בעל הסטודיו שמעצב רהיטים בהתאמה אישית: "בהתחלה היה קושי לגייס כספים, יצאתי בשן ועין"

רן אבקסיס • בן 31 ממושב בית עוזיאל, נשוי • בעלי חברת RANCO • "הדבר הכי חשוב שלמדתי הוא להאציל סמכויות. זה דורש ממני להיות יצירתי כל הזמן, וכדי שאוכל להיענות לאתגר הזה, אני צריך גם שקט ורוגע" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

רן אבקסיס, בעלי חברת RANCO / צילום: יח''צ
רן אבקסיס, בעלי חברת RANCO / צילום: יח''צ

רן אבקסיס החל את דרכו כקבלן פרויקטים, לאחר שלמד הנדסת בניין. עם הזמן, הוא רכש מיומנויות בשרטוט אדריכלי, החל להיענות לבקשות של לקוחות ויצר עבורם רהיטים מותאמים אישית.

רן, שהתאהב בתהליך היצירה, ובהפיכת ההדמיות לרהיטים "בשר ודם", החליט לפתוח את הסטודיו RANCO. הוא ביסס את העסק שלו על שיטה ייחודית שפיתח לייצור הדמיות מדויקות, העוברות למכונת חיתוך CNC - המסתתת "אחד לאחד" לוחות עץ גדולים. המוצר הסופי נארז באריזה שטוחה המאפשרת הרכבה עצמית בבית הלקוח.

כיום, מחזיק רן במפעל בוטיק במושב בית עוזיאל, ומספק ריהוט לאלפי לקוחות, ביניהם מעצבי פנים ואדריכלים. "המשימה שלנו היא ליצור שרשרת אספקה הוגנת ונוחה של ריהוט מעוצב ב'התאמה אישית' לכל השכבות בשוק", מספר רן. "אנחנו שואפים להפוך לפלטפורמה המובילה בייצור המקומי ולשנות את האופן בו מוצרים מתוכננים ונוצרים באמצעות כלים דיגיטליים וטכנולוגיים.

"עיצוב וטכנולוגיה הם כלים משמעותיים בדרך להשגת המטרה, שכן הם מאפשרים לנו להתייעל, לתכנן מוצר מדויק, לבחון את הביקוש והכדאיות תוך הצגה לקהל היעד, ולצאת לייצור בהתאם. הקונספט הזה מביא לתוצאות יקרות ערך".

האתגר הגדול ביותר עבורו הוא הייצור, אך גם אותו רן מנסה לראות כדבר חיובי. "הביקוש גדל ולכן הייצור הוא מסיבי יותר - דבר שמחייב אותי כל הזמן לחשוב על פתרונות שיאפשרו לי להשתפר. התחלתי כעסק של בן אדם אחד והיום אנחנו כבר ארבעה עובדי ייצור ויש לנו עוד עובדת בשירות לקוחות".

עם השנים, רן הסיק תובנות על ניהול החברה. "הדבר הכי חשוב שלמדתי הוא להאציל סמכויות כדי שאוכל לפנות זמן להדמיות ולשרטוטים חדשים. העסק הזה דורש ממני להיות יצירתי כל הזמן, וכדי שאוכל להיענות לזה, אני צריך גם רוגע. העבודה היא קשה אבל אני נהנה ואפשר גם לומר שאני מכור אליה. יש לי שני זוגות תאומים קטנים בבית, ובערב אני משתדל לחזור ולעזור, אבל לפעמים בשעות הקטנות של הלילה אני יוצר שרטוטים חדשים".

אומנם את הקשיים של תחילת הדרך רן צלח, אך יש מי שזוכר לו את זה עדיין. "בתחילת דרכי הייתי קבלן שיפוצים צעיר וחסר ניסיון ועשיתי כמה טעויות שפגעו בדירוג האשראי שלי. אומנם התאפסתי מהר מאוד, והיום אני במקום אחר לגמרי, אבל הבנקים זוכרים לי את זה... היה לי קשה מאוד לגייס כספים - יצאתי בשן ועין".

למרות שהעסק יצא לאור קצת לפני הקורונה, המגפה דווקא עשתה לו טוב. " מכיוון שהכול היה דיגיטלי, הייתה לי בתקופה הזו כמות גדולה מאוד של הזמנות".

לסיכום, רן משרטט איך ייראה העסק שלו בעוד כמה שנים. "הייתי רוצה לקבל הזמנות מאירופה ומארה"ב - זה נראה לי המשך טבעי לעסק. אני חושב שכל עסק שמבוסס על אהבה לתחום, אמונה במוצר והשקעה בו - הוא עסק שבסופו של דבר יתרומם ויצליח. וכמובן שצריך כל הזמן להמשיך ללמוד ולהשתפר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il