קרן ההון סיכון הישראלית הראשונה שתחפש השקעות דרך טיקטוק

Team8 השיקה לאחרונה את עמוד הטיקטוק שלה בליווי סוכנות הדיגיטל Havas Blink • וגם: פירמות הייעוץ וראיית החשבון BDO מרחיבה את הפעילות הדיגיטלית • אירועים ומינויים

חברת Team8 נכנסת לטיקטוק / צילום: Team8
חברת Team8 נכנסת לטיקטוק / צילום: Team8

קרן ההון סיכון Team8 השיקה לאחרונה את עמוד הטיקטוק שלה בליווי סוכנות הדיגיטל Havas Blink, ובכך הפכה לקרן ההון סיכון הראשונה בישראל שפונה ליזמים באמצעות הרשת החברתית.

בקרן מזהים כי טווח הגילאים של המשתמשים בטיקטוק מתרחב יותר ויותר. כ־30% מתוך מיליארד משתמשים הם בין הגילאים 25 ל־44, ולכן זה הופך את הרשת החברתית הזו למוקד פעילות משמעותי.

"כחלק מההבנה של Team8 שהיזמים הבאים הם הדור הצעיר שצריך לדבר אליו ברשתות בהן הוא נמצא, בקרן הקימו עמוד שיגשר על הפער ויביא את האנשים הכי מעניינים ומצליחים בקהילת ההייטק הישראלית והעולמית בצורה א־פורמלית ומאוד אותנטית לפלטפורמה", נכתב בהודעת החברה.

לדבריהם, העמוד מספק הצצה ייחודית לאתגרי היומיום של היזמים בחברות הפורטפוליו, עצות וסרטוני תוכן. "טיקטוק היא כבר מזמן לא רק פלטפורמה לריקודים וכיף, אלא פלטפורמת למידה ותוכן עם אלגוריתם מתוחכם", מסביר אסף אזולאי, סמנכ"ל שיווק ב־Team8. "זיהינו הזדמנות להיות מגופי ההייטק הראשונים בעולם שנמצאים בפלטפורמה".

בקרן מסבירים כי סרטוני וידאו קצרים מהווים דרך מיטבית לצרוך תוכן כיום, והם מתכננים להשתמש גם בערוצים אחרים, בהם אינסטגרם, יוטיוב ולינקדאין.

העולם הולך לטיקטוק

המהלך הזה של Team8 מצטרף למגמה רחבה הרבה יותר. ברחבי העולם קרנות הון סיכון, סטארט־אפים ויזמים משתמשים בטיקטוק במטרה להגיע לקהלים חדשים ולטרנדים מתפתחים. האפשרויות כאן ברורות: הקרנות יכולות להגיע בדרך זו לחברות סטארט־אפ ולהזדמנויות שונות תוך שהן פורסות את עצמן, וחברות בפורטפוליו יוכלו לקבל פרופיל ציבורי באמצעות הגדלת החשיפה אל המוצרים שלהן.

מעבר לכך, יזמים, חברות וסטארט־אפים יכולים לחזק את התקשורת החיצונית שלהם בעזרת הציבור - וכך לגרום לתעשייה לעקוב אחרי הפעילות שלהם. העובדה שמדובר בתוכן מהיר שזורם על פי תחומי עניין, גורם לתעשייה הזו לצמוח ולקבל בולטות רבה. כעת, מהלך כזה של קרן הון סיכון ישראלית ראשונה, עשוי להכתיב את המשך הדרך לתעשייה כולה.

נבו טרבלסי

אזור התעשייה

עסקת הביטוח של נובידאה

סטארט־אפ האינשורטק הישראלי נובידאה (Novidea) חתם על הסכם עם ענקית הביטוח Gallagher, שבמסגרתו תוטמע הטכנולוגיה שלו במערכות החברה. גורמים בענף מעריכים כי העסקה נאמדת בעשרות מיליוני דולרים.

גלגר הוקמה ב־1927, והמטה שלה באילינוי. היא פועלת ב־130 מדינות, מעסיקה מעל 30 אלף עובדים, ומחזור ההכנסות השנתי שלה עומד על 7 מיליארד דולר.
נובידאה הוקמה בשנת 2009 על ידי רועי אגאבאבא, המשמש כמנכ"ל. החברה פיתחה

פלטפורמה בענן שמאפשרת לברוקרים וסוכנים להגדיל את המכירות והיעילות התפעולית לכל אורך מחזור ההפצה. החברה גייסה עד כה 38 מיליון דולר, ומעסיקה כ־150 עובדים - 100 מתוכם במרכז הפיתוח בפולג.

BDO מתרחבת לעבר הקריאייטיב

BDO, מפירמות הייעוץ וראיית החשבון הגדולות בעולם, מרחיבה את הפעילות הדיגיטלית ורוכשת את סוכנות הקריאייטיב וחוויית המשתמש החיפאית "שנורקל" (Shnorkel).

שנורקל היא סוכנות דיגיטל המתמחה בחוויית משתמש וממשק משתמש, קריאייטיב וברנדינג. בין הפרויקטים הבולטים של שנורקל: עיצוב ואפיון חוויית המשתמש של תוכנית הנאמנות Beyond של הבנק הבינלאומי, הארנק הדיגיטלי החדש ZONE של הייטקזון, וחנויות איקומרס של שילב ורב בריח.

החברה הוקמה ב־2009 כסטודיו בוטיק לעיצוב על ידי אבי לסרי ודרור מילקביץ, שמיקדו את פעילותם בתחום הארט והקריאייטיב. ב־2016 הצטרף קובי רזון כשותף, והחברה הרחיבה את פעילותה לעולמות הדיגיטל וחוויית המשתמש.

פעילות ב־164 מדינות

BDO היא פירמת ראיית חשבון וייעוץ עסקי הנמנית על חמש הפירמות הגדולות בעולם, עם סניפים ב־164 מדינות. BDO ישראל נוסדה ב־1983 ומפעילה שמונה סניפים בארץ, וכן דסקים ישראליים בארה"ב, איחוד האמירויות, סין, הודו, וייטנאם ויוראסיה. הפירמה מעסיקה כיום בישראל כ־1,700 עובדים. במסגרת העסקה, BDO דיגיטל תמזג לתוכה את שנורקל.

מנכ"ל שנורקל, קובי רזון, אמר כי "תהליך חוויית המשתמש והקריאייטיב במוצרים דיגיטליים כבר מזמן אינו החולייה האחרונה בשרשרת העשייה. יותר ויותר חברות מבינות ששילוב מתודולוגיית חשיבה מבוססת פתרון קריטית להצלחה".

חדשות טובות

אלפי ילדים פליטים מאזורי הקרבות באוקראינה השתתפו ביום כיף בעיר קייב באוקראינה ביוזמת רוטרי העולמי ויגאל וינברגר, מייסד עמותת "כולנו למען כולנו", שאף הביא עבורם חבילות שארזו ילדים מקרית גת ומאשקלון.

"מדובר בפעילות חשובה להעלאת הסולידריות העולמית", אומר וינברגר. "דווקא על רקע עיי החורבות של קייב הנטושה ובצל ההפגזות והאיומים, זו זכות לשמח ולחזק את הילדים הפליטים".

לפני מספר חודשים שלח וינברגר באמצעות העמותה משלוחי ציוד הומניטרי לאוקראינה. "לאחר שרוטרי העולמית פנתה למדינות בעולם בבקשת סיוע, העמותה שלנו נענתה בשמחה", מספר וינברגר. "אבי נולד באוקראינה ומשפחתה של אמי היא מאודסה. אני 'סוגר מעגל' כישראלי וכתושב הדרום, שמכיר היטב את המציאות בארצנו, וגאה לממש את הפרויקט ההומניטרי הזה".