האפליקציה שמציעה להתמודד עם חרדות באמצעות מציאות מדומה

התמודדות עם פחדים ומצוקות מאפיינת את חיי רבים בעידן העכשווי • אפליקציה חדשה מנסה לפתור זאת בעזרת משחק וירטואלי

Anyverse Studio / צילום: Anyverse Studio
Anyverse Studio / צילום: Anyverse Studio

האם הייתם מוכנים לנסות לטפל בפחדים ומצוקות נפשיות באמצעות אפליקציית מציאות מדומה? רבים משתמשים כבר היום באפליקציות סלולריות לניהול אורח חיים בריא, מדיטציה, טיפול בהפרעות שינה ושיפור התקשורת בין בני זוג. החזון של משה רדמן, מומחה בינלאומי לשיווק וחדשנות, שייסד את הסטארט־אפ Anyverse, הוא שהם ינצלו את הטכנולוגיה גם בתחום הפסיכולוגי. "זיהינו שהעולם של בריאות הנפש נמצא בפריחה מטורפת, וגם בחוסר אדיר", הוא מסביר.

"מדובר בשוק של מאות מיליארדי דולרים בשנה, וחשוב מכך בשוק שבנוי ממאות מיליוני אנשים ברחבי העולם שהיום מקבלים מענה חלקי מאוד וברובו מיושן. המטרה שלנו היא לייצר שינוי משמעותי במקומות שניתן ולהותיר את הטיפולים המורכבים וההיפר ספציפיים למטפלים".

אניוורס פיתחה את אפליקציית BraVeR, מעין משחק מציאות מדומה, בשיתוף עם מטפלים ופסיכולוגים בעלי ניסיון, כשהמקרה הראשון שממנו יצאו רדמן ואנשיו לדרך עסק בטיפול בפוביות. "אנחנו בוחנים את רמת הפוביה של המטופל, ובהתאם הוא מקבל משחק מציאות מדומה פרסונלי", מסביר רדמן. "אנחנו קוראים לזה GVTR, קיצור של Gaming VR Therapy.

"כאשר אנחנו מתחילים לפתח משחק לפוביה מסוימת, הוא מתוכנן על ידי עובדת סוציאלית קלינית. היא מתחילה בלחקור את ספרות בריאות הנפש בנושא, אחר כך בוחנת את המשחק על קבוצת בטא, ואחרי מקצה שיפורים, על עוד קבוצה של כ־20 איש כדי לוודא שזה עובד".

בעת השימוש בטכנולוגיה אין ליווי של גורם אנושי, אלא של דמות תומכת וירטואלית. "אבל את יכולה להפסיק את החשיפה בכל רגע, יותר בקלות מאשר כשהחשיפה היא אמיתית", אומר רדמן. "המערכת כוללת אצבעון שעליו חיישנים שבוחנים את רמת החרדה, ומפסיקים את החשיפה גם ללא התערבות המטופל, אם נראה שהוא עבר את הגבול".

שיתוף פעולה עם איכילוב

עד כה גייסה החברה 1.5 מיליון דולר, ובקרוב תתחיל עוד סיבוב סיד. BraVeR מוצעת כאפליקציית וולנס, כלומר כטיפול אלטרנטיבי שאינו צריך לקבל אישור כטיפול רפואי, ולדברי רדמן היא האפליקציה הראשונה בעולם שאושרה למכירה בחנות אפליקציות ה־VR של פייסבוק (מטא) שעוסקת בעולמות של כושר מנטלי.

"כל עוד אנחנו לא מתחרים בטיפול תרופתי, אנחנו לא צריכים אישור", אומר רדמן. "אם היינו פונים לגורם רשמי כמו ה־FDA למשל, זה רק היה מסרבל אותנו. לפני ההשקה עשינו תיקוף מקצועי של המוצר מול 150 משתמשים, ובשבועות האחרונים רכשו אותה מאות משתמשים נוספים ברחבי העולם.

"במקביל אנחנו מתחילים ניסויים יותר פורמליים לצורך בניית האמון בטכנולוגיה מול המשתמשים. בימים אלה התחלנו ניסוי קליני עם בית החולים איכילוב, במטרה לסייע בפחדים וחרדות מבדיקות MRI. בשלב הבא אולי זה יוכל להיות חלק מהשירותים שמעסיקים מציעים לעובדים שלהם".

גילוי מלא: משה רדמן כותב למדור שיווק ופרסום של גלובס