בנייני העיר הלבנה והפניקס רוכשות מלונות ברומא בחצי מיליארד אירו

החברות ירכשו את מלון סאבוי הממוקם בויה ונטו במחיר של כ-62 מיליון אירו • בנוסף, החברה רכשה את בניין המשרדים VIA IN ARCIONE, בסכום של כ-13 מיליון אירו שיוסב למלון דירות • חברת בנייני העיר הלבנה נמצאת בטיוטות חוזים לרכישת 4 מלונות נוספים

מלון סבוי, רומא / צילום: ג'וליו טיסני
מלון סבוי, רומא / צילום: ג'וליו טיסני

חברת בנייני העיר הלבנה (White City Group) וחברת הפניקס חתמו בשבועות האחרונים על שני הסכמים לרכישה ושיפוץ של בניינים למלונות במרכז רומא, בירת איטליה. בגין מלונות אלו, ייחתמו הסכמי ניהול עם החברות ישרוטל ופתאל, אשר תהיינה שותפות גם בבעלות על הנכסים.

במקביל, מצויה החברה בטיוטות חוזים לרכישת 4 מלונות נוספים, ביניהם בניין בשטח בנוי של כ-24 אלף מ"ר בסמוך למדרגות הספרדיות ולפונטנה די טרוי, אשר עתיד להירכש בעלות של כ- 160 מיליון אירו. היקף העסקאות כולל השיפוצים נאמד בכחצי מיליארד אירו (1.7 מיליארד שקל). במלון סבוי, בנייני העיר הלבנה מחזיקים 25%, הפניקס מחזיקה ב-25% וישרוטל ב-50%. בעסקה עם פתאל (בניין המשרדים VIA IN ARCIONE) הם שותפים 50 אחוז. בארבע העסקאות האחרות טרם נקבעה חלוקה. מחברת בנייני העיר הלבנה נמסר כי החברה תשלם 35% מחלקה בהשקעה מההון העצמי של בנייני העיר הלבנה והשאר ליווי בנקאי.

החברה חתמה במהלך חג הסוכות על עסקה משותפת עם ישרוטל והפניקס, לרכישת מלון סאבוי הממוקם בויה ונטו, מול השגרירות האמריקאית. המלון בנוי על שטח כולל של כ-7,600 מ"ר ובו 122 חדרים. המלון נרכש ממספר יורשים במחיר של כ-62 מיליון אירו ובכוונת החברות להשקיע בשיפוץ סכום נוסף של כ-15 מיליון אירו ולהפוך אותו למלון יוקרה.

עסקה נוספת ב- 13 מיליון אירו

בנוסף, החברה רכשה את בניין המשרדים VIA IN ARCIONE, בשותפות עם חברת לאונרדו מרשת פתאל. שיוסב למלון דירות extended stays והוא נמצא במיקום מרכזי בצמוד למזרקת טרווי (Fontana di Trevi) המפורסמת. הבניין בנוי סביב חצר פנימית, יעבור שיפוץ יסודי ויוסב למלון דירות ייחודי בנוף. היקף העסקה עומד על כ- 13 מיליון אירו ומתוכננת השקעה נוספת של 7 מיליון אירו עבור הסבתו למלון דירות.

לעבודת תכנון ועיצוב המלונות, שכרה חברת בנייני העיר הלבנה את שירותיו של משרד בר אוריין אדריכלים הישראלי, המתמחה בתכנון מבנים מורכבים לשימור, וכן משרד אדריכלות ועיצוב פנים מוביל ממילאנו. לצד זאת, החברה מעסיקה צוות מקומי מנוסה אשר מנהל את פעילות החברה באיטליה.

עם רכישת המלונות, נחתמו הסכמי ניהול לטווח ארוך עם ישרוטל ופתאל. עבור הבניינים האחרים ייחתמו הסכמים עם חברות ניהול בינלאומיות נוספות.

חברת בנייני העיר הלבנה החלה כיזמית חלוצה בתחום המבנים לשימור בתל אביב ומאז התרחבה לתחומי התחדשות עירוני וכן פרויקטים גדולים של עירוב שימושים. בחמש שנים האחרונות החברה פועלת באופן משמעותי בתחום המלונאות עם פיתוח של חמישה מלונות בשותפות עם חברת ישרוטל במיקומים מרכזיים בתל אביב ובסך-הכול 800 חדרי מלון בישראל. כזכור, לפני כשנה רכשה חברת הביטוח הפניקס 25% מחברת בנייני העיר הלבנה בתמורה ל-100 מיליון שקל.

לדברי איציק בן שוהם, יו"ר ובעלים של החברה: "ישנה מורכבות רבה במימוש עסקאות נדל"ן ברומא, שכן מדובר בבניינים לשימור מחמיר בני 200-400 שנה. הרכישות לא היו פשוטות וסגירתן חייבה תכנון, הבנת השוק והפוטנציאל שבו, גיוס צוות מקומי, וכן שימוש ביועצים מובילים בתחום המשפטי, השימור והמלונאי והבנת המורכבויות השונות מול הרשויות".

עוד הוסיף בן שוהם כי "לחברה 20 שנות ניסיון ופעילות בפרויקטים בתחום השימור בתל אביב, דבר המסייע בהתמודדות עם הכניסה לשוק הנדל"ן ברומא ובימים אלה אנו נמצאים במו"מ לביצוע רכישות נוספות ותרים אחר הזדמנויות לפרוייקטים מלונאים בערים מרכזיות ברחבי איטליה".