חמישה ימים לאחר המפץ הגדול במטבע: את'ריום צולל לשפל של חודשיים

מאז שדרוג הבלוקצ'יין של המטבע הדיגיטלי השני בגודלו, ערכו נפל לרמת 1,291 דולר וכבר יש אנליסטים רואי שחורות שצופים לצניחה מתחת ל-1,000 דולר • ערך האת'ריום נפל ב-10% ביממה האחרונה, כאשר ברקע המשקיעים ממתינים להעלאת הריבית של הפד

את'ריום / צילום: Shutterstock
את'ריום / צילום: Shutterstock

פחות משבוע עבר מאז השדרוג המיוחל בבלוקצ'יין האת'ריום, שתואר על-ידי המשקיעים בקריפטו כ"החלפת מנוע החללית תוך כדי טיסה". עם זאת, מאז השינוי בבלוק השני בגודלו בעולם המטבעות הדיגיטליים ערך האת'ריום צולל והגיע לשפל של חודשיים.

המטבע נסחר סביב רמת 1,291 דולר וסוחרי הקריפטו מודאגים מכך שהוא ייפול מתחת לרמת 1,000 דולר. מאז 15 בספטמבר, תאריך השדרוג, את'ריום צלל ביותר מ-21%. ב-24 השעות האחרונות המטבע איבד 10%. לשם השוואה, ערכו של ביטקוין, המטבע הראשון בגודלו בסקטור הדיגיטלי, איבד בחמשת הימים האחרונים קרוב ל-8% מערכו. 

השינוי בבלוק האת'ריום אמנם הוזיל את עלויות החשמל בכרייה, אך הוא גם חטף ביקורת חריפה על כך שיהיה משמעותית פחות מבוזר מעתה. בנוסף, כעת על מנת להרוויח תגמולים מאת'ריום נדרשת החזקה של לפחות 32 מטבעות - כלומר יותר מ-32 אלף דולר נכון להיום.

לקראת שדרוג הבלוק משקיעים וספקולטורים רבים בחרו לפחות פוזיציות ארוכות יותר על את'ר ומטבעות קריפטו אחרים בתקווה שמחיריהם יזנקו לאחר המיזוג. עם זאת, למרות ההשפעה החיובית של השינוי, מחיריהם של המטבעות הדיגיטליים כמעט ולא נעו. כשאשר הסוחרים הבחינו בקיפאון בשוק, הם החלו למכור את הנכסים שלהם - מה שגרם לצניחה החריפה באת'ר, בהשוואה למטבעות דיגיטליים אחרים.

לקראת הפגישה הקרובה של הפדרל ריזרב, בה ככל הנראה תעלה הריבית בארה"ב ב-0.75%, שוק הקריפטו נחלש משמעותית. ביטקוין, המטבע הדיגיטלי הגדול בעולם, צנח ביממה האחרונה בכ-4.3% לרמת 18,462 דולר. שוויו של כל שוק הקריפטו ירד ל-910 מיליארד דולר בעקבות הציפיות להעלאת הריבית.

הספוקלנטים בתחומי הקריפטו, בפורומים השונים ברדיט ובתגובות באתר CoinMarketCap תוהים כעת אם האת'ר יתרסק מתחת לרמת ה-1,000 דולר, בעוד כל הנכסים בסיכון גבוה, כמו גם מניות, מושפעים מאוד מהעלאות הריבית התכופות שמכבידות על ערכיהם. המהלך הקרוב הצפוי של הפד יביא את הריבית בארה"ב לרמתה הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי הגדול של שנת 2008.

מדוע היה זקוק בלוק האת'ריום לשדרוג?

צריך להבין שההכנה לשדרוג של בלוק האת'ריום נערכה במשך שנים ארוכות. לבלוק יש מפת דרכים ברורה לאן מועדות פניו, והשדרוג הנוכחי הוא רק הראשון להמשך צמיחתו.

בין המטרות של השדרוג: הגדלת היעילות של הבלוק, הפחתת עלויות, הגברת האבטחה והאפשרות להגדיל את הסקיילביליות (יכולת הצמיחה) של הבלוק ולאפשר מהירות גבוהה יותר של סליקת עסקאות. כרגע הרשת מוגבלת בכמות ההעברות שאפשר לבצע עלייה בו זמנית, ועל מנת להתרחב ולאפשר לעוד יישומים להתפתח על גבי הבלוק, יש צורך ביכולות סליקה גבוהות יותר.