גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"נגמרה החגיגה": ההסתדרות קוראת לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "כל חברה שתנצל את המצב ותעלה מחירים לא פרופורציונלית, אנחנו נלך לה על הראש" ● "אני מתקרב להחלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על הרקע של יוקר המחיה. אני רוצה תוספות לעובדים כפיצוי" ● נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: "מתקפה פופוליסטית" ● דיפלומט: "מן הראוי היה שההסתדרות תקרא לתוכנית פעולה מקיפה וכוללת למלחמה ביוקר המחיה"

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת הנהגת ההסתדרות, היום / צילום: דוברות ההסתדרות
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת הנהגת ההסתדרות, היום / צילום: דוברות ההסתדרות

בעקבות גל עליות המחירים, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קורא לחרם צרכנים על חברות הענק שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי קלארק, שהודיעו על העלאות מחירים בשבוע האחרון.

הסערה שנוצרה בעקבות הודעתה של דיפלומט (שמייבאת בין היתר את ג'ילט, היינץ, מילקה וסטארקיסט) על העלאת מחירים לא הרתיעה את המתחרה קימברלי קלארק ישראל - שבשבוע שעבר הודיעה אף היא על עליית מחירים במרבית מוצריה בשיעור של 5.5%-9.6%, שתיכנס לתוקף ב-14 באוגוסט.

יממה לאחר מכן הודיעה גם יבואנית המזון, הטיפוח והטואלטיקה שסטוביץ על העלאת מחירים בשיעורים שנעים בין 5% ל-14% בכמה ממותגיה, ובהם מאסטר שף, ריו מארה וצ'וקטה.

קימברלי קלארק מעלה את המחירים בעד 10%. אילו מוצרים יושפעו?
שסטוביץ' מעלה מחירים בכ-10% מכלל מוצרי המזון והטואלטיקה 

"ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי" 

"יש ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי, וחברות הענק מנסות לעשוק את אזרחי המדינה ולהעלות מחירים", אמר בר-דוד בישיבה של הנהגת ההסתדרות. "אני מניע היום מהלך שהתלבטתי עליו רבות. אנחנו, אזרחי מדינת ישראל והעובדים, לא שבויים של אף אחד. אמרתי שאם החזירות תימשך, לא נהסס לפעול. חברה שתתחזר על האזרחים, תצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלכים שלה על-ידי חרם צרכנים שנפעיל עליה החל מהיום.

"שסטוביץ', דיפלומט, קימברלי - נגמרה החגיגה. אלה שלוש החברות הראשונות. כל חברה שתנצל את המצב ותעלה מחירים לא פרופורציונלית, אנחנו נלך לה על הראש. אני קורא לאזרחי מדינת ישראל להפסיק לקנות את המוצרים של החברות הללו. יש תחליפים לכל דבר. אני מצפה שנהיה צרכנים נבונים, ונקנה את התחליפים. עלינו לקנות חכם ולהפסיק את יוקר המחיה. אני קורא לוועדים לא לקנות את המוצרים של החברות הללו בחבילות לחג. בואו נחזק את התעשייה הישראלית". 

כמו כן, בר-דוד הודיע כי הנחה להקצות 40 מיליון שקל למלחמה ביוקר המחיה, וציין כי בימים הקרובים תעלה ההסתדרות בקמפיין בנוגע ליוקר המחיה תחת הסלוגן "קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה". "כלו כל הקיצין. אי-אפשר להמשיך להתנהל כשהכול עולה כלפי מעלה", אמר. 

"מתקרב להחלטה לסגור את המדינה" 

לדבריו, "נפגשתי עם ראש הממשלה יאיר לפיד, ואני מטיל גם עליו את האחריות לפתרון המצב. אמרתי לו שבמשמרת שלנו נפל התהליך הזה, ואני מצפה ממנו להוזיל את יוקר המחיה. לשמחתי, זה נפל על אוזניים קשובות".

לדברי בר-דוד, על הממשלה לדאוג להוריד המחירים גם בדיור, בחשמל, בחינוך ועוד. "אם לא אקבל תשובות מהמשלה, אני מתקרב להחלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על הרקע של יוקר המחיה. אני רוצה פתרונות לעובדים, אני רוצה תוספות לעובדים כפיצוי על יוקר המחיה. גם כך שכר המינימום נתקע לנו.

"אמרתי בוועידת ההסתדרות: לא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי גבייה ואזרחים כורעים תחת הנטל. בסוף צריך לעשות מעשים, ואף אחד לא עושה מעשים. אני מכתת את רגליי לירושלים כדי לחפש פתרונות, אני איש של פתרונות, אני רוצה להביא כספים כדי לתת לאנשים - ואני נתקל בקירות". 

לין: "היסחפות אחר גל פופוליסטי" 

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, הגיב לקריאת בר-דוד לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפולמט וקימברלי, ואמר: "אני מאוד מצטער, אבל יש פה היסחפות אחר גל פופוליסטי. היה נכון שאנשי המקצוע שלך יפגשו איתנו ויקבלו את מלוא העובדות ואת מלוא תמונות המצב בטרם אתם יוצאים במהלך נגד ארגונים עסקיים ונגד ארגון מעסיקים".

לין העביר היום מכתב ליו"ר ההסתדרות, בו כתב כי הוא "מצר על הצעד בו בחר בר-דוד, שכל-כולו מתקפה חזיתית ופופוליסטית".

"עוד בטרם ניסה יו"ר ההסתדרות להבין את הגורמים לעליות המחירים ואת העובדות לאשורן, ומבלי שבא בדין ודברים עם הגורמים הרלוונטיים - במקרה זה חברות היבוא ואיגוד לשכות המסחר - בחר בר-דוד לעלות להתקפה. מהלך זה, לדאבוננו, טבול באי-הגינות, והוא מזמין עימותים בין ארגוני מעסיקים לבין ההסתדרות הכללית.

"קריאה זו לחרם נובעת מראייה חלקית של המצב, ולא מראייה כוללת של מה שבאמת משפיע על העלאת מחירי מוצרי הצריכה בישראל. ישנם צעדים רבים שניתן לעשות, וטוב יהיה אם נשתף פעולה באופן קונסטרוקטיבי, ולא ניגרר לתגרה תקשורתית שמשרתת בעיקר את מי שאחראי ליוקר המחיה בישראל - הממשלה". 

חברת דיפלומט מסרה בתגובה לקריאת ההסתדרות: "החברה מודיעה בזאת כי מפרסומים בכלי התקשורת נודע לה כי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יצא היום בקריאה לחרם צרכנים על מוצרים המיובאים על-ידי מספר חברות, וביניהן החברה. 

"לעמדת החברה, אין מקום לקריאה כאמור לגבי חברה ישראלית, ומן הראוי היה שההסתדרות תקרא לתוכנית פעולה מקיפה וכוללת למלחמה ביוקר המחיה, יחד עם פתיחת השוק לתחרות הוגנת הכוללת את היצרנים הישראלים ואת היבואנים. 

"נכון למועד זה, אין ביכולת החברה להעריך את השפעת האמור לעיל על תוצאותיה הכספיות (אם בכלל)". 

עוד כתבות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד לחיסול חמאס או חזרת החטוף הראשון"

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה חיובית בוול סטריט; דיסני צוללת בכ-10% לאחר הדוחות

הנאסד"ק עולה ב-0.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס