ריקול לשעועית הירוקה של סנפורסט לאחר שנמצאה פיסת נחש באריזה

בעקבות פיסת נחש שנמצא באריזות המזון הקפוא, הודיעה סנפרוסט הערב על ריקול של כל אריזות המוצר • בנוסף, הודיעה החברה שתתקשר עם מומחה חיצוני מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, שילווה אותה בתהליך בקרת האיכות

ריקול לשעועית ירוקה קפואה של סנפרוסט, בעקבות נחש / צילום: תמר מצפי
ריקול לשעועית ירוקה קפואה של סנפרוסט, בעקבות נחש / צילום: תמר מצפי

סנפרוסט עדכנה הערב כי בעקבות פיסת נחש שהתגלתה באריזה בודדת של שעועית ירוקה חתוכה מוקפאת, על פי הנחית משרד הבריאות יתבצע על ידה החל ממחר ריקול של אריזות המוצר. בנוסף, החברה מבצעת בחינת כל תהליכי הבקרה הקיימים בקו השעועית במפעל, הכוללים מיון ובקרה אלקטרונית וכן תהליכי מיון ובקרה ידניים. בנוסף סנפרוסט תתקשר עם מומחה חיצוני מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, שילווה אותה בתהליך.

לפני שבועיים התגלה חצי עכבר בשקית אחת של שעועית ירוקה עדינה שלמה מוקפאת. החברה הודיעה על איסוף יזום של המוצרים הרלוונטיים. החברה הדגישה אז כי כל מוצרי החברה עוברים בדיקות איכות קפדניות, ומדובר במקרה שאינו שכיח, ושאינו מאפיין את כלל מוצרי החברה, וכי כל שאר המוצרים בטוחים לשימוש ולצריכה. לאור המקרה האחרון, עדכנה החברה כי החליטה לעצור בשבוע הקרוב את שיווק כל מוצרי השעועית שטרם יצאו לשיווק ולבצע מיון מחדש של כל האריזות.

חברת סנפרוסט מתמחה בירקות קפואים, ומייצרת מגוון רחב של ירקות, לקטי ירקות ומרקים קפואים. באתר של החברה מצוין כי היא חרטה על דגלה את נושא איכות מוצריה, וכך היא עושה החל משלב בחירת זני הזרעים ועד לאריזתם. עוד מצוין כי חלק ממוצרי סנפרוסט הינם מיובאים מחו"ל, אך כולם, ללא יוצא מן הכלל, עוברים בארץ תהליכי מיון ואריזה.

סנפרוסט הוקמה ב- 1970 כשותפות בין "כלל תעשיות" ויזמים יהודים אמריקאים. ב- 1998 רכשה תנובה מ"כלל" את השליטה בחברה.

האריזה של שעועית ירוקה שבריקול / צילום: יח''צ
 האריזה של שעועית ירוקה שבריקול / צילום: יח''צ

להלן פרטי המוצר: שעועית ירוקה חתוכה 800 גר', כשרות רגילה, שביעית

ברקוד 729000012104720 עם סימון:

o עדיף להשתמש לפני 02.01.2025

o עדיף להשתמש לפני 11.01.2025