גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בוגרי 8200, אורקל וקרן עזריאלי משקיעים בלימוד כישורים חברתיים ורגשיים בבתי הספר

עמותת בוגרי 8200 הקימה בשיתוף עם גופים נוספים את אתגר SEL - טכנולוגיות ללימוד כישורים חברתיים ורגשיים שמוטמעות בבתי ספר ● במהלך הקיץ עברו עשרות מורים הכשרות מיוחדות, ובחודש הקרוב הם כבר ישתמשו בפיתוחים החדשים ב-66 חטיבות ביניים ברחבי הארץ ● אירועים ומינויים

ערן פייגנבאום מאורקל,  שירלי רימון ברכה מעיריית ת''א, גלית גל מקרן עזריאלי, נעמי גוברין שוורץ מנהלת אתגר SEL וניר למפרט יו''ר עמותת בוגרי 8200 / צילום: עומר הכהן
ערן פייגנבאום מאורקל, שירלי רימון ברכה מעיריית ת''א, גלית גל מקרן עזריאלי, נעמי גוברין שוורץ מנהלת אתגר SEL וניר למפרט יו''ר עמותת בוגרי 8200 / צילום: עומר הכהן

המגמות הטכנולוגיות בבתי הספר התיכוניים זוכות בשנים האחרונות לרמות ביקוש גבוהות, ומספר הניגשים לבגרות 5 יח"ל במדעי המחשב ופיזיקה נמצא בעלייה מתמדת. עם זאת, יש כאלה הסבורים שחשוב להקנות מיומנויות נוספות - וכך הקימו עמותת בוגרי 8200, בשיתוף עם קרן עזריאלי, משרד החינוך וחברת אורקל, את אתגר SEL - טכנולוגיות ללימוד כישורים חברתיים ורגשיים שמוטמעות בבתי ספר.

המטרה היא להעניק לתלמידים יכולות שמקושרות באופן ישיר לשיפור בהישגים לימודיים ובקשרים חברתיים, שיפור במדדי האושר והרווחה הנפשית, וכן הפחתה של התנהגויות מסוכנות והתנהגות אלימה. בין היתר, יעבדו עם התלמידים על תחושת מסוגלות, ויסות רגשי, יכולת עמידה בלחצים, ניהול משימות ועוד.

מדובר ביכולות שמקושרות באופן ישיר למוביליות חברתית, שיפור ביכולת להשתלב בשוק העבודה והעלאת יכולת ההשתכרות. בפרויקט הושקעו 10 מיליון שקל, כאשר מחצית מהסכום מגיעה מתרומות מהמגזר הפרטי, והחצי השני ממומן על ידי משרד החינוך.

הפרויקט החל כאשר 300 חברות אד-טק הגישו את מועמדותן לאתגר, ומתוכן נבחרו שמונה חברות שקיבלו מענק של 100 אלף שקל ופיתחו את הטכנולוגיות שלהן במסגרת תוכנית אקסלטור ייחודית. במהלך הקיץ עברו עשרות מורים הכשרות מיוחדות, ובחודש הקרוב הם כבר ישתמשו בפיתוחים החדשים ב-66 חטיבות ביניים ברחבי הארץ (כולל בחברה הערבית ובחברה הדרוזית).

"מערכת החינוך עברה טלטלה גדולה בשנתיים האחרונות בגלל מגפת הקורונה, ומעבר לפערים בחומר הנלמד, גם הכישורים החברתיים והרגשיים של התלמידים נפגעו משמעותית", אומרת נעמי גוברין שוורץ, מנהלת אתגר SEL. "אנחנו ביקשנו לרתום את הכוח של אומת הסטארט-אפ והיזמות לטובת החינוך, מתוך הבנה שהכישורים האלו חיוניים לתלמידים".

גלית חתן

אזור התעשייה

פייר קארדן, עכשיו גם לילדים

חברת פייר קארדן האיטלקית-צרפתית מכניסה לישראל את מותג הילדים שלה, ותעשה זאת באמצעות חברת באבלס שתשמש כזכיינית בלעדית לייצור ושיווק המותג. הפריטים יימכרו מעתה באתר האיקומרס של באבלס, ב-15 החנויות הפיזיות שלה ברחבי הארץ, בכ-80 נקודות מכירה בסיטונאות ובחנויות קמעונאיות נוספות.

באבלס משווקת מותגי פרימיום לילדים, ובהם טימברלנד, ריפליי, קנזו, הוגו בוס ועוד. מעבר לפעילותה הקמעונאית והסיטונאית, לחברה זרוע נוספת תחת השם Brand New Commerce, שבאמצעותה היא מבצעת פעילות מקוונת למותגי פרימיום עמם חתמה על הסכמי שותפויות. עד כה נחתמו שבעה הסכמים כאלה, בין היתר עם המותגים ונדום, סוורבוסקי ורוברטו וינו.

שירה ספיר

הטרנד החדש: אירוע הכול כלול

קבוצת חלומות משיקה רשת מועדונים ארצית חדשה, סולו קלאב, המציעה חבילת "הכול כלול" לאירועים לילדים ולבני נוער, בתג מחיר של עד 100 שקל לאורח. עד כה נפתחו שלושה סניפים בקניון רננים ברעננה, G כפר סבא וקניון Friendly בגן יבנה, בהשקעה כוללת של 4.5 מיליון שקל. שלושה מועדונים נוספים עתידים להיפתח במהלך 2023, כולם בסמיכות לפארקי פליי-פארק, הנמצאים אף הם בבעלות הקבוצה.

לדברי אלון גורן, מבעלי הקבוצה, "זיהינו את הצורך באירועים איכותיים לצעירים שלא קורעים את הכיס של ההורים, ונעשים מול ספק אחד - ללא תחושת ה'חתונה' שבהתנהלות מול עשרות נותני שירות שונים".

התוכנית לשילוב דרוזים בהייטק

35 חיילים וחיילות משוחררים מצה"ל, בני העדה הדרוזית, סיימו את קורס בדיקת התוכנה (QA) הראשון שיועד לבני העדה בלבד, בבית הספר ללימודי המשך של הטכניון. כ-40% מתוכם קיבלו גם תעודת הסמכה בינלאומית ותעודה מטעם משרד העבודה.

הקורס, שנמשך שמונה חודשים, היה הראשון מתוך סדרת קורסים במקצועות ההייטק המיועדת לבני העדה, במטרה לשלבם בתעשייה שבה שיעורם כיום נמוך במיוחד. מדובר בפרי שיתוף פעולה ראשון בין בית הספר ללימודי המשך בטכניון, בניהולו של עודד רביב, והמנכ"ל והמשנה לנשיא הטכניון, בועז גולני, לבין יו"ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי, קופטאן חלבי, מועצת עוספיא ומרכז החדשנות הטכנולוגי של העדה הדרוזית, שנבנה בימים אלו בעיר.

לדברי רביב, "החזון של אנשים בעלי מעוף בחברה הדרוזית, יחד עם דחיפה מצד הטכניון, הפכו את הרעיון לשילוב חיילים משוחררים בני העדה בתעשיית ההייטק - למציאות. האתגר המוביל שלנו כעת יהיה סיוע בשילובם של הבוגרים בתעשייה. בימים הקרובים תתחיל הכשרה לחיילים משוחררים בני העדה הדרוזית גם בעולמות הסייבר".

עורך הדין שחוצה את הכביש

עו"ד רם ספקטור, ששימש כראש (משותף) מחלקת הקמת הקרנות בשבלת, מצטרף יחד עם עורכת דין נוספת ממחלקתו למחלקת הקרנות במשרד "יגאל ארנון - תדמור לוי". ספקטור צפוי להוביל את תחום קרנות ההשקעה יחד עם עו"ד ירום רומם.

עו''ד רם ספקטור / צילום: תומר יעקובסון

לאחרונה ליווה ספקטור את הקמת קרן המלונאות Evo שמנהלות אי.בי.אי ואפריקה ישראל, ואת הקמת קרן Nordic Power 2, העוסקת בהשקעה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת בסקנדינביה. לדברי עו"ד גיל אורן, שותף מנהל ביגאל ארנון - תדמור לוי, "השילוב של ירום, המומחה בעיקר בקרנות הון סיכון ובקרנות פרייווט אקוויטי, עם המומחיות של רם בתחום קרנות הנדל"ן, מהווה מכפיל כוח, שממנו צפויים להרוויח לקוחותינו".

חדשות טובות

מנקים את החוף. עשרות עובדי חברת MSC יחד עם חברי עמותת אתגרים, המשלבת ומעצימה אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע, יצאו למבצע ניקוי חופים בשמורת הטבע שקמונה שבחיפה.

מגדילים את המודעות לסביבה. במסגרת מהלך להעלאת המודעות לנושא הקיימות בקרב לקוחותיה, חברת סיבוס מחלקת לכ-500 לקוחות ערכות פיקניק הכוללות מוצרים רב פעמיים מחומרים ממוחזרים.

עוד כתבות

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; ההנג סנג קפץ בכ-2.5%

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי ירד ב-0.1% ● בסין לא התקיים מסחר לרגל יום הפועלים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

התוכנית שמסייעת למפונים לחזור לשוק העבודה בלי לאבד קצבאות

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

המקורב של א־סיסי שעושה מיליונים מדי יום מפליטים מעזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; קסטרו קופצת בכ-5%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

משפחות החטופים חוסמות כרגע את איילון דרום וקוראות: ''למה הם עדיין בעזה ?!'' על רקע העסקה המתגבשת / צילום: אדר אייל Adar Eyal

משפחות חטופים חסמו את איילון, אישה שזרקה עליהם ביצים נעצרה

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות' הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'ט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר? לפי בית המשפט, התשובה היא לא

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואין ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע בצה"ל, והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע שהאישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע שפנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שניה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תחשב כ"הכנסה ראשונה"

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"