לאחר פתיחת שנה חלשה: פוקס הגדילה את רווחיה ברבעון בזכות מכירות הפסח והגנות המטבע

קבוצת האופנה שמוביל הראל ויזל מציגה שיפור במכירות בחנויות הזהות ביחס לשנה שקדמה לקורונה, בדגש על התחזקות פעילות חנויות הספורט שלה • רשמה עלייה של 4% ברווח הרבעוני לכ-104 מיליון שקל

סניף של רשת פוקס / צילום: כדיה לוי
סניף של רשת פוקס / צילום: כדיה לוי

בזמן שקמעונאיות המזון הגדולות והספקיות שלהן רשמו בדרך כלל הרעה בתוצאותיהן ברבעון השני, מדווחת קבוצת האופנה פוקס על רבעון מוצלח, שבו עלו הכנסותיה וגם הרווחים. פוקס נהנתה מעיתוי חג הפסח - שהכביד על רשתות המזון בשל הנחות ומבצעים שפגעו ברווחיהן. 

בניגוד למגמה, בפוקס הצליחו להציג צמיחה משמעותית בהכנסות בשיעור דו-ספרתי, ועל אף שחיקה ברווח התפעולי, שנבעה מעלייה בהוצאות השכר, עדיין שמרה החברה שמוביל הראל ויזל על שורת הרווח הנקי, שעמד על יותר מ-100 מיליון שקל, בין היתר בשל ביצוע הגנת מטבע מוצלחת שהניבה הכנסות מימון ברבעון השני.

המשקיעים אימצו את התוצאות בחיוב היום (ג') ושלחו את מניות פוקס  לעלייה של יותר מ-5% בבורסה. שווי השוק שמגלם מחיר המניה לחברה עומד על 6.85 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 33% במניה בשנה האחרונה. גם מניות החברה הבת שבשליטת פוקס, ריטיילורס, שהינה זכיינית של מותגי הספורט נייקי ופוט לוקר, זינקה בשיעור דומה, על רקע פרסום תוצאות כספיות מוצלחות. 

 
  

עלייה של 20% בהכנסות הרבעוניות

פוקס מציגה עלייה מרשימה בהכנסות שלה ברבעון השני של השנה, והן הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, עלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת לאחר שגם ברבעון המקביל נהנתה החברה מיציאת הציבור מסגרי הקורונה. יחד עם זאת, כאמור, הרבעון הנוכחי הושפע מעיתוי חג הפסח שחל בו, ושסייע להגדיל את ההכנסות.

שיעור הרווח הגולמי של פוקס נשחק קלות, ועמד על 62.1% בתום הרבעון השני, כאשר ההתייקרויות בשכר העובדים הקפיצו את ההוצאות התפעוליות של הקבוצה. הרווח התפעולי הרבעוני ירד ב-7.5% לכ-160 מיליון שקל.

מאידך, פוקס נהנתה ברבעון שחלף מהכנסה של 34.4 מיליון שקל שנבעה לה מעסקאות להגנת מטבע שביצעה. כתוצאה מהן נרשמו הכנסות מימון של 9.3 מיליון שקל, למול הוצאות מימון של 25.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כל אלה סייעו לסדר לחברה בשורה התחתונה עלייה של 4% ברווח הנקי הרבעוני, שהסתכם ב-103.7 מיליון שקל.

היציאה מסגרי הקורונה והחזרה ההדרגתית של המשק לפעילות הובילו את פוקס לרשום ברבעון הראשון של השנה הפסד אחר שבעה רבעונים רצופים של רווח נקי - לאחר שחוותה צניחה ברווחיות התפעולית. לכן סיכום המחצית הראשונה של השנה מלמד על צמיחה של 24.5% בהכנסות הקבוצה, שהסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל, אך בשורה התחתונה נרשמה ירידה של 28% ברווח הנקי, שהסתכם ב-123.4 מיליון שקל.

עלייה של 87% ברווחים של ריטיילורס

בפוקס מציגים את נתוני המכירה בחנויות זהות ביחס לרבעון השני של 2019, כלומר מלפני שלוש שנים, שכן אז עוד לא נרשמו השפעות המגיפה. מהתוצאות עולה כי בשלושת התחומים שלפיהם מחלקת החברה את התוצאות - אופנה ואופנת הבית, מוצרי אוווירה וטיפוח ותחום הספורט - נרשמה עלייה במכירות של אותן חנויות.

בתחום האופנה ואופנת הבית נרשמו הכנסות של 379.7 מיליון שקל, עלייה של 2.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019. בתחום מוצרי האווירה והטיפוח נרשמו הכנסות של 49.1 מיליון שקל, עלייה של 11.6%, ובתחום הספורט נרשמה עלייה של 30% בחנויות הזהות, ל-138.3 מיליון שקל.

כאמור, מי שמרכזת את חנויות הספורט של הקבוצה, חברת ריטיילורס, רשמה רבעון מוצלח גם כן. החברה הכפילה ברבעון השני את מכירות נעלי נייקי ל-210 מיליון שקל, בעוד ששיעור הרווח התפעולי מההכנסות ירד ל-12.4% מ-16.9%.

רשת פוטלוקר הציגה ביצועים משופרים עם עלייה של 46% בהכנסות ושיפור בשיעור הרווח התפעולי, שעלה מ-6.7% ל-7% ברבעון השני שחלף.

סך ההכנסות של ריטיילורס קפצו ב-47% ל-354 מיליון שקל. הרווח התפעולי קפץ ב-68% ל-42 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה עלה ב-87% ל-24 מיליון שקל.