בגולדמן זאקס בטוחים שהעולם בנקודת מפנה. מה יקרה להשקעות?

בחטיבת ניהול הנכסים של גולדמן זאקס מצביעים על עליית הריבית, "רגישות מוגברת" לנושאי אקלים וחוסר יציבות גיאופוליטית כגורמים שישנו את מסלולי ההשקעה של אנשים, מדינות וחברות בעולם כולו • מהי השקעה הגנתית ואיך בכל זאת אפשר להשקיע בטכנולוגיה בסביבה של אינפלציה גואה?

גולדמן זאקס: דרכי ההשקעה שלנו ישתנו / צילום: Shutterstock
גולדמן זאקס: דרכי ההשקעה שלנו ישתנו / צילום: Shutterstock

ראשי חטיבת ניהול הנכסים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס משוכנעים שהעולם נמצא כעת ב"נקודת פיתול", וכי צפויים "שינויים עמוקים" באופן שבו אנשים, חברות ומדינות משקיעים. כך על פי דוח של ענקית ההשקעות שצוטט באתר CNBC.

האינפלציה המתמשכת בעולם מקפיצה את הריביות, שנתיים וחצי מאז פרוץ הקורונה והשיבושים בשרשרת האספקה לא מפסיקים, ולצד זאת קיימת חוסר יציבות גיאופוליטית, דה-גלובליזציה ו"רגישות מוגברת" לנושאי אקלים, אומרים ג'וליאן סולסברי ולוק סרספילד, מנהלים משותפים גלבליים של חטיבת ניהול הנכסים בגולדמן. "כל אלה ייצרו אי ודאות ויהיו להם פוטנציאל לתרום לרמה מוגברת של תנודתיות בשוק".

בגולדמן זאקס מציינים שבסביבה החדשה הזו, תיקי השקעות שעבדו טוב בעשורים האחרונים עלולים להפוך לפחות אפקטיביים, כך שמתחייבת חשיבה מחודשת באשר לאופן ההשקעות וחלוקתן. "חוק" אחד נשאר, אומרים בגולדמן, והוא הצורך להקדיש חלק מהפורטפוליו שלך למניות או אסטרטגיות הגנתיות.

השקעה דפנסיבית או הגנתית היא רכישת מניות בחברות עם ביצועים וביקושים יציבים ללא קשר למצב השוק. בדרך כלל, מגזרים הגנתיים כוללים שירותים, מוצרי צריכה ושירותי בריאות - מה שנקרא מניות ערך ולא מניות צמיחה. יחד עם זאת, באותה סביבה חדשה ותנודתית יותר שעליה כותבים בגולדמן זאקס, הסקטורים ההגנתיים יהיו אלה שמבודדים יותר משיבושים בשרשרת האספקה ​​או מוגנים מפני השפעות האינפלציה.

בבית ההשקעות מציעים למי שעדיין מעוניין להשקיע בחברות טכנולוגיה, לבחור בחברות שנמצאות בעמדה טובה שתאפשר לה לעמוד בתעריפים גבוהים יותר ובעלויות העולות של חומרי הגלם, שכר העבודה ועוד. "המשמעות היא עסקים עם מאזנים חזקים, שולי רווח גבוהים, תזרים מזומנים חופשי חזק וחוב נמוך", פירטו בגולדמן זאקס.

בין השאר ציינו שמומלצת יותר השקעה בחברות תוכנה עם צמיחה גבוהה ובחברות שבבים ומוליכים למחצה, "שנחשבות באופן מסורתי למניות מכוונות ערך יותר ביקום הטכנולוגי", הסבירו.

לפני כחודש מנכ"ל גולדמן זאקס דיוויד סולומון הזהיר במסגרת שיחת המשקיעים שליוותה את פרסום הדוחות הרבעוניים, כי האינפלציה "מושרשת עמוק" בכלכלה העולמית ולא ברור אם המצב ישתפר בהמשך השנה.