השופינג של ענקיות הסייבר בישראל ממשיך: קראוד סטרייק רוכשת את ריפוסיפיי

קראוד סטרייק, שנסחרת לפי שווי של 41 מיליארד דולר, הודיעה כי היא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי הקטן המעסיק כ-20 עובדים • בין המשקיעים בריסופיפיי: אמן החושים ליאור סושרד

לוגו ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique
לוגו ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique

ענקית הסייבר קראוד סטרייק  הודיעה היום (ג') על רכישת הסטארט-אפ הישראלי ריפוסיפיי (Reposify). זוהי רכישה לא גדולה עבור ענקית הסייבר, שנסחרת לפי שווי של 41 מיליארד דולר.

לפי מאגר המידע IVC, ריפוסיפיי נוסדה ב-2016 על ידי ירון טל, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. מאז גייסה החברה 8.5 מיליון דולר כאשר בין משקיעיה רשומים Joule Ventures, First Rays Venture Partner, toDay Ventures וגם שם מפתיע - אמן החושים ליאור סושרד. לפי לינקדאין, החברה מעסיקה כ-20 עובדים. החברה עוסקת בניטור הנכסים הדיגיטליים החשופים לאינטרנט ועלולים להיות מקושרים לרשת הפנים ארגונית.

לפי ההודעה הרשמית, העסקה תשולם בעיקר במזומן, עם חלק במניות קראוד סטרייק, אך הסכום לא נמסר בה. ההערכה היא כי מדובר ברכישה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

קראוד סטרייק רכשה כבר ב-2020 את חברת פריאמפט סקיוריטי (Preempt Security), חברה אמריקאית ישראלית שנוהלה מארה"ב אך מחזיקה במרכז פיתוח ברמת גן. על בסיס מרכז זה פועלת קראוד סטרייק בישראל.

בנוסף קראוד סטרייק השקיעה דרך קרן פאלקון שבבעלותה בשורת סטארט-אפים ישראלים בולטים. אתמול הודיעה הקרן על השקעה בחברת ההגנה על ממשקי API סולט סקיוריטי. מנכ"ל קראוד סטרייק ג'ורג קורץ ביקר לאחרונה בישראל ובחן רכישות אפשריות.

היום פרסמנו בגלובס כי ענקית סייבר אחרת, פאלו אלטו נטוורקס, מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת סטארט-אפ סייבר ישראלי אחר - אפיירו, שעוסק בזיהוי סיכונים וחולשות בקוד של אפליקציות מבוססות ענן. כאן מדובר על רכישה גדולה יותר בהיקף של כ-550 מיליון דולר.