מאמן הכושר שפתח מתחם נינג'ה: "מחירי הביטוח מופקעים, הבנקים לא עזרו, כמעט אף קרן לא נתנה מימון"

בן פלד, בן 32 מיהוד, רווק • בעל מתחם הנינג'ה NINJAFUN • "כשהתחלתי לאמן שמתי לי מטרה - לא לתת לילדים 'מאותגרים' גופנית לעבור את מה שאני עברתי כשרשמו אותי לחדר כושר. ההשפלה, הכישלון, חוסר תחושת השייכות - אצלי כולם שווים"

בן פלד, בעל מתחם הנינג'ה NINJAFUN / צילום: תמונה פרטית
בן פלד, בעל מתחם הנינג'ה NINJAFUN / צילום: תמונה פרטית

עד שנת 2020 בן פלד, מאמן כושר מוסמך ויועץ תזונה, ניהל מועדון קרוספיט. אלא שאז, כשמגפת הקורונה החלה להכות, מספר המתאמנים ירד משמעותית, ובעל הבית לא הסכים לעצור לבן את התשלומים. שילוב הדברים הוביל אותו לסגור פיזית את המכון ולנסות להמשיך באימונים מהזום.

אבל הישיבה בבית גם דחפה אותו לדברים חדשים. שנה לתוך הקורונה, ביולי 2021, בן החליט לעשות את הצעד הבא - הקמת מתחם נינג'ה ביהוד. המתחם פתוח ומשתרע על שטח של כ־700 מ"ר, ומכיל מתקנים מתקדמים כמו טרפזים, קיר טיפוס בגובה 4.25 מ', פליינג בר, ווינג, סטפרים, פירמידה בגובה 4 מ', דלתות מתחלפות ועוד.

הקשר של בן עם עולם הספורט התחיל כבר בגיל צעיר. "בתור ילד מלא, לא אהבתי לעשות ספורט. כשהתחלתי לאמן שמתי לי למטרה - לא לתת לילדים 'מאותגרים' גופנית לעבור את מה שאני עברתי כשרשמו אותי לחדר כושר. ההשפלה, הכישלון, חוסר תחושת השייכות.

"מאז ועד היום אני מאמן קבוצות רבות של ילדים ונערים. כל אחד מוצא את מקומו, אצלי כולם שווים". מעבר לזה, חשוב לו לשלב במתחם אוכלוסיות מיוחדות, אנשים בתהליכי שיקום ונוער בסיכון.

אך לצד החזון הגדול, ההתחלה לא הייתה פשוטה. "הקורונה איתגרה מאוד, מסיבות ברורות. אנשים חששו לגעת במתקנים, נאלצנו לחטא כל מתקן כל יום, וזה לקח שעות. גם הנהלים הקשו, כשמשרד הבריאות עצמו לא ידע לומר מה מותר ומה אסור. לצד זאת, אנשים התקשו להתחייב על תשלומים".

תחזוקה של מתחם המציע ספורט אתגרי גוררת איתה מגוון התמודדויות המאפיינות את התחום. "רק חברת ביטוח אחת בארץ מוכנה לבטח את התחום, ובמחירים מופקעים. ביטוח הציוד עצמו הוא מן היקרים שבסוגי הביטוח ועולה אלפי שקלים בחודש".

גם הבנקים לא היו מוכנים לתת מימון לעסק בתחום הספורט, ואף רוב הקרנות לא עזרו. לכן, כשבן הקים את המתחם הוא פנה ספציפית לקרנות ייעודיות לתחום, לחברים ולמשפחה. כיום, הוא עדיין צריך להחזיר חובות שהצטברו ומייחל שתושבי האזור יגיעו למתחם שלו.

בן מודע לכך שיהוד היא אמנם עיר במרכז הארץ, אבל עדיין לא אטרקטיבית כמו הערים הגדולות הסמוכות, תל אביב וראשון לציון. לכן, הוא משקיע את עיקר מאמציו לשיווק העסק ברשתות החברתיות ובפרסום מקומי. "מדי שבוע מתקיימים אתגרי נינג'ה ותחרויות נושאות פרסים. מעבר לכך, אני מציע חברות מוזלת במועדון חברים שהקמתי, במבצעים אטרקטיביים ובשיתופי פעולה עם עסקים מהאזור".

למרות הצוות שסביבו, בן נמצא במתחם בכל שעות הפעילות שלו, ומחזיק את המקום בפועל. ההשקעה הזו נובעת מהאמונה שלו במקום ובתחום. "חשוב לי להנגיש את הנינג'ה לכלל האוכלוסיות. אני פתוח ליוזמות ולשיתופי פעולה עם רשויות מקומיות בבקעת אונו והסביבה, ועם עמותות וגופים פרטיים".