הקונגרס הציוני העכשווי: 1,400 משתתפים, 125 יזמים ו-48 שעות של מנהיגות

ההסתדרות הציונית העולמית ערכה כנס מנהיגות בבאזל, שוויץ בהשתתפות אנשי עסקים ישראלים ומגוון יזמים בנק ההשקעות רוטשילד ושות' פותח נציגות בישראל של חטיבת ניהול ההון • וגם: עובדי חברת ICL, בשיתוף עמותת לתת, יארזו לקראת החגים כאלף חבילות מזון לנזקקים • אירועים ומינויים

משתתפי ערב הפתיחה של ארועי 125 שנה לקונגרס הציוני / צילום: יוסי זילגר
משתתפי ערב הפתיחה של ארועי 125 שנה לקונגרס הציוני / צילום: יוסי זילגר

כ-1,400 מנהיגים, יזמים ופילנתרופים יהודים מישראל ומהעולם הגיעו לוועידת האימפקט וכנס המנהיגות שערכה ההסתדרות הציונית העולמית בבאזל, שוויץ. הוועידה עסקה ביזמות חברתית כלכלית, במסגרת ציון אירועי 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון, שייסד בנימין זאב הרצל.

האירוע נמשך יומיים, ובין המשתתפים נמנו הברונית אריאן דה רוטשילד, יו"ר ובעלי קבוצת עזריאלי דנה עזריאלי, איש העסקים והיזם אהרון פרנקל, סר רונלד כהן, משקיע ההון סיכון מייקל אייזנברג, איש העסקים הקנדי-יהודי סילבן אדמס, מרים אדלסון, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ואחרים. בנוסף לקחו חלק בוועידה 125 יזמים ויזמיות ישראלים שערכו פיצ'ים למשקיעים - כמה מהם אף הצליחו להתקדם משמעותית לסבב השקעה.

הנחת היסודות לסטארט־אפ ניישן

בעקבות התראות על הפגנות ענק פרו פלסטיניות, ממשלת שוויץ תקצבה את האבטחה במקום ב-5.7 מיליון אירו. בנוסף, נהר הריין נסגר באזור זה לתנועת ספינות, וכן נסגר השטח האווירי. אולם הקונגרס אובטח על ידי אלפי שוטרים וחיילים.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר באירוע כי "החזון של הרצל כלל לא רק את הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל. הוא דיבר וכתב על הסטארט-אפ ניישן כבר לפני 125 שנה, ואת החזון שלו מגשימים כיום אלפי יהודים שבוחרים להשתמש ביזמות ובפתרונות חדשניים כדי להתמודד עם האתגרים החברתיים, הכלכליים, והסביבתיים של העידן החדש".

אייזנברג, שותף מנהל בקרן ההון סיכון אלף, ציין כי הוא "בטוח שתעשיית ההייטק הישראלית תיקח נתח גדול יותר מההשקעות העולמיות בשנים הקרובות, בזכות אופיים המיוחד של היזמים הישראלים".

הערב הראשון נחתם בהופעה של המנטליסט ליאור סושרד, שהעלה לבמה את חגואל, עזריאלי, אדמס, אחמד עובייד אל-מנסורי מנהל המוזיאון לתולדות הציונות ולהנצחת ואחרים - וגרם להם לקחת חלק פעיל במופע שלו.

הנציגות החדשה של בנק רוטשילד

בנק ההשקעות רוטשילד ושות' פותח נציגות בישראל של חטיבת ניהול ההון (Wealth Management) שלו, לאחר שקיבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים לכך מבנק ישראל. הנציגות תספק ייעוץ השקעות, כמו גם ניהול תיקים ושירותי ייעוץ למשפחות מבוססות (לקוחות עם הון פנוי להשקעה של 12 מיליון שקל ומעלה) וליזמים.

בראש הנציגות, שמשרדיה ימוקמו בהרצליה פיתוח, יעמוד גרי ליבנת שהצטרף לבנק ביוני האחרון. לליבנת ניסיון מצטבר של כ-20 שנה במגזר הפיננסי בישראל - עד לאחרונה הוא שימש כמנכ"ל UBS Wealth Management בישראל, ולפני כן כמנהל הסניף הראשי של UBank בירושלים.

"קשרים חזקים"

ומה עומד מאחורי המהלך? בבנק מציינים כי בישראל קצב צמיחת ההון הוא מהיר, ולכן היא מהווה שוק חשוב בעיניהם. לדברי פרנסואה פרול, מנהל שותף ויו"ר משותף בוועד המנהל של הקבוצה, "מדובר בהמשך טבעי עבורנו, לאחר שכבר הקמנו כאן ניהול הון גלובלי, ולאור הקשרים המשפחתיים ההיסטוריים החזקים".

רוטשילד ושות' הינו גוף פיננסי בבעלות משפחתית זה 200 שנה, וכיום מועסקים בו כ-3,800 עובדים בכ-40 מדינות. חטיבת ניהול ההון הגלובלי של הבנק מספקת שירותי מיזוגים ורכישות וייעוץ בנקאי להשקעות לחברות ולסטארט-אפים, ופועלת בישראל מאז 2008.

מצנח הזהב

עו"ד מועתסם גנים, המתמחה בתחום הנדל"ן ומחזיק במשרדים בנצרת ובתל אביב, מצטרף כיועץ למשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.

משרד אגמון מונה כ-130 עורכי דין והוא ממוקם במקום ה-15 ברשימת המשרדים הגדולים בישראל לפי דירוג דן אנד ברדסטריט. הצטרפותו של עו"ד גנים לאגמון היא חלק מתוכנית הגיוון התעסוקתי במשרד - שבו מועסקים כ-10 עובדים מהחברה הערבית בתפקידים שונים.

"פגשתי בפירמה אנשים שנחושים לקדם שינוי בחברה הישראלית, ומבינים את החשיבות הציבורית והחברתית בחיבור לחברה הערבית", אומר עו"ד גנים. לדברי עו"ד אבי פורטן, שותף מנהל וראש מחלקת תכנון ובנייה (משותף), מדובר ב"צעד נוסף בחיבור שלנו לחברה הערבית, הן בפן העסקי והן בפן הערכי".

מימין: עו''ד צבי אגמון, עו''ד מורן אומן ועו''ד מועתסם גנים / צילום: יח''צ
 מימין: עו''ד צבי אגמון, עו''ד מורן אומן ועו''ד מועתסם גנים / צילום: יח''צ

ד"ר רום אליעז מונה למנכ"ל אריקה בי-קיור לייזר, העוסקת במכשור רפואי מבוסס לייזר.

דוד ביסמוט, 48, מונה לסמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת הענן ב-NESS.

דוד ביסמוט / צילום: הצלמניה של שרונה
 דוד ביסמוט / צילום: הצלמניה של שרונה

יעקב חן מונה למנכ"ל עלבד, מהחברות המובילות בעולם בייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים.

אביב חצבני מונה למנהל איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים.

אביב חצבני / צילום: פוטו פרג'
 אביב חצבני / צילום: פוטו פרג'

דנה לרנר, לשעבר מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מונתה לסמנכ"לית פעילות ישראל ב-SIPUR, שמחברת בין יוצרים ישראלים לחברות הפקות בינלאומיות.

לימור רפאל בלפונטה, מנהלת רשת כללית אסתטיקה, תוביל גם את רשת כללית רפואה משלימה.

חדשות טובות

1. עובדי WalkMe, אשר פיתחה פלטפורמה להדרכת משתמשים על גבי מערכות ארגוניות, הכינו כ-100 מחשבים ניידים לתרומה בשיתוף עם עמותת Clear Giving, המסייעת למשפחות מעוטות יכולות.

2. עובדי חברת המינרלים ICL, בשיתוף עמותת לתת, יארזו לקראת החגים כאלף חבילות מזון לנזקקים. בנוסף תחלק החברה כאלף תווי מזון בשווי כולל של כ-350 אלף שקל.