חברת ההתחדשות העירונית טוענת: רונן צור אחראי לקמפיין מכפיש נגדנו

חברת הנדל"ן ענב יזום טוענת כי היועץ התקשורתי הפיק נגדה קמפיין אנונימי ושקרי ברשתות החברתיות, עבור עורכי דין המסוכסכים עימה • רונן צור בתגובה: "תובעת סדרתית שמטילה אימה"

רונן צור / צילום: שלומי יוסף
רונן צור / צילום: שלומי יוסף

חברת הנדל"ן ענב יזום, שבראשה עומד אפי כץ ושותף בה יזם הנדל"ן החרדי שלמה ברונר, יצאה בשנה האחרונה לקרב משפטי נגד אקרו הציבורית, שבשליטת צחי ארבוב, ונגד עורכי דין המייצגים דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית. זאת, לאחר שחלק מהדיירים ביטלו חוזים עם ענב ועברו לאקרו. כעת, בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוענת החברה כי מתנהל נגדה קמפיין מכפיש ושקרי המופק על-ידי יועץ התקשורת רונן צור (לבקשת עורכי הדין ליאור וחן עמידור), והיא אף מבקשת להוסיפו כנתבע. 

קרב על פרויקטי התחדשות עירונית: ענב תובעת את אקרו נדל"ן 

מאחורי הקמפיין עומד מסע נקמה?

בתביעה שהוגשה במאי השנה, על סך 50 מיליון שקל, טענה ענב כי היא מתמודדת עם קמפיין אנונימי מכפיש ברשתות החברתיות, וכי מי שיזם אותו הם האחים עורכי הדין ליאור וחן עמידור ששכרו את שירותיו של רונן צור. לטענתם, האחים יצאו ל"מסע נקמה" אובססיבי נגד ענב, ללא הצדקה, לאחר שפוטרו על-ידי הדיירים בחלק מהפרויקטים.

יש לציין כי בבעלותו של רונן צור דירה בפרויקט ביהוד, והוא שייך לקבוצת דיירים שהיו להם תלונות על התנהלות ענב. עוד נטען כי עורכי הדין עניינו את המתחרה אקרו בהשתלטות על שני פרויקטים.

לטענת ענב, במסגרת הקמפיין נפתחו קבוצות פייסבוק מכפישות. כמו כן, נשלחו למאות גורמים הקשורים בענב, בהם דיירי הפרויקטים, שותפים עסקיים, מנהלים בכירים ואנשי עסקים, הודעות טקסט "אנונימיות" הכוללות כיתובים מכפישים אודות החברה וקישורים לקבוצות הפייסבוק המכפישות.

בנוסף, בענב טוענים כי חלק מהדיירים בפרויקטים ביהוד וברמת גן ביטלו את ההתקשרות עימה בשל ההכפשות השקריות, המהוות לשון הרע, וחתמו עם אקרו המנסה להשתלט על הפרויקטים. זאת, לאחר שענב השקיעה שנים רבות בקידום הפרויקט. הסכסוך בין הדיירים לבין ענב ועורכי הדין נמשך מזה תקופה, ובמסגרתו הועלו תלונות נגד ענב על קצב ניהול הפרויקטים.

בבקשה החדשה טוענת ענב, באמצעות עורכי הדין אילן סופר, גיא וילף ויקטרינה ירמצ'וק, כי מאז שהגישה את התביעה, התברר לה כי משרדו של רונן צור אחראי לקמפיין ההכפשות לטובת עורכי הדין עמידור. לטענתה, היא מחזיקה בהקלטות של עובד משרדו של צור, המסביר כי "בכוונתם להפיק סרטון מכפיש בסגנון 'תחקיר נוכלים' אודות ענב ואפי כץ, על-מנת להוציא את ענב מכל הפרויקטים ולטנף עליהם".

עוד נטען כי "בהקלטה נוספת נראה מר ישראל טוויטו, מנכ"ל משרד רונן צור באותה עת, נפגש עם חוקר פרטי ומבקש שזה ימצא 'שלדים' בארון של מר שלמה ברונר, שותף בענב, על-מנת להכפישו ולפרסם לשון הרע אודותיו. בהקלטה הראשונה אף מציין העובד ממשרד רונן צור כי הלקוח הם שני האחים עמידור". ההקלטות צורפו לבקשה לבית המשפט, והחברה מבקשת להגיש את הראיה.

יש לציין כי ענב גם תבעה את הדיירים בשני הפרויקטים. הצדדים החליטו לפנות לבוררות, וזו תתקיים בחודשים הקרובים בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין.

רונן צור: "בונים תיקים במקום לבנות דירות"

מרונן צור נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו בעקבות פנייתך מתברר כי מדובר בחברה שהינה תובעת סדרתית של יזמים ולקוחות במטרה להטיל אימה ופחד. בית המשפט דחה שוב ושוב את ניסיונות הפישינג של ראשי החברה, העוסקת בבניית תיקים במקום בבניית דירות".

לאחר הגשת התביעה במאי מסרו האחים עמידור כי "שלמה ברונר ואפי כץ, הנמצאים תחת מתקפה קשה של לקוחות כועסים החשים מרומים ונבגדים, מנסים להשתיק את התובעים ואת עורכי דינם באמצעות תביעה מוזרה, תמוהה והזויה. עשרות הדיירים שנותרו עם הבטחות באוויר, הם עדות לדפוס הפעולה הבעייתי של החברה: מחתימה דיירים על פרויקטים ורצה לתבוע אותם". לא התקבלה התייחסותם של האחים לטענות החדשות.

מישראל טוויטו לא נמסרה תגובה.