"החיים חזרו למסלולם": התפוסה בבתי המלון של פתאל הגיעה ביולי ל-82%

עם התפוגגות הקורונה מדווחת החברה שבשליטת דוד פתאל על זינוק תלת-ספרתי בהכנסות ועל רווח נקי של 107 מיליון שקל ברבעון השני • סמנכ"ל הכספים: "ביצענו מהלכי התייעלות במהלך הקורונה, כולל צמצום בבכוח-אדם ושיפורים טכנולוגיים שחוסכים בצורך להעסיק עובדים"

מלון מרידיאן ים המלח - רשת פתאל / צילום: סטודיו שוקי קוק
מלון מרידיאן ים המלח - רשת פתאל / צילום: סטודיו שוקי קוק

בקצה התורים הלא נגמרים בנמלי התעופה בחודשי הקיץ, עמדו חדרי המלון של רשת פתאל, שהמתינו לנופשים שרק רצו לחזור לשגרה של ערב המגפה. עם התפוגגות הקורונה, מדווחת החברה שבשליטת דוד פתאל על זינוק תלת-ספרתי בהכנסות ודו-ספרתי בשורת הרווח הנקי, ברבעון השני של השנה.

הכנסות החברה עמדו על רמות שיא רבעונית של 1.5 מיליארד שקל, עלייה של 134% בתוך שנה. הרווח נקי עמד על 107 מיליון שקל, עלייה של 38% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, גם הוא מהווה שיא עבור הרבעון השני מאז הוקמה החברה.

הרשת המנוהלת על-ידי דוד פתאל מפעילה 198 בתי מלון פעילים נכון לסוף הרבעון השני השנה, מתוך 243 בתי המלון שברשותה. בישראל מחזיקה הרשת ב-61 בתי מלון והיתרה באירופה, כשהמדינות הבולטות בפורטפוליו הן גרמניה (64 בתי מלון) ובריטניה ואירלנד (54 בתי מלון).

התוצאות הכספיות החיוביות של פתאל החזקות  הושגו הודות לשיעורי תפוסה גבוהים במלונות החברה וגם עליית מחירי החדרים. שיעורי התפוסה של הרשת ביולי האחרון עמדו על 81.6%, למול 60% בשנה שעברה ו-28.9% ביולי 2020 בשלהי המגפה.

בחודש אוגוסט ירדו מעט שיעורי התפוסה ל-78.8%, זאת משום שחלק ניכר מחדרי המלון של הרשת הם עסקיים, ויש ירידה עונתית בתפוסה שלהם. אך לא צפויה פגיעה בהכנסות בהמשך הדרך, וגם הרבעון השלישי צפוי להציג נתוני צמיחה, בשל עליית המחירים החדה שנרשמה במחירי חדרי המלון.

 
  

"הרבעון השלישי מבחינה עונתית הוא בדרך כלל טוב, כך שאני מאמין שהוא גם יהיה מוצלח", אומר סמנכ"ל הכספים של פתאל, שחר עקה, לגלובס. "אפשר להגיד שהחיים חזרו למסלולם. לכך צריך להוסיף את הפעילויות שנוספו לנו בתקופה האחרונה, שעזרו להגדיל את ההכנסות ולשפר את הרווחיות. ביצענו מהלכי התייעלות במהלך הקורונה, כולל צמצום בתקני כוח-אדם, שיפורים טכנולוגיים שחוסכים בצורך להעסיק עובדים וגם העתקה של משאבים ממקומות יקרים לזולים".

איך משפיעה המלחמה באוקראינה?
"עלויות האנרגיה עלו מאוד. רוב המלונות שלנו עירוניים, אז מרכיב האנרגיה במחזור הוא יחסית נמוך. אבל הוכרז מצב חירום באירופה לצמצום בשימוש באנרגיה לקראת החורף. האם נגיע למצב שלא יהיה חימום בגרמניה במלונות בחורף הקרוב? אני לא מאמין שזה יקרה, אבל עוד לא יודע להגיד בוודאות".

את המחצית הראשונה מסכמת פתאל עם עלייה של 169% בהכנסות, ואלה הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל. ברבעון הראשון החברה מציינת כי עדיין הושפעה מהשלכות הקורונה. אותו רבעון התאפיין גם בביקושים נמוכים מצד המגזר העסקי בשל חודשי החורף. את המחצית עדיין מסכמת החברה עם הפסד, של 164 מיליון שקל, צמצום של כמחצית ביחס להפסד של 298 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021.

מניית פתאל עלתה בשנה האחרונה ב-58%, למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 6.6 מיליארד שקל. על רקע פרוץ המגפה, במרץ 2020, הגיעה המניה לשפל, לאחר שהרשת נאלצה להשבית את חדרי המלון שלה בהוראת הרגולטורים השונים, ולהגיע לשיעור תפוסה של 2.3% (באפריל 2020). מאז זינקה מניית החברה ב-436%.