תחזית השווקים של קרדיט סוויס: "המניות לא אטרקטיביות בעליל"

כלכלני קרדיט סוויס התייחסו לנאומו של יו"ר הפד שהצית את השווקים ביום שישי, והמליצו להקטין את החשיפה למניות בתיקי ההשקעות • "אנו מצמצמים את הפוזיציות במניות לרמות הנמוכות מההקצאה האסטרטגית"

סניף של קרדיט סוויס / צילום: Shutterstock
סניף של קרדיט סוויס / צילום: Shutterstock

הבנק השווייצרי קרדיט סוויס פרסם השבוע את תחזית ההשקעות הגלובליות למחצית השנייה של 2022. התחזיות עודכנו על רקע האירועים הגלובליים האחרונים, בראשם המלחמה באוקראינה והיחסים המתוחים בין ארצות הברית לסין, וכעת ועדת ההשקעות של הבנק ממליצה לצמצם את משקלן של המניות בתיקי ההשקעות.

הכלכלן הראשי של הבנק, מייקל סטרובק, מזהיר כי "החודשים הקרובים עלולים להיות קשים למשקיעים", ולכן הוא חושב שיש להיות זהירים ולהפחית סיכונים. תחת זאת, ממליץ סטרובק למשקיעים להוריד ממשקלן של המניות הגלובליות, זאת לאחר כנס המדיניות השנתי של הפדרל ריזרב שנערך בג'קסון הול בסופ"ש, שם הבנקים המרכזיים, בהובלתו של היו"ר ג'רום פאוול, הדגישו את מחויבותם הממוקדת לבלום את האינפלציה באמצעות ריביות גבוהות יותר.

העלאות הריבית יכניסו את ארה"ב למיתון קשה? יש סימנים לתרחיש אופטימי יותר
נאום פאוול: יו"ר הפד יוצא למלחמה באינפלציה - והפעם באמת | פרשנות
מה חושב לארי סאמרס על נאום יו"ר הפד שזעזע את וול סטריט 

בדוח של קרדיט סוויס מוזכר שבכנס של השנה שעברה הציג פאוול את הסיבה לאמונתו שהאינפלציה עשויה להתגלות כ"זמנית", כאשר בכנס השנה האווירה הייתה הפוכה לגמרי. בנאום שהדהד ברחבי השווקים, הצהיר פאוול בנחישות כי הפד מחויב להוריד את האינפלציה וכי הם רואים במשימה זו את "המיקוד הכולל כרגע".

נאומו של פאוול הוביל לתגובות שלילית מאוד של השווקים - הן במניות והן באגרות חוב. סוחרי מניות ברחבי העולם הימרו בטעות שהפד עשוי לאותת בג'קסון הול על האטה בהידוק שלו, אך המניות ירדו בחדות ביומיים שאחרי הנאום, לאחר שהיו"ר הוריד מהפרק כל שביב תקווה למעבר מוקדם מהצפוי למדיניות מוניטרית רופפת יותר.

סטרובק אומר שבפגישה של ועדת ההשקעות ביום שני השבוע "החלטנו לצמצם עוד יותר את החשיפה למניות שלנו. אנו גם מאמינים כעת שתחזית התשואה המוחלטת למניות אינה אטרקטיבית בעליל לחודשים הקרובים".

בקרדיט סוויס מציינים שהמשקיעים מתמודדים שוב עם סביבה דומה לזו של המחצית הראשונה של השנה, כלומר האטה בצמיחה, עלייה בסבירות למיתון, אינפלציה מוגברת, ואחרי הכנס בג'קסון הול גם בנקים מרכזיים הנחושים להדק את המדיניות המוניטרית. ועדת ההשקעות של הבנק מאמינה שסביבה זו יכולה להוביל גם להתנהגות דומה של מחירי הנכסים, וכתוצאה מכך החליטה לצמצם את הסיכון והפחיתה את משקלן של המניות כחלק מעמדתה הטקטית.

"ועדת ההשקעות רואה בתחזית התשואה המוחלטת, הן עבור מניות בשוק המפותח (DM) והן עבור מניות בשווקים מתעוררים (EM), כלא אטרקטיבית בעליל. ברמת התיק, המשמעות היא שאנו מצמצמים את הפוזיציות במניות לרמות הנמוכות מההקצאה האסטרטגית", צוין בדוח הוועדה.

יותר אג"ח בשווקים מתעוררים, פחות מניות

בעוד שהחודשים הקרובים יראו תנודתיות רבה יותר, סטרובק עדיין מייעץ למשקיעים לא לצאת לחלוטין ממניות. עם שיעורי אינפלציה של 8%-9% במדינות רבות, החזקת יותר מדי מזומנים משמעה "הפסד מובטח בכוח הקנייה", אמר.

במקום זאת, הבנק השוויצרי ממליץ למשקיעים להחזיק בנכסים שיוכלו להפיק תועלת בטווח הארוך יותר או באג"ח בשווקים מתעוררים, המציעים יתרון תשואה משמעותי על פני חוב בשוק המפותח. 

"אני מאמין שאנחנו הולכים ל'חשבון נפש' בחודשים הקרובים", סיכם. "לעת עתה, אנו מתנחמים בנקיטת משנה זהירות".