גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אופל אסטרה החדשה נוחה ומאובזרת, אך המחיר עלול להרתיע

לאופל אסטרה יש עיצוב מתוחכם וממשק תפעול ידידותי למשתמש ● גם האבזור מקיף ואופייני בעיקר לרכבי יוקרה, אך המחיר מרחיק אותה מהקהל המשפחתי

אופל אסטרה GS / צילום: יח''צ
אופל אסטרה GS / צילום: יח''צ

עד לפני מספר שנים קטגוריית "מכוניות משפחתיות" נחשבה לתמצית השאיפות המוטוריות של המשפחה הממוצעת בישראל ושל ציי הרכב בארץ. הדרישות היו די בסיסיות: מחיר נגיש יחסית, ממדים חיצוניים מכובדים, תצורה של ארבע או חמש דלתות (האצ'בק), חלל פנים שימושי, אמינות, ומספיק אבזור כדי להנעים את הזמן בפקקים.

טסלה Y הגיעה לישראל, וזה מה שיש לה להציע תמורת 330 אלף שקל
הדור הבא של ב.מ.וו X5: עם חיבור לחשמל ותג מחיר של 678 אלף שקל
שבעה מושבים ותג מחיר של 350 אלף שקל: מרצדס מציגה חשמלית למשפחות גדולות

תעשיית הרכב והיבואנים ששו לספק את הביקוש, ובשיא הקטגוריה היוותה כ־70% מהמכירות השנתיות. אבל מאז השתנו לא מעט דברים: המחירים של כלי הרכב עלו, והמשפחתיות הקלאסיות הפכו בעיקר לבחירה של ציי רכב ושל לקוחות שמרנים. התוצאה: התכווצות מהירה של הפלח, הן מבחינת היקף המכירות והן מבחינת ההיצע, והמכירות כיום מתמקדות בשניים־שלושה דגמי מפתח.

ובכל זאת יש עדיין מי שמנסה את מזלו בקטגוריה. אחת המצטרפות החדשות היא אופל אסטרה החדשה, שעונה על רוב הדרישות בקטגוריה, למעט אולי המחיר.

 

מראה חיצוני קרבי

מבחינה חיצונית, האסטרה החדשה היא מכונית האצ'בק נאה ועדכנית. יש לה פרופורציות רבועות, משטחי גוף עתירי זוויות וחרטום עם גריל אופקי רחב, שנמתח מצד לצד ומשלב בתוכו את פנסי החזית באופן דומה לשברולט קמארו. במבט על פרופיל הרכב ולאחור, תמצאו עמודי גג אחוריים שנוטים קדימה בחדות וזנב עם שפע קפלים וקימורים.

בסך-הכול מדובר בעיצוב אירופאי מתוחכם, מעודן ומאופק, אם כי בגרסת ה־GS - היחידה שמיובאת כרגע לישראל - ההיצע כולל בעיקר שילובי צבעים עזים שבולטים מקילומטרים וחישוקי ענק ספורטיביים. במילים אחרות, זו חבילה קוסמטית שקצת מתרחקת מהקהל מצניע הלכת של המשפחתיות, אבל לפחות יוצרת בידול מהפיז'ו 308 החדשה, שעליה מבוססת.

בניגוד לצבעים הצוהלים מבחוץ, תא הנוסעים משרה אווירה קודרת עם צבעים בין אפור כהה לשחור. לטעמנו זה קצת חבל, כי מדובר באחד מתאי הנוסעים המוצלחים בפלח המשפחתי. עמדת הפיקוד כוללת צמד מסכים חדים וזורחים, שמקיפים את הנהג בקשת נאה ותומכים בקישוריות סלולרית מלאה.

ממשק התפעול ידידותי למשתמש, ולמי שאינו חובב תפריטי מגע, יש גם מספיק מתגים פיזיים ששולטים בכל המערכות החיוניות. ההגה גדול ונעים לאחיזה, אך מוט ההילוכים נזנח לטובת מתג תפעול קטנטן בנוסח פולקסווגן גולף ואחיותיה.

אחד הבונוסים של גרסת ה־GS הוא אבזור מקיף מאוד שאופייני יותר למותגי פרימיום: צמד מושבי ספורט עם תמיכה מצוינת וכוונון חשמלי, גג שמש ועוד. יש גם מערך בטיחותי מקיף, שמתפקד היטב למעט הסיוע הטורדני לשמירה על הנתיב, שמחבל בתחושת ההיגוי.

מרחב הפנים סביר בהחלט לקטגוריה. נוסעים בגובה 1.8 מטר ומעלה יתמקמו בנוחות במושבים הקדמיים עם מספיק מרחב ראש, וגם המושבים האחוריים מספקים מרחב רגליים וכתפיים סביר לשני מבוגרים פלוס מתבגר. עם זאת, מרחב הראש שלרשותם מוגבל יותר. תא המטען ראוי לצל"ש בזכות נפח מכובד של 422 ליטר, שאינו אופייני למכוניות האצ'בק, ובשילוב עם סף נמוך ואפשרות לקיפול שטח של המסעד האחורי, הוא יספק את רוב המאוויים של שוחרי הקניות והטיולים.

גם איכות הגימור מרגישה טובה ומוקפדת, ויש בסביבת הנהג לא מעט משטחים רכים, אך מתחת לסף הכתפיים אפשר למצוא גם לא מעט פלסטיק נוקשה.

קלילה ודינמית

מאחורי פנסי ה־LED הנאים שבחזית ממוקם מנוע ה־1.3 טורבו־בנזין המוכר של קבוצת PSA בהספק 130 כ"ס. מנוע השלושה צילינדרים הקטן מחפה על ההספק הצנוע שלו עם הרבה מומנט שזמין בסל"ד נמוך, ומעניק לרכב תחושה נמרצת בעת האצה בעלייה או יציאה לעקיפה. אמנם הביצועים לא "קרביים" כמו שמשתקף מהעיצוב, אבל לא תרגישו במחסור בכוח.

תיבת ההילוכים המסורתית בת 8 המהירויות אינה זריזה בהורדת הילוכים כמו בחלק מהתיבות כפולות המצמדים בפלח. אולם, היא מספקת העברות חלקות ונעימות, ובמצב התכנות הספורטיבי מחדדת את התגובה לפקודות הנהג. בהחלט לא מדובר במנוע הכי שקט תחת האצה, אבל בשיוט על הכביש המהיר הוא חרישי ונינוח. בונוס אחד של מיעוט הצילינדרים הוא צריכת דלק סבירה בהחלט בתנאי אמת, וגם נהגים חדורי מוטיבציה יוכלו לקבל 14 ק"מ לליטר.

אחרי שלל הדגמים החשמליים בהן נהגנו לאחרונה ששוקלים כמו מכונית וחצי, שמחנו להיזכר בקלילות הדינמית של מכוניות "נורמליות". האסטרה שומרת על המסורת האירופאית והנהיגה בה נעימה וזורמת גם על כבישים מתפתלים, עם מעט מאוד תנודות גוף מיותרות בעומסי צד, ואחיזת הכביש מרשימה ובטוחה הודות לצמיגי הספורט הרחבים.

לשימושיות יש מחיר

ברירת המחדל של ההיגוי היא הרבה יותר מדי קלה ומעורפלת, אבל אחרי כיבוי "מערכת הסיוע להיגוי" ובחירה במצב הספורט שמקטין את תגבור ההגה, מקבלים תחושת היגוי מאוזנת שמספקת את כל המידע החיוני על מצב הגלגלים. אבל המחיר של בחירה בחישוקים גדולים עם צמיגים בחתך של 40 הוא ספיגת זעזועים די נוקשה בכניסה למהמורות במהירויות נמוכות.

ואם במחיר עסקינן, האסטרה מגיעה כיום לישראל רק ברמת האבזור הגבוהה ובמחיר לא כל כך משפחתי של 159 אלף שקל. כרגע גם אין מידע על גרסאות בסיס זולות יותר בדרך. בשורה התחתונה, זו מכונית שימושית, נאה ושופעת הנדסה אירופאית מוקפדת, אבל המחיר מצמצם מאוד את קהל היעד שלה. למרבה הצער, רוב המחירים בפלח המשפחתי בישראל מתכנסים כיום לעבר רף המחיר הזה, שבעבר היה שמור למכוניות הרבה יותר גדולות. אבל אם לשפוט על פי רשימות ההמתנה, כנראה שהקהל מוכן לשלם.

חלק מהמתחרות

פורד פוקוס ST

145 אלף שקל עולה גרסת ה־ST הבכירה. זוהי היא מכונית מרווחת ועדכנית עם תא המטען בנפח 341 ליטר. השלדה נעימה ונוחה, ומנוע ה־1 ליטר שלה מייצר 155 כ"ס, משודך לתיבה כפולת מצמדים ומאיץ את הרכב מאפס ל־100 ב־8.4 שניות.

פורד פוקוס ST / צילום: יח''צ

מאזדה 3 האצ'בק

163 אלף שקל עולה גרסת הפרימיום הבכירה. למכונית יש עיצוב ייחודי, שלדה הדוקה ספורטיבית ותא נוסעים מאובזר ומרווח הודות לבסיס גלגלים של 2.72 מטר. עם זאת, תא המטען מסתפק ב־295 ליטר בלבד. מנוע 2 ליטר מייצר 165 כ"ס.

מאזדה 3 האצ'בק / צילום: יח''צ

פולקסווגן גולף 1.5 ליטר טורבו

165 אלף שקל עולה הדגם עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בגרסת האבזור הבכירה. זוהי מכונית מרווחת ובנויה היטב. המנוע בהספק 150 כ"ס, שמשודך לתיבה כפולת מצמדים, מאיץ את הרכב ל־100 ב־8.5 שניות. האבזור התקני פחות עשיר מהאסטרה.

פולקסווגן גולף 1.5 ליטר טורבו / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מיכאל קלמן, מנכ''ל מנורה מבטחים, ויורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: נטי לוי, כדיה לוי

על מה ממליצים בחברת הביטוח שהשיגה לחוסכים את התשואה הכי גבוהה השנה בכל האפיקים

2025 מסתמנת בתור השנה של חברות הביטוח, שמובילות את טבלת התשואות גם בנובמבר, ובראשן מנורה מבטחים וכלל ● החוסכים בישראל בדרך לשנה הטובה ביותר מאז 2009 ● במנורה דוגלים כעת בהשקעות סלקטיביות במניות טכנולוגיה, בעוד שבכלל מציעים להיצמד למדדים

גדעון תדמור, יו''ר ומייסד נאוויטס / צילום: דניאל קמינסקי

חגיגת המימושים בת"א: שתי מנהלות בנאוויטס מכרו מניות ב־29 מיליון שקל

אחרי זינוק של כ־870% בחמש השנים האחרונות, יועמ"שית שותפות הנפט וסמנכ"לית הכספים שלה מימשו חלק מהחזקותיהן ● שווי החזקותיו של המייסד והיו"ר גדעון תדמור זינק ל־1.3 מיליארד שקל

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

התיאבון של עופר ינאי: רוכש את השליטה באלומיי לפי מיליארד שקל שווי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר שמוביל ינאי, רוכשת 46% ממניות אלומיי, המחזיקה בתחנת הכח דוראד, תמורת 460 מיליון שקל ● בין המוכרים - יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחירי הנפט בשפל של 4 שנים. אלה הסיבות

עפ"י חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, "הירידה במחירי הנפט בעולם מגיעה על רקע הערכות על התקדמות השיחות להפסקת המלחמה באוקראינה והאטה בכלכלת סין" ● מניות הגז והנפט הישראליות רושמות ירידות

מחירי הדיור / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לא רק המחירים שירדו: המכה שספגו רוכשי הדירות החדשות

מחירי הדירות ממשיכים לרדת שמונה חודשים ברציפות, אך עליית תשומות הבנייה מייקרת את הדירות החדשות ומכבידה על הרוכשים והיזמים ● הירידות ניכרות בעיקר בדרום ובתל אביב, בעוד בירושלים נרשמות עליות, ובשוק השכירות נרשמת יציבות עם עליות מתונות לדיירים חדשים ולמחדשים

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

אחרי שלוש שנים חזקות: מה צופים מומחי ההשקעות בוול סטריט לשוק ב־2026?

מומחי השקעות בוול סטריט מנסים להעריך את כיוון השוק ב־2026 ● רובם מעריכים שנה חיובית, גם אם תנודתית, בזמן שאחד מזהיר מסיכון למיתון שידחוף את S&P 500 כלפי מטה ● BDO: "זה לא שוק לבעלי לב חלש. המניות מתומחרות לשלמות ויש אפס מרווח לטעויות"

מצלמת NightHawk2 של נקסט ויז'ן על רחפן / צילום: נקסט ויז'ן

מניית נקסט ויז'ן זינקה לשיא: "עסקה שמבטיחה צמיחה חזקה גם ב־2026"

חברת הטכנולוגיה הביטחונית קיבלה הזמנה של כ־77 מיליון דולר - הגדולה בתולדותיה ● לידר: "עסקה פנומנלית שמהווה קפיצת מדרגה" ● מניית נקסט ויז'ן זינקה בכ־240% בשנה האחרונה

ניקאש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

מנכ"ל פאלו אלטו לגלובס: “אין חשש לפגיעה בתגמול עובדי סייברארק”

ניקש ארורה, שהגיע לביקור בישראל, התייחס לתקופת הביניים סביב אקזיט הענק שטרם הושלם, והבטיח בהירות לעובדים ● בדבריו ציין את החותם שהשאיר ניר צוק בחברה גם אחרי עזיבתו, וסימן את האתגרים הבאים של עולם הסייבר בעידן הבינה המלאכותית והמחשוב הקוונטי

הדמיית פארק ''טבעון טק'' / הדמיה: Oilin

הסכום נחשף: כמה תשלם אנבידיה על הקרקע של הקמפוס היוקרתי שלה?

אנבידיה תשלם בשלב הראשון סכום של 90 מיליון שקל על הקרקע עליה יוקם מרכז הפיתוח ● הקמפוס אמור להשתרע על 160 אלף מ"ר, במרכז תעסוקה חדש בקריית טבעון בשם "טבעון טק" שנמצא כעת בשלבי תכנון ● עלותו צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים לפחות

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ במסיבת חנוכה בבית הלבן: "יש כאלו שמכחישים את 7 באוקטובר. לא ניתן לזה לקרות"

טראמפ במסיבת חנוכה בבית הלבן: "יש אנשים שמכחישים את 7 באוקטובר. לא ניתן לזה לקרות" ● שורת מדינות ערביות מתעצמות צבאית - בחסות ממשל טראמפ ● לוחם צה"ל נהרג מירי בבסיס בצפון, נפתחה חקירת מצ"ח ● דיווחים שוטפים

יו''ר ועדת הכלכלה ח''כ דוד ביטן ועדת הכלכלה, 10.12.25 / צילום: איל יצהר

דוד ביטן ניהל דיון על מחיר ביטוח הרכב. האם הוא שולט בנתונים?

בוועדת הכלכלה בכנסת התנהל דיון סוער על התייקרות מחירי ביטוח הרכב ● יו"ר הוועדה דוד ביטן שלף נתונים חריגים, אבל האם הם נכונים? ● המשרוקית של גלובס

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ נגד BBC: תובע 10 מיליארד דולר על "השחרת שמו"

נשיא ארה"ב טוען כי ב-BBC ערכו קטעים מנאום שנשא ב-6 בינואר 2021, מה שיצר מצג שווא כאילו הוא קרא לתומכיו לפרוץ לבניין הקפיטול ● טראמפ מנהל תביעות גם נגד "ניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל" ועיתון באיווה - שלושתם הכחישו את הטענות

ריק וורסטר, מנכ''ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב / צילום: Reuters, Kylie Cooper

מנכ"ל חברת ברוקראז' מהגדולות בעולם משרטט את הגבול בין הימור להשקעה

ריק וורסטר, מנכ"ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב, רואה את המתחרה רובינהוד צוברת תאוצה וחושש מהנהירה למוצרים עתירי סיכון ● "אני באמת מודאג מהמסר שנשלח למשקיעים צעירים - שצריך להשיג רווחים מהירים"

הודעה שנשלחה בקבוצת וואטסאפ של מתחזים / צילום: צילום מסך

הונאת הרשת החדשה: הבטיחו תשואה חלומית, ואז המניה נפלה בכ־90%

מתחזים ברשת שכנעו משקיעים ישראלים להשקיע במניה של קבוצת מסעדות מלזית ● הם התחזו לדמויות מוכרות בשוק, וכך זינקה המניה בכ־150% - אך קרסה לאחר בריחת מארגני ההונאה שמכרו את החזקותיהם ● ברקע, פלטפורמות כמו מטא מתקשות לבלום את התופעה

תום ליבנה / צילום: אריק סולטן

תום ליבנה ואיל וולדמן מגייסים 200 מיליון דולר לספאק חדש

בשבועות האחרונים ליבנה מקדם גיוס של כ־200 מיליון דולר לחברת ספאק חדשה, המיועדת לרכישת חברה פרטית ישראלית בתחומי הסייבר או הבינה המלאכותית ● לחברה כבר צורפו חברי דירקטוריון כמו איל וולדמן ודייב דה-וולט

שידורי ספורט / אילוסטרציה: Shutterstock, daphnusia

המחיר של חבילת הספורט יעלה שוב? הדרישה החדשה של צ'רלטון

צ'רלטון הודיעה לספקיות הטלוויזיה כי חבילת הצפייה במובייל תבוטל בינואר הקרוב, והציבה דרישה חדשה: התייקרות כוללת לכלל הלקוחות או ביטול גורף של האפשרות לצפות דרך הסלולר ● הוט כבר הודיעה ללקוחותיה על עליית מחירים, בעוד יתר הספקיות עדיין בוחנות את צעדיהם מול ספורט1

בית המשפט העליון / צילום: יוסי זמיר

שני פסקי דין סותרים והשאלה בדרך לעליון: מי יממן תביעות ייצוגיות?

שני פסקי דין הפוכים בנוגע לאפשרות מימון תביעה ייצוגית ע"י קרן פרטית ניתנו לאחרונה, והסוגיה תוכרע בעליון ● הראשון קבע כי קרן הפועלת למטרת רווח תנהל את ההליך לא תמיד לטובת התובע, ואילו לפי השני איסור מימון הוא מחסום לתביעות שמצריכות משאבים כלכליים

שוק באנקרה. / צילום: ap, Burhan Ozbilici

בניגוד לכל הכללים: טורקיה הורידה ריבית בפעם הרביעית, למרות אינפלציה של 31%

נגיד הבנק המרכזי בטורקיה, פתיך קרהאן, הודיע לאחרונה על הורדת ריבית בפעם הרביעית בתוך שנה, וכעת היא עומדת על 38% ● זאת, על אף קצב האינפלציה השנתי שנותר גבוה ● בשנים האחרונות, הכלכלה הטורקית מתמודדת עם שורת אתגרים, בהם מחסור באנרגיה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בתל אביב; מדד הבנקים ירד ב-0.5%, נקסט ויז'ן זינקה ב-17%

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.3% ● נקסט ויז'ן דיווחה היום על העסקה הגדולה בתולדותיה, בגובה של 76.8 מיליון דולר ● איחוד האמירויות היא הלקוחה מאחורי עסקת הענק של  אלביט, כך לפי דיווח באתר "אינטיליג'נס אונליין" ● וגם: שתי מניות השבבים הישראליות שזכו להמלצה מג'פריס

אלי גליקמן, מנכ''ל צים / צילום: צים

הסכמות בין הנהלת צים למוסדיים: אלו הדירקטורים החדשים שימונו

לקראת אסיפת בעלי המניות שתתכנס בשבוע הבא דירקטוריון חברת הספנות הגיע להסכמות עם בעלי המניות האקטיביסטים ● שניים מהמועמדים של בעלי המניות, רון הדסי ורן גריצשטיין, יזכו לתמיכת הדירקטוריון ואילו המועמדת השלישית, ד"ר קרן בר-חוה, תמונה כמשקיפה