מציפות את השוק: מכונית חשמלית סינית חדשה בדרך לישראל

כצעד ראשון בדרך ליצוא למערב, היצרנית הסינית הוציאה משלוח של כלי רכב חשמליים עירוניים לישראל לאחר שקיבלו תקינה אירופית • וגם: חברת השבבים הישראלית שמשתפת פעולה עם GEELY

משלוח מסחרי ראשון של כלי הרכב החשמליים העירוניים של LEAPMOTOR מדגם T03 / צילום: יח''צ
משלוח מסחרי ראשון של כלי הרכב החשמליים העירוניים של LEAPMOTOR מדגם T03 / צילום: יח''צ

עוד יצרנית רכב מסין נוחתת בישראל, כחלק מהגל הגדול ששוטף את שוק הרכב המקומי. יצרנית הרכב הסינית LEAPMOTOR, שמיוצגת בישראל על ידי "מטרו", הודיעה כי שלחה לישראל משלוח מסחרי ראשון של כלי הרכב החשמליים העירוניים שלה מדגם T03 שאמורים להגיע בשבועות הקרובים. זאת לאחר שקיבלו תקינה אירופית.

לדברי היצרנית, המשלוח לישראל הוא "צעד ראשון בגלובליזציה של החברה ובכניסתה ליצוא למערב, כאשר הצעד הבא יהיה יצוא סדיר לאירופה". על פי הודעת החברה "ישראל עוברת מעבר מהיר מאד מרכבי בנזין לכלי רכב חשמליים ומכוניות קטנות הן בחירה של לקוחות רבים בה. הדגם T03 של החברה עונה על הביקוש הצרכני בישראל".

הרכב הסיני LEAPMOTOR / צילום: יח''צ
 הרכב הסיני LEAPMOTOR / צילום: יח''צ

יצוין כי הדגם שמיוצא לישראל הוא הדגם הוותיק והנמכר ביותר של המותג בסין. אורכו 3.62 מ', בסיס הגלגלים שלו 2.4 מ' והוא מצויד במנוע של 70 כ"ס ובסוללה של 37 קילוואט-שעה, שמספקת בתקן הסיני עד 400 ק"מ - קרוב לוודאי שכ-300 ק"מ בתקן האירופי.

אולם הדגמים המעניינים יותר הם דגמי הדור החדש, שמושקים כיום בסין. המכונית החדשה והמעניינת ביניהם הוא הסדאן C01, שתצא רשמית לשוק הסיני ה-28 בספטמבר במחיר של כ-27 עד 40 אלף דולר. המכונית מיועדת להתחרות בטסלה 3 והיא נמתחת לאורך 5 מטרים וניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.93 מטרים. היא מצוידת בתא נוסעים מתקדם עם מסכים גדולים ומושקת בסין בתצורה של מנוע אחורי בודד, עם הספק של 268 כ"ס, או שני מנועים עם הספק משולב של 536 כ"ס. דגם הטווח הארוך שלה אמור להשיג מעל 500 ק"מ בין טעינות בתקן האירופי. הרכב צפוי להתחיל בהליכי תקינה ברבעון הבא לקראת השקתו בישראל ואירופה במחצית הראשונה של 2023. בנוסף משווקת החברה בסין גם קרוס-אובר חשמלי מודרני בגודל בינוני.

החברה הישראלית שתספק רכיבי תקשורת ליצרנית הרכב הסינית GEELY

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, שמפתחת פתרונות לתקשורת בין כלי רכב חכמים ובין תשתית כבישים לכלי רכב V2X (Vehicle-to-Everything), הודיעה על חתימת הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל שני יצרני רכב בסין, שישלבו את ערכות השבבים בפסי הייצור ההמוני שלהם.

כלי רכב ראשונים עם שבבי V2X של אחד המותגים הסיניים הללו יעלו על כבישי סין במחצית השנייה של שנת 2023. על פי ההודעה "היצרן הסיני השני, שיש לו נוכחות חזקה באירופה, יוציא לשוק רכבים עם שבבי אוטוטוקס בסין ובאירופה בתחילת שנת 2024".

החברה לא מסרה מה שמות החברות להן תספק רכיבים, אולם על פי מקורות בתעשייה מדובר בחברת GEELY, אחת היצרניות הגדולות בסין, ששולטת בין השאר גם בוולבו השבדית. השבבים של אוטוטוקס אמורים להיות מושקים בכלי רכב חשמליים עם יכולות אוטונומיות גבוהות, שתציע GEELY באירופה לקראת סוף השנה הבאה. בחברת אוטוטוקס סירבו להגיב על שם הלקוח.

שוק הרכב הסיני נערך כיום להשקה נרחבת של כלי רכב עם רמת אוטונומיה גבוהה במדינה עד 2025 בעידוד ממשלת סין וכחלק מהמאמץ מוטמעים כיום רכיבי V2X בכלי רכב ובתשתיות שיתמכו בנסיעה עם ובלי נהג. אוטוטוקס חתמה עד היום על הסכמים לשילוב הטכנולוגיה שלה אצל 8 יצרני רכב גדולים העוסקים בייצור המוני, כולל שני יצרני ה-OEM בסין.

טלקאר משיקה קרוס-אובר משפחתי-מסחרי חדש על בסיס הנירו

חברת טלקאר השיקה בישראל את הדגם "NIRO PLUS" שהושק בתחילת השנה בקוריאה. זהו הרכב הראשון של החברה, שנבנה עבור שווקים ייעודיים בעולם כגון שוק המוניות ושוק ההסעות המקוונות ("אובר" וכדומה). בארץ הרכב משווק כרכב משפחתי ברמות גימור שמיועדות לשוק הפרטי והוא מתאפיין בגג מוגבה בכ-8.5 סנטימטרים ביחס לנירו הרגילה, שמאפשר כניסה ויציאה נוחות. בסיס הגלגלים של הרכב נותר 2.7 מ' ללא שינוי.

הרכב ישווק עם מערכות ההנעה של הנירו הרגילה, ששיווקה הסתיים לאחרונה. ביניהן מערכת היברידית על בסיס מנוע 1.6 ליטר בנזין בהספק כולל של 141 כ"ס; מערכת פלאג-אין עם מנוע בנזין וחשמלי וטווח נסיעה חשמלי של עד 49 ק"מ; והנעה חשמלית לגמרי עם מנוע של 204 כ"ס וטווח נסיעה של עד 427 ק"מ בתקן WLTP. מחיר הגרסה ההיברידית מתחיל בכ-163 אלף שקל, גרסת הפלאג-אין מתחילה בכ-173 אלף והגרסה החשמלית עולה 190 אלף שקל.

חברת "מאיר" השיקה בישראל את מותג הפרמיום חשמלי POLESTAR של קבוצת GEELY הסינית

חברת "מאיר" השיקה בישראל רשמית את מותג הפרמיום החשמלי "POLESTAR", שהוא חלק מקבוצת GEELY הבין-לאומית שבבעלותה בין השאר גם וולבו השוודית. הרכב הראשון של המותג, שנחת בישראל הוא הקרוסאובר "פולסטאר 2", שאורכו 4.6 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.73 מ'. הרכב הוא בתצורת חמש דלתות עם תא מטען של 405 ליטר.

מותג הפרמיום חשמלי POLESTAR של קבוצת GEELY הסינית / צילום: יח''צ
 מותג הפרמיום חשמלי POLESTAR של קבוצת GEELY הסינית / צילום: יח''צ

הדגם מגיע לישראל במספר תצורות הספק וטווח. גרסת הבסיס מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק 231 כ"ס עם טווח נסיעה של 471 ק"מ או 540 ק"מ. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת בשני מנועים בהספק ל 408 כ"ס ובסוללה של 78 קילוואט-שעה והיא משיגה טווח של עד 480 ק"מ. קיימת גם גרסת ביצועים עם 476 כ"ס וחבילת מתלים ספורטיבית. כל הדגמים תומכים בטעינה מהירה של 130 או 155 קילוואט.

רמת האבזור מקיפה וכוללת בין השאר מערך פיקוד דיגיטלי, גג פנורמי, דלת אחורית חשמלית, מושבים חשמליים, חישוקי 19 אינץ' ועוד. המחירים מתחילים בכ-255 אלף שקל לגרסת הבסיס ומגיעים עד 335 אלף שקל לגרסת הביצועים כפולת המנועים.

במחיר של כמעט 900 אלף שקל חברת UMI משיקה בישראל את ה"אסקלייד" החדשה

חברת UMI השיקה בישראל את הדור החדש של קאדילק "אסקלייד" הגדול, שמיועד להסעת 7 עד 8 נוסעים. הרכב הענק, שנמתחת לאורך 5.38 מ' ולגובה 1.95 מ', מגיע לישראל ברמת גימור ואבזור סופר-גבוהה כולל מתלי אוויר נשלטים אלקטרונית.

קאדילק ''אסקלייד'' / צילום: יח''צ
 קאדילק ''אסקלייד'' / צילום: יח''צ

הוא מצויד בין השאר בחישוקי 22 אינץ', שלושה מסכי ענק ברזולוציה 8Kף מסכים ליושבי שורת המושבים השנייה, מקרר עם מקפיא, מדרגות חשמליות ועוד. להנעה אחראי מנוע V8 בנזין בנפח 6.2 ליטר עם 420 כ"ס ותיבת הילוכים בת 10 מהירויות. המחיר עומד על 900 אלף שקל.