סיגל רגב רוזנברג מסיימת את תפקידה כמנכ"לית קופ"ח מאוחדת

רגב רוזנברג הוזכרה בעבר כמועמדת לניהול קופ"ח כללית • גם משרת מנכ"ל בית החולים איכילוב התפנתה לאחרונה, עם עזיבתו של פרופ' רוני גמזו את התפקיד • "על אף שהוצע לי להמשיך בתפקידי, החלטתי לסיים את כהונתי הנוכחית ולהמשיך הלאה לאתגרים חדשים", אמרה

סיגל רגב רוזנברג / צילום: ענבל מרמרי
סיגל רגב רוזנברג / צילום: ענבל מרמרי

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, הודיעה היום (א') לדירקטוריון ולהנהלת הקופה כי תסיים את כהונתה בסוף השנה הנוכחית. כהונתה מסתיימת לאחר ארבע שנים, והיא החליטה לא לחדש אותה. הקדנציה של רגב רוזנברג במאוחדת נחשבת מוצלחת, והיא ככל הנראה מסיימת את התפקיד לאחר שקיבלה הצעות אחרות.

הסכם הגז עם לבנון מתקרב לאישור: אלו ההבנות המתגבשות
אלפי עולים מרוסיה בדרכם לישראל. מהן הטבות המס שמגיעות להם?

בעבר הוזכר שמה כאחת המועמדות לניהול קופת חולים כללית, אשר גם היא איבדה את המנכ"לית שלה לפני מספר חודשים, ונמצאת בתהליכי איתור מנכ"ל חדש. לפני כמה חודשים אמרה רגב רוזנברג ל"גלובס" שאם משרה זאת תוצע לה, היא תשקול זאת.

מכאן ניתן להעריך כי רגב רוזנברג ככל הנראה לא הגישה את מועמדותה במסגרת הליך גיוס המועמדים לניהול הקופה, אולם המכרז מאפשר לקופה לפנות בעצמה למועמדים שלא ביצעו את ההגשה, בעיקר אם תתרשם כי לא נמצא המועמד הרלוונטי בין המגישים.

גם משרת מנכ"ל בית החולים איכילוב עומדת להתפנות, לאחר שפרופ' רוני גמזו הודיע על כוונתו לעבור לתפקיד דומה יותר ליו"ר.

היסטוריה משותפת עם קופ"ח כללית

לרגב רוזנברג עבר ארוך דווקא בכללית, ולכן אם זה הכיוון בו בחרה ללכת, היא עשויה להנות מיתרון כפול של אשת פנים ואשת חוץ, שיכול להיות רלוונטי לטיפול במשבר הניהולי המתמשך ממנו סובלת הכללית, שהגיע לשיאו עם פרישתה של המנכ"לית האחרונה, רות רלב"ג. המכרז לבחירת מנכ"ל חדש היה אמור להסתיים בסוף אוגוסט, אולם בפועל טרם הוכרז שמו של מנכ"ל חדש.

רגב רוזנברג החלה לעבוד בקופה ב-1993, כמנהלת הכספים של מחוז הדרום, ומאז מילאה תפקידים רבים בהנהלת הקופה, שהאחרון בהם היה סמנכ"לית הפיתוח העסקי של בית חולים מאיר, במסגרתו ניהלה את מערך השירותים הרפואיים שמחוץ לסל הבריאות, קשרים בינלאומיים, מועדון לקוחות עסקי ופרויקטים מקיפים להגדלת הכנסות.

ב-2013 מונתה רגב רוזנברג לסמנכ"לית הכספים של מאוחדת, ובתקופה זו יצאה הקופה מגירעון תקציבי. ב-2018 חזרה לקופת חולים כללית בתפקיד סמנכ"לית חדשנות תכנון ומחקר; בסוף אותה שנה מונתה לתפקיד מנכ"לית מאוחדת.

בארבע השנים האחרונות הובילה רגב רוזנברג תוכניות התייעלות שכללו תוכנית לצמצום כוח אדם, הגדלת הכנסות ופיתוח עסקי.

רגב רוזנברג אמרה היום כי: "השנים האחרונות היו אינטנסיביות, מאתגרות ומלאות עשייה, כשברקע כל זה גם מגפה עולמית שטרפה את כל הקלפים. המטרה שעמדה לנגד עיניי היא להפוך את מאוחדת לקופת חולים ברמה אחרת, קופה שמובילה בשירות רפואי הנגיש והאיכותי ביותר מבחינת חוויית הלקוח, ובכך אני גאה מאוד. על אף שהוצע לי להמשיך בתפקידי, החלטתי לסיים את כהונתי הנוכחית ולהמשיך הלאה לאתגרים חדשים".

יו"ר דירקטוריון מאוחדת איל גבאי ציין כי "סיגל היא מנכ"לית אמיצה שלא מהססת לקבל החלטות שמצעידות קדימה את מאוחדת ואת מערכת הבריאות בכלל. צר לי כי סיגל בחרה שלא להמשיך בתפקידה, אך אני מקבל בהבנה את העובדה שהיא החליטה להמשיך לאתגרים חדשים".