שוק השכירות הלוהט בארה"ב עזר להקפיץ את רווחי אלקו ב-75%

הכנסות חברת האחזקות הסתכמו בכ-4.7 מיליארד שקל ברבעון השני • החברה הבת אלקטרה נדל"ן הייתה התורמת הבולטת לאחר שנהנתה מהעלייה במחירי השכירויות במקבצי הדיור בארה"ב

האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקו אחזקות / צילום: ישראל הדרי
האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה באלקו אחזקות / צילום: ישראל הדרי

השכרת מקבצי הדיור בארה"ב לצד המשך צמיחה בתחום התשתיות בישראל, היו שניים ממנועי הצמיחה העיקריים לרווחי חברת האחזקות אלקו , שבשליטת דניאל ומיכאל זלקינד (65.8%) ברבעון השני. הקבוצה מחזיקה כיום בארבע אחזקות ציבוריות סחירות עיקריות הפועלות בעיקר בתחום הנדל"ן בארה"ב (אלקטרה נדל"ן), התשתיות (אלקטרה), הקמעונאות (אלקטרה צריכה) ואספקת הגז (סופרגז).

בסיכומו של דבר, סך ההכנסות של אלקו ברבעון השני צמחו ב-36% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לכ-4.7 מיליארד שקל. החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 75% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-180 מיליון שקל.

מניית החברה מגיבה לתוצאות בעלייה של מעט יותר מ-1%, למחיר המגלם לאלקו שווי שוק של 6.35 מיליארד שקל. בשנה החולפת טיפסה המניה ב-24%.

אלקטרה נדל"ן  המקימה ומפעילה קרנות השקעה בעיקר במקבצי דיור בארה"ב, רשמה הכנסות של 288 מיליון שקל ברבעון שחלף ותרמה לאלקו רווח נקי של 197 מיליון שקל, עלייה של 125% ביחס לרווח שתרמה ברבעון המקביל אשתקד. למעשה זו התרומה הבולטת ביותר במונחי רווח נקי לאלקו בקרב החזקותיה, פרי הצמיחה הדרמטית במחירי השכירויות במקבצי הדיור בארה"ב. הסיבה היא העלאת הריבית בארה"ב, שהובילה לירידה בבניית דירות חדשות, ושלחה את מעמד הביניים להשכיר דירות במקבצי דיור.

חברת אלקטרה  הפועלת בתחומי התשתיות בארץ ובחו"ל, וגם פועלת בהפעלת תחבורה ציבורית בישראל, רשמה הכנסות של 2.7 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה. היא תרמה רווח של 134 מיליון שקל לאלקו, פי שניים מהרווח שתרמה ברבעון המקביל ב-2021. זאת הודות לעלייה בפעילות החברה וגם ממכירת זכויות פרויקט אגירה שאובה.

אלקטרה מוצרי צריכה יורדת ברווח, אבל מתכוננת להשקת קרפור

שתי האחזקות הנוספות רשמו תרומה קטנה יותר לרווחיות של אלקו ברבעון שחלף. אולי לגבי אחת מהן, תולים בהנהלה תקוות גדולות. אלקטרה מוצרי צריכה , שרשמה ברבעון הכנסות של 1.5 מיליארד שקל, תרמה לאלקו רווח של כ-12 מיליון שקל, ירידה של 80% ביחס לרווח שתרמה של כ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה הייתה עלייה בהוצאות המימון (נטו) ושיערוכי נדל"ן שבוצעו בתקופה המקבילה.

אולם המשנה למנכ"ל אלקו, אבי ישראל, מסביר כי באלקטרה מוצרי צריכה "נמשכים התהליכים לפיתוח מנועי הצמיחה של החברה לשנים הבאות. בתחום המזון החברה פועלת באינטנסיביות להשלמת ההיערכות להשקת רשת קרפור בישראל, ולפתיחת החנות הראשונה של סבן אילבן בהמשך השנה הנוכחית".

במקביל אלקטרה מוצרי צריכה "מגבשת בימים אלה תוכנית התייעלות וארגון מחדש שעשויה להביא לשיפור ביצועי רשת יינות ביתן כבר במהלך החודשים הקרובים. בתוך כך, בתחום האופנה החברה מרחיבה את פעילותה באמצעות רכישת הזיכיון לחנויות אדידס בישראל", כך על פי ישראל.

סופרגז אנרגיה  שרשמה ברבעון השני הכנסות של כ-174 מיליון שקל, "תרמה" הפסד של כ-4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע בעיקר משחיקה ברווחיות פעילות גז לבישול ביתי (גפ"מ) כתוצאה מעליית מחירי חבית הנפט, התגברות התחרות וכן מגידול בהוצאות לצורך בניית התשתית להרחבת פעילות החברה לתחומים נוספים.