גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברות משחקי מחשב ניצבות בפני האטה בעת שאנשים מוציאים פחות על גיימינג

לאחר תקופה של צמיחה בעידוד מגפת הקורונה, ההוצאה הצרכנית על משחקים חוזרת לרמות נורמליות

המכירות בתעשיית משחקי המחשב האמריקאית ירדו ב־13% ברבעון השני / צילום: Shutterstock, Hunter Bliss Images
המכירות בתעשיית משחקי המחשב האמריקאית ירדו ב־13% ברבעון השני / צילום: Shutterstock, Hunter Bliss Images

תעשיית משחקי הווידאו חווה האטה חריפה בצמיחה בעת שאנשים שוב יוצאים מהבית לאחר שהוציאו כסף רב על משחקי מחשב, חומרה ואביזרים נלווים בזמן המגפה.

מנהלים בתעשייה ואנליסטים אומרים שההקלה במשבר הבריאותי היא גורם מוביל. הם גם הצביעו על העלייה במחירים של סחורות חיוניות, המלחמה באוקראינה והיעדר שוברי קופות חדשים, כסיבות נוספות להאטה.

Activision Blizzard - שנמצאת בתהליך רכישה על ידי מיקרוסופט תמורת כ־75 מיליארד דולר - הודיעה בשבוע שעבר שמכירותיה וההכנסה נטו ירדו ברבעון השני, ו־ Electronic Arts ו־Take-Two Interactive Software דיווחו כל אחת על האטה בצמיחה בהכנסות לעומת שנה שעברה.

"זו שנה איטית יותר"

"הנורמלי החדש עדיף מהתקופה שלפני המגפה, אבל גם רך יותר ממה שהיינו רוצים", אמר מנכ"ל Take-Two, סטראוס זלניק, בריאיון ביום שני. "זו שנה איטית יותר".

בנוסף לגורמים כלכליים כמו אינפלציה, זלניק ציין את הנסיגה של החברה שלו לאחרונה מרוסיה כאחד הגורמים למה שתיאר כדוח רבעוני "טוב אבל לא פנטסטי" בסוף יוני. "העסק הזה אבוד כרגע", אמר על הרכישה האחרונה של Take-Two, חברת המשחקים לניידים Zynga, שחלק ניכר מפעילותה היה ברוסיה.

יצרניות קונסולות המשחקים מיקרוסופט וסוני אמרו שההכנסה שלהן ממשחקי וידאו ירדה בשלושת החודשים שנגמרו ביוני. נינטנדו דיווחה על מכירות ורווח תפעולי נטו נמוכים יותר ברבעון.

חברות המייצרות שבבים למחשבים לגיימינג אמרו גם הן שהעסקים מתכווצים. ב־AMD אמרו שמכירות כרטיסי המסך של החברה ירדו ברבעון, ובאנבידיה הזהירו ביום שני שהמכירות ברבעון השני נמוכות מתחזיות החברה בעקבות ירידה בהכנסות מגיימינג בשבועות האחרונים.

ב־Roblox אמרו ביום שלישי שהחברה חוותה האטה ברבעון האחרון, וצמיחת ההכנסה האטה ל־30% לעומת צמיחה של 39% ברבעון הקודם ו־80% ברבעון שלפניו. מניות החברה ירדו ביותר מ־10% במסחר מאוחר.

בכל זאת, אמר לוול סטריט ג'ורנל דיוויד בצוקי מנכ"ל Roblox שהוא מרוצה מהתוצאות ואופטימי לגבי העתיד, לאחר שהחברה העריכה שמספר הנרשמים ביולי עלה ב־8% עד 10% לעומת שנה שעברה, ולאחר שכמות הנרשמים הייתה בגרף שטוח או שלילי השוואה לשנה שעברה בכל חודש לפני יולי.

"אנחנו יוצאים מההשוואות לתקופת הקורונה, וזה משהו שאנחנו מרוצים ממנו", אמר.

חברות משחקים מתמודדות עם השוואות קשוחות לשנה שעברה, כעת שאנשים נוסעים, הולכים להופעות מוזיקה ונהנים מפעילויות אחרות שלא יכלו לעסוק בהן בזמן המגפה, כך אמר טיילר פרקר, אנליסט ב־KeyBanc. "היה שינוי גדול לטובת הוצאה על דברים יותר חווייתיים", אמר.

"אין הרבה משחקים חדשים גדולים כעת שיקפיצו את המספרים"

בסך הכל, המכירות בתעשיית משחקי המחשב האמריקאית ירדו ב־13% ברבעון השני ל־12.35 מיליארד דולר לעומת שנה קודם לכן, לאחר שירדו ב־8% ברבעון הראשון, על פי NPD Group ו־Sensor Tower. לשנה המלאה, חברות מחקר השוק צופות שהמכירות ירדו ב־8.7% ל־55.5 מיליארד דולר, הירידה השנתית הראשונה מאז 2016.

"אנחנו מלאי ביטחון לגבי מוצרי הליבה שלנו", אמר מנכ"ל Electronic Arts אנדרו ווילסון בשיחה עם אנליסטים בשבוע שעבר. "אבל אנחנו מעין האטת מקרו".

ברמה עולמית, ההוצאה הצרכנית על תוכנות של משחקי מחשבים צפויה לגדול השנה ב־2.1% פחות מהצמיחה בשיעור של 7.6% ב־2021 ו־24.6% ב־2020, על פי הערכות Newzoo BV.

מספר האנשים המשחקים משחקי מחשב בכל העולם צפוי לגדול השנה ב־4.6% ולהגיע ל־3.2 מיליארד, כך נמסר מהחברה העוקבת אחרי תעשיית הגיימינג.

כמו כן נפגעה התעשייה בעת האחרונה מהיעדר משחקים שהפכו ללהיטים גדולים.

"אין הרבה משחקים חדשים גדולים כעת שיקפיצו את המספרים", אמר האנליסט אריק הנדלר מ־MKM Partners. "כשאתה נמצא בתחום יצירתי כמו זה, תמיד הולכות להיות תקופות של גאות ושל שפל".

משחקי Call of Duty ו־Battlefield האחרונים, שהושקו בעונת החגים הקודמת על ידי Activision ועל ידי Electronic Arts, בהתאמה, לא התקבלו אצל השחקנים באותה הצלחה כמו פרקים קודמים בסדרות המשחקים, כך נמסר מהחברות. Take-Two לא הוציאה משחק גדול בסוף 2021 כפי שעשתה בשנים קודמות.

בכל זאת, הנדלר אופטימי כעת על כך שיותר אנשים משחקים משחקי מחשב לעומת לפני המגפה ובגלל שמגוון גדול יותר של משחקים חדשים מגיע.

"אני צופה ששנה הבאה נראה האצה של ההכנסות", אמר הנדלר.

עוד כתבות

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלו בחברה

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור (22.17%), תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא הגיע לגיל 55. ואז הקים את החברה החשובה ביותר בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מגמה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א ביומד מזנק בכ-2%

מדד ת"א 35 קופץ ב-1.1% ● השקל מזנק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

הגיע מועד תשלום תגמולי המילואים: כמה תקבלו והאם אתם זכאים למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"