שנחקר ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון לפני כחודשיים, איש העסקים עודד שריקי נעצר בחשד ליבוא רכב יוקרה תוך הצהרה כוזבת

עודד שריקי / צילום: איל יצהר
עודד שריקי / צילום: איל יצהר

איש עסקים עודד שריקי נעצר בחשד ליבוא רכב יוקרה תוך הצהרה כוזבת, במטרה להתחמק מתשלום מס ולעקוף את דיני היבוא לרכב זה. שריקי שוחרר אתמול (ה') בתנאים מגבילים.

נגד שריקי מתנהלת גם חקירה ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 443 בחשד 
לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

קבלן מוכר מאזור הדרום נחקר באזהרה בפרשה כלכלית חמורה

מבקשת המעצר עולה כי בבית מכס אשדוד נערכת חקירה נגד שריקי בגין יבוא רכב מסוג מרצדס ספרינטר יוקרתי שלא כדין. מדובר ברכב מסוג לימוזינה מפואר בעל מאפיינים יhחודיים כגון מושבי עור, מכונת קפה וכספת.

על-פי החשד, שריקי פעל יחד עם מעורבים נוספים להגשת מסמכים כוזבים למכס בכדי לייבא את רכב היוקרה לארץ.

על-פי המתואר בבקשה, בחודש שעבר הוגשה למכס אשדוד בקשה לשחרור הרכב עבור עולה חדש מתוניסיה. מסמכי הרכב הוגשו בהליך יבוא אישי במסגרת ניצול זכויות עולה המקנה פטור חלקי מתשלום מיסי יבוא והקלות בתנאים רגולטוריים שונים.

בבדיקה פיזית שבוצעה לרכב על-ידי מחלקת הבודקים של בית מכס אשדוד, נמצא כי שמו של שריקי חרוט על גבי משענות ראש המושבים ובמדרגות הרכב. כמו כן, נמצאו תוויות הנושאות את שמו בפנים הרכב.  בנוסף, נמצא כי היבואן, עולה חדש מתוניסיה, שעל שמו יובא הרכב, הוא בעל רישיון נהיגה מקטגוריה B, כאשר על הרכב האמור רק בעלי רישיון נהיגה מקטגוריה C1 יכולים לנהוג.

על-פי החשד, הרכב שייך לעודד שריקי כקניינו האישי והיה אמור לשמשו בישראל. יבוא הרכב בזכויות עולה חדש הקנה לחשוד מס מופחת בעלות של 281,156 שקל.

מעו"ד אבי חימי, בא-כוחו של שריקי, נמסר בתגובה: "אין צורך לעשות מהומה רבה על לא דבר רק כי מדובר בעודד שריקי. החקירה והחשד אינם מבוססים נגד מרשי, ואין בהם כלום ושום דבר, ובעיקר הם אינם מצדיקים כתבה. מרשי לא נעצר, הוא איננו נתון בתנאים מגבילים, והדיון, שהוא צעד טכני לחלוטין, נערך בלעדיו. שמו הטוב, יושרתו וטוב-ליבו של מר שריקי הולכים מלפניו, והוא לא ייתן לניסיונות הכפשה חסרי ביסוס להסיטו מדרכו הטובה״.

*** חזקת החפות: עודד שריקי הוא בגדר חשוד בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ועומדת לו חזקת החפות.