הצוללת | פודקאסט

כולם מדברים על ההתפטרות השקטה. אבל האם היא בכלל קיימת?

ביולי האחרון פירסם הצעיר זאיד קאן סרטון בטיקטוק שבו חשף את המושג "התפטרות שקטה". המשמעות: לעבוד בדיוק לפי הנדרש, ולא מעבר לכך • הוא הצית סערה גדולה  סביב התופעה, שהוכתרה כהמשכה של "התפטרות הגדולה" • אך מה יקרה כשהמיתון ירים ראש? • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

ביולי האחרון העלה זאיד קאן, מהנדס ניו יורקי בן 24, סרטון לטיקטוק שבו דיבר על מושג חדש בשם "ההתפטרות השקטה"; Quiet Quitting. כשהוא מצטלם על רקע גורדי השחקים של מנהטן מפרט זאיד: "אתה עדיין מבצע את המשימות שלך, אבל לא מוכן יותר לקבל את התפיסה שהעבודה היא החיים שלך. המציאות היא שזה לא, והערך שלך כאדם אינו מוגדר על ידי העבודה שלך".

הסרטון הזה זכה ליותר מ-3.5 מיליון צפיות, ולמבול של תגובות. אחריו הגיעו עוד המון סרטונים אחרים, וגם שלל כתבות ופרשנויות בעיתונות הבינלאומית וגם אצלנו בישראל. ובקיצור, הסרטון הזה הצית את "סערת ההתפטרות השקטה".

האם היא בכלל קיימת או, שזו בעיקר תופעת טיקטוק שיצאה מפרופורציה? מיתוג חדש ומבריק למה שפעם קראנו לו - פשוט - איזון בית-עבודה, Work-Life-Balance? ובעצם, למה בכלל להאשים אנשים שבסך הכל עושים את העבודה שלהם כמו שצריך, שהם "מתפטרים?" כל התשובות בפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".