קרקע חקלאית ברמת השרון נרכשה ב-135 מיליון שקל

קבוצת מימון וקבוצת היבלום ארדיטי זכו במשותף בשני הליכי התמחרות על 18 דונם של קרקע חקלאית במערב רמת השרון שנמצאת בהליכי הפשרה • ההערכות בשוק הן שהסיכוי להפשרת הקרקעות והפיכתן למתחם מגורים ומסחר הוא גבוה מאוד

קרקע חקלאית / צילום: Shutterstock, pokku
קרקע חקלאית / צילום: Shutterstock, pokku

קבוצת מימון וקבוצת היבלום ארדיטי זכו במשותף בשני הליכי התמחרות על 18 דונם של קרקע חקלאית במערב רמת השרון שנמצאת בהליכי הפשרה, שעה שהציעו על שתיהן 135 מיליון שקל. ההערכות בשוק הן שהסיכוי להפשרת הקרקעות והפיכתן למתחם מגורים ומסחר הוא גבוה מאוד. 

חידת הנדל"ן: האינדיקטורים מצביעים על התקררות, אך המחירים שוברים שיאים
שפל של 3 שנים ברכישות דירות חדשות. איזו עיר חזרה להוביל בעסקאות?  
עסקה כזו עוד לא הייתה בתל אביב: משפחת אירני משלמת 145 מיליון שקל על פנטהאוז במגדל שלום | בלעדי

מדובר בשתי יחידות קרקע שנמצאות בין הרחובות אלה, מבצע קדש ונחשון, לא הרחק מגליל ים. שטח מגרש אחד הגיע לכ-8.5 דונם, ושטח המגרש השני הגיע ל-9.5 דונם.

עו"ד רן ברא"ז מממשרד עורכי הדין לוי טילר, נרדיה, הר צבי, ברא"ז ושות' ערך על המגרשים כינוס נכסים במסגרת הליך של פירוק שיתוף במקרקעין.

על אף שמדובר בקרקע חקלאית, רבים גילו בה עניין, ובהתמחרות השתתפו שש חברות וקבוצות, בהן קנדה ישראל, לוינשטיין, שמשון זליג ועוד. לגלובס נודע כי חלק מההצעות הסופיות היו קרובות מאוד האחת לשנייה, ואולם בסופו של דבר זכו ההצעות של קבוצות מימון והיבלום ארדיטי, שהציעו על שני המגרשים 135 מיליון שקל (70 מיליון שקל על המגרש הגדול ו-65 מיליון שקל על המגרש הקטן יותר).

במקום מקודמת תוכנית בניין עיר להקמת 160 יחידות דיור ומרכז מסחרי, וכאמור ההערכות בשוק הן שבגלל מיקום המגרשים - בלב אזור מיושב ברמת השרון ובסמיכות לגליל ים - הסיכוי שהתוכנית תאושר הוא גדול. עם זאת, התוכנית טרם הגיעה לשלב הפקדה להתנגדויות, כך שייתכן כי אישורה יארך עוד זמן.

בבעלות הזוכים בהתמחרות (שתוצאותיה נזקקות עדיין לאישור בית משפט) יש מגרשים סמוכים למגרשים הללו, כך שיוכלו לקדם עליהם בהמשך תוכניות שיתאמו לתוכנית זו.