רינה מצליח פורשת מהגשת "פגוש את העיתונות"

אחרי תשע שנים רצופות, העיתונאית רינה מצליח פורשת מהגשת התוכנית "פגוש את העיתונות" • פרישתה מגיעה לאחר שנתוני הרייטינג של "פגוש את העיתונות" מדשדשים כבר תקופה ארוכה - זאת בניגוד לרוב המוחלט של תוכניות החדשות והאקטואליה של חדשות 12

רינה מצליח / צילום: אייל בן יעיש
רינה מצליח / צילום: אייל בן יעיש

כשברקע נתוני רייטינג מדשדשים ומספר תקריות תקשורתיות, העיתונאית רינה מצליח פורשת מהגשת התוכנית "פגוש את העיתונות". מצליח היא אחת העיתונאיות הוותיקות והמנוסות של חדשות 12, והיא הגישה את התוכנית במשך תשע שנים ברציפות.

הבוקר (ה') הודיעה מצליח על פרישתה באופן לקוני באמצעות ציוץ בטוויטר: "אחרי תשע שנים, בשבת הקרובה אגיש בפעם האחרונה את 'פגוש את העיתונות'", כתבה. "מוזמנים לפרידה - שבת בשש".

אחרי תשע שנים, בשבת הקרובה אגיש בפעם האחרונה את 'פגוש את העיתונות'. מוזמנים לפרידה - שבת בשש. 

כאמור, פרישתה של מצליח מגיעה לאחר שנתוני הרייטינג של "פגוש את העיתונות" מדשדשים כבר תקופה ארוכה - זאת בניגוד לרוב המוחלט של תוכניות החדשות והאקטואליה של חדשות 12, שרובן שומרות על פער גדול לטובתן מול תוכניות המקבילות של המתחרים בחדשות 13.

מצליח מתמודדת מול התוכנית "המטה" שמובילה בחדשות 13 העיתונאית אילה חסון. במשך חודשים צמצמה חסון את הפער מתוכניתה של מצליח, עד שלפני כמה שבועות הצליחה התוכנית בהובלתה לרשום רייטינג גבוה יותר משל המתחרים ב"פגוש את העיתונות". אומנם שבוע לאחר מכן חזרה "פגוש" להוביל, אך בחדשות 12 לא ממתינים להידרדרות נוספת, ונדרשו למציאת פתרון באופן מיידי.

עם זאת, נדגיש כי סביר להניח שמצליח תמשיך להופיע כפרשנית על המסך של החברה. מצליח הצטרפה לחדשות 12 (עוד בגלגול של החברה כחדשות 2) ב-19,93 לאחר מספר תפקידים שמילאה ב"קול ישראל". במשך שנים שימשה כתבת שטח וכתבת הכנסת. ב-2004 מונתה לתפקיד הכתבת הפוליטית של חברת החדשות, ולאחר מספר שנים החלה להגיש במקביל לעודד בן עמי את התוכנית "שש עם" . את התוכנית "פגוש את העיתונות החלה להגיש ב-2013 במקום דנה וייס, שעברה להגיש את מהדורת סוף השבוע של החברה.

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "רינה מצליח היא מהעיתונאיות הבכירות והמוערכות הטובות בישראל, ותמשיך להופיע כפרשנית בפאנל 'אולפן שישי' ובתוכניות חברת החדשות".