8 ברי קוקטיילים מעולים לדייטים - גם במשלוח עד הבית

מרגריטה עם סירופ מרווה או עם למון גראס ואננס, קוסמו-ליצ'י עם וודקה בתיבול תפוזים ואפרסק • הקוקטיילים הכי מושקעים ומיוחדים של הברמנים הכי טובים שיש - בלי לצאת מהמזגן

מסעדת 85/15. קוקטיילים מהטובים בת''א / צילום: ספיר קוסה
מסעדת 85/15. קוקטיילים מהטובים בת''א / צילום: ספיר קוסה

מדהים איך שילוח קולינרי הפך כל כך מהר מקוריוז לדרך-חיים. מירקות אורגניים הישר מהחקלאי ועד לקינוחים מפוארים של קונדיטורים מוערכים - הכל מגיע היום מרגע ההזמנה ותוך כחצי שעה עד לשולחן. מה שהיה בעבר סימן לעירוניות דקדנטית בסרטים שמתארים את אורח החיים של רווקים בניו יורק הוא היום, אחרי פרוץ הקורונה, חלק בלתי נפרד מהיומיום של רוב יושבי הערים בעולם המערבי, כולל בישראל.

קוקטיילים, ששיא הנסיקה שלהם בארץ עוד לפניהם, משתלבים במגמה הזו מצוין. ברי קוקטיילים נחשבים בכל רחבי הארץ התחילו להציע כבר ב-2020, ולמעשה אף קודם לכן, משקאות מצוננים בשילוח - ועושים כן גם עכשיו, כשהמוטיבציה לצאת מהמזגן בערב שואפת למינימום.

רגע לפני שהופכים תקליט בין יולי ואוגוסט ושיא הקיץ, 8 קוקטיילים שווים בבר או במשלוח עד הבית.

7:1 LAB

על מעבדת הקוקטיילים של המיקסולוג זוכה הפרסים ייגור פראוזנקו דובר בברנז'ת המשקאות המעורבבים תקופה, וכמה משמח לראות שהבר שהקים לא רק שמצדיק את ההייפ, אלא אף מתעלה עליו.

פראוזנקו יצר במשך קרוב לשנה תפריט מהודק של קוקטיילים בחלל עתידני ויפהפה, שבליבו עמדת משקאות נעה. את כל המרכיבים יוצר פראוזנקו עם צוותו במעבדה השקופה שבעיבורי הבר, כשהצנטריפוגות והעזרים פועלים אל מול עיניהן המשתאות של האורחים. בין הקוקטיילים: מרגריטה עם מרכיבים כמו סירופ מרווה תמצית צ'ילי ואפרול; קוקטייל עם הל, שרי, קרם קסיס ותזקיק פיסקו ומאי-תאי עם 5 סוגי רום, ליקר תפוז, אורז'ה (רוזטה שקדים) ועוד. הפי האוור בימי חול 50% על המשקאות.

אחד העם 1, תל אביב, שני-שבת, 03-6700112

הוטל מונטיפיורי

הברמן הצעיר שגיא וייס יוצר בשבועות הקרובים (עד תחילת אוגוסט) את אחד מתפריטי הקוקטיילים המסקרנים והשווים בישראל, שמתבסס כולו על תזקיק התפוחים קלבדוס. תפריט מרהיב ומגוון - מיזם יוצא דופן גם בקנה מידה עולמי, שמטרתו להראות את הוורסטיליות של המשקה המחוספס והנהדר הזה, שנהנה בשנים האחרונות מעניין מחודש.

כך מחליף קלבדוס שיושן בחביות ברבן את הוויסקי בקוקטייל מנהטן ובאולד פאשנד או מתחבר אל מיצוי כוסברה, אשכוליות ונגיעת וודקה ב-lost in the" supermarket״. חובבי קוקטיילים, לא לפספס.

אימפריאל

מיתולוגיה מקומית. בר הקוקטיילים המעוטר בישראל, שדורג במשך שנים ברשימת 50 הברים הטובים בעולם הפך במרוצת הזמן לקבוצת מסעדות וברים. אחד מהם, הקומון בר (common bar) הכשר, נפתח לאחרונה במלון קמפינסקי מעבר לרחוב. בר האימפריאל המקורי והמהוקצע שומר על אותה אינטימיות ואווירה.

על התפריט אמון השף המוערך ענב אזגורי, ההפי האוור פה (18-20, כל יום) הוא מהשווים בעיר ובמסגרתו הקוקטיילים מתומחרים ב-34 שקלים. חלק ניכר מהקוקטיילים וגם הפיצוחים המפורסמים בתיבול היחודי מגיעים עד הבית במשלוח לכל הארץ.

הירקון 66 תל אביב. משלוחים - בוולט או באתר imperialtlv.com

קוקטייל של אימפריאל / צילום: בן יוסטר
 קוקטייל של אימפריאל / צילום: בן יוסטר

85/15

הקוקטיילים של מסעדת 85/15 מופיעים בתפריט עוד לפני האוכל - ולא בכדי: הם מהטובים בתל אביב. על המשקאות אמון הבעלים, המיקסולוג יוחאי בן שמעון, שיוצר במיומנות קלאסיקות עם טאץ' אישי כמו אספרסוטיני, בה את הוודקה במתכון האספרסו-מרטיני הקלאסי מחליף רום.

כיכר רבין, ת"א. עד 19:00 יש 30% הנחה (גם על האוכל). יש גם משלוחים דרך וולט.

ויסוצקיTLAB

אחת הקטגוריות המתפתחות בעולם הם קוקטיילים עם שיעור אלכוהול נמוך וגם מוקטיילים, קוקטיילים ללא אלכוהול כלל. הטי-לאב של ויסוצקי יצר סדרת מוקטיילים במשלוחים עד הבית על בסיס התה הקראפטי של חנות הדגל של מותג התה עם מרכיבים כמו מאצ'ה, טפיוקה ועוד.

חשמונאים 103 תל אביב / קניון עזריאלי תל אביב קומה 1. 03-5651525

מארז קוקטיילים של TLAB / צילום: אפרת אשל
 מארז קוקטיילים של TLAB / צילום: אפרת אשל

אמור

הברמן מוש בודניק יצר בשנה האחרונה בשיתוף עם השף שגב משה את אמור, תפריט קוקטיילים פירותיים, שמוגש במסעדותיו וגם מגיע במשלוחים לכל רחבי הארץ (באפליקצית משלוחה). בין הקוקטיילים: קוסמו-ליצ'י עם וודקה בתיבול תפוזים, אפרסק וליצ'י; מרגריטה למון גראס ואננס; נגרוני קלאסי ועוד.

אתר Blend.co.il

באתר האלכוהול מציעים קוקטיילים להרכבה אישית בבית - בין השאר בשיתוף הספייסהאוס. הכי שווה - מארז ג'ין וטוניק עם מותג מאנקי 47 הגרמני והסופר פרימיום.