נדל"ן, מל"טים ועכשיו גם לוויינים: מסע הרכישות של פרנקל הגיע לחלל

איש העסקים אהרון פרנקל קיבל אופציה לרכישת 26% מניות חלל־תקשורת מידי כונס הנכסים של יורוקום, תמורת 29 מיליון שקל

היזם אהרון פרנקל / צילום: מורג ביטן
היזם אהרון פרנקל / צילום: מורג ביטן

איש העסקים אהרון פרנקל בוחן רכישת 26% ממניות חברת הלוויינים חלל תקשורת תמורת כ־29 מיליון שקל. זאת, לאחר רווחים עצומים שהפיק מהשקעותיו במניות חברת הנדל"ן המניב גב־ים ויצרנית המל"טים אירונאוטיקס, וכן החלטה שקיבל לאחרונה לממש אופציה לרכישת 11% ממניות מאגר הגז תמר תמורת 485 מיליון דולר (1.62 מיליארד שקל).

פרנקל חתם על הסכם אופציה לרכישת מניות חלל תקשורת  מידי כונס הנכסים של קבוצת יורוקום (בעלת השליטה הקודמת בחלל). לפי הודעת החברה, האופציה היא לרכישה במחיר של 4.58 שקלים למניה, פרמיה של כ־30% על מחיר המניה ביום שלפני פרסום ההודעה.

יידרש להחליט לגבי השקעת החברה ההונגרית


בתגובה להודעה זינקה מניית חלל־תקשורת ב־20% למחיר של 4.25 שקלים, עדיין נמוך ב־21% ממחירה בתחילת 2022 וב־69% ממחירה לפני שלוש שנים. לדברי החברה, האופציה ניתנת למימוש בכל עת, במהלך תקופה בת 17 חודשים מרגע אישור ביהמ"ש לעסקה.

חלל־תקשורת עוסקת במתן שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני עמוס שבבעלותה. נכון להיום מחזיק כונס הנכסים של יורוקום ב־46.7% ממניות חלל־תקשורת. על פי ההסכם יקבל כאמור פרנקל אופציה לרכישת 26% ממניות חלל, ובנוסף גם זכות סירוב ראשונה לרכישת כל יתרת מניות החברה, המוחזקות על ידי הכונס.

עוד קובע ההסכם, כי במקרה של מימוש האופציה התחייב הכונס להצביע מכוח כל יתרת מניותיו בחברה, בהתאם להוראות שיקבל מפרנקל.

בין השאר, יצטרכו פרנקל והכונס להחליט אם לתמוך במתווה ההשקעה המעודכן של חברת 4iG ההונגרית בחברת חלל־תקשורת. לפי המתווה המעודכן, שהועבר לאישור משרד התקשורת, תזרים החברה ההונגרית הון כנגד הקצאה של 20% ממניות חלל־תקשורת (ללא שליטה), בעסקה שתכלול אופציה להשגת שליטה (51%) בעתיד, בכפוף לאישור המשרד.