חוזה של 240 מיליון דולר: פרויקט השבחת טנקים ענק לאלביט מערכות

החברה זכתה בשני חוזים בסכום מצטבר של מאות מיליוני דולרים להשבחת טנקי מערכה עבור לקוח בינלאומי • אלביט תשדרג את טנקי המערכה של המדינה שאת שמה לא ניתן לפרסם, ותספק חליפות אלקטרוניקה מתקדמות לטנקים אלה

בצלאל מכליס, נשיא אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן
בצלאל מכליס, נשיא אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

פרויקט השבחת טנקים ענק לאלביט מערכות : החברה תשדרג טנקי מערכה של לקוח בינלאומי בפרויקט בסך 240 מיליון דולר.

החברה הודיעה היום (ד') כי זכתה בשני חוזים בסכום מצטבר של 240 מיליון דולר להשבחת טנקי מערכה עבור לקוח בינלאומי. אלביט תשדרג את טנקי המערכה של המדינה שאת שמה לא ניתן לפרסם, ותספק חליפות אלקטרוניקה מתקדמות לטנקים אלה. חוזה בסך 60 מיליון דולר יבוצע במהלך תקופה של שנתיים, וחוזה בסך 180 מיליון דולר יבוצע במהלך תקופה של ארבע שנים. 

המלחמה באוקראינה עדיין לא מחלחלת לתוצאות אלביט, אך לטענתה "משפיעה על הביקושים בשוק" 
אלה החברות הביטחוניות המכניסות בעולם. היכן הישראליות ברשימה? 
מעצמה צבאית: רצף חוזים בהיקף מצטבר של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר לאלביט 

אלביט - שנחשבת לחברה הביטחונית הישראלית המכניסה ביותר לפי אתר "דיפנס ניוז" עם הכנסות של 4.77 מיליארד דולר ב־2021, עלייה של 13% מ־4.22 מיליארד דולר ב־2020 - הציגה אתמול (ג') דוחות שדווקא פספסו את צפי הצמיחה למחצית הראשונה של השנה. באלביט הסבירו כי החוזים החדשים בעיקר הם בפרויקטים גדולים במיוחד, שאין להם ביטוי רבעוני, וכי הצמיחה תיראה בהמשך.

בין הפרויקטים הגדולים של החברה - חוזה לספק מערך מודיעין למדינה באירופה בהיקף 660 מיליון דולר; חוזה בסך 548 מיליון דולר לספק לצבא של מדינה באסיה פסיפיק יכולת מקיפה לתקשורת ושליטה ובקרה דיגיטליים באוויר, בים וביבשה; וחוזה בהיקף 220 מיליון דולר לספק ראשי ביות לייזר לחימושים אוויריים של מדינה נוספת באסיה פסיפיק.

החברה מקווה להשיג חוזים רבים נוספים ברקע המלחמה באוקראינה, שהביאה לגידול של ממש בתקציבי הביטחון של מדינות בעולם כולו ובעיקר באירופה.

אלביט נחשבת חברה מובילה במערכות טכנולוגיות לכלי רכב קרביים משוריינים. החברה מפתחת ומייצרת מערכות בקרת אש, בקרת צידוד, מערכו אלקטרו-אופטיות לטנקים ונגמשים (כוונת הטנקים מפיתוחה של אלביט זיכתה את החברה בפרס ביטחון ישראל), מערכות הגנה על כלי רק"מ בהן מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן" שתגן על נגמשי האיתן החדשים של צה"ל ועל דחפורי ה D9 של חיל ההנדסה של צה"ל, ומסופקת לצבאות בינלאומיים, בהם צבא ארה"ב וצבא הולנד. בנוסף, אלביט מפתחת את מערכת האיירון ויז'ן לטנקיסטים שמבוססת על טכנולוגיות קסדות לטייסים. לצד המערכות הטכנולוגיות, אלביט מייצרת גם תחמושת מדויקת לטנקים שנמכרו בין השאר לצבאות פינלנד ושבדיה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר: "ישנו עניין מחודש מצד צבאות בשיפור היכולות המבצעיות של הפלטפורמות המשוריינות שלהם. אני מאמין שאלביט מערכות ממוצבת באופן ייחודי בכדי לספק מענה לביקוש הגובר בשוק זה, הודות ליכולת שלנו לספק פתרונות מקיפים".