היזם שהפך את משחק הילדות שלו לאפליקציה: "בתחילת הדרך כל הניסיונות לגייס הון נכשלו"

אדיס מקונן, בן 33 מנתניה, נשוי + 1 • מנכ"ל ומייסד BOGOLOG GAME • "הרבה רעיונות מתאדים כיוון שאין את הסיוע הראשוני ליזמים מתחילים. המדינה מלאה במוחות מבריקים וחייבת לשפר את המדיניות היזמית כך שתביא לתמיכה ביזמים מתחילים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אדיס מקונן, מנכ''ל ומייסד BOGOLOG GAME / צילום: תמונה פרטית
אדיס מקונן, מנכ''ל ומייסד BOGOLOG GAME / צילום: תמונה פרטית

עד גיל 12 אדיס מקונן גדל באתיופיה, שם הוא נהג לשחק עם חבריו "בוגלוג": משחק בו מחברים כדור עם חוט לעמוד, והמטרה של כל אחד מהמשתתפים היא לבעוט בכדור ולגרום לו להשלים סיבוב. היריב, שעומד מנגד, צריך לחסום את הכדור ולהחזיר אותו לצד שני. בסיום השירות הצבאי, נסע אדיס לאתיופיה ובשכונה הסמוכה ראה ילדים משחקים את משחק הילדות שלו, בדיוק כפי שהוא שיחק, והחוויה העלתה לו ריגוש נוסטלגי.

מהר מאוד אדיס הבין שהמשחק הנוסטלגי יכול להפוך לטכנולוגי ולגרום לילדים המערביים לקום מהמסכים ולבצע פעילות גופנית. הרעיון היה לשלב משחק פיזי וממשק אפליקטיבי־טכנולוגי. וכך, אדיס בנה מודל ייחודי הנרשם כפטנט - המשחק משוחק פיזית אך הניקוד והנתונים השונים מופיעים באפליקציה. "כיום המטרה של בוגולוג היא להיות בכל בית ומוסד חינוכי בישראל ולהפוך את התחום לספורט חדש כמו כל ענפי הספורט המוכרים, בשילוב טכנולוגיות חדשניות, תחרותיות ומלא אקשן", הוא מסביר.

בתחילת דרכו, כאשר יזם את הרעיון, אדיס התקשה למצוא סיוע כלכלי לקידום המיזם. "כל הפניות לגיוס הון עבור פיתוח וקידום המיזם נסגרו בפניי. כדי לפתח ולקדם את הרעיון דרוש הון ראשוני כיוון שהוצאות הייצור, שיווק והפצה גבוהות.

"הקושי המשמעותי ליזם הוא בתחילת הדרך. המדינה, שמנופפת בדגל היזמות כמנוע צמיחה, חייבת לתמוך כספית ביזמים בתחילת דרכם. במיוחד ליזמים מהפריפריה. הרבה רעיונות מתאדים כיוון שאין את הסיוע הראשוני ליזמים מתחילים. המדינה מלאה במוחות מבריקים וחייבת לשפר את המדיניות היזמית כך שתביא לתמיכה ביזמים מתחילים".

בשלב הראשון אדיס ייצר מאות יחידות של המשחק ומכר ללקוחות פרטיים, לבתי ספר ולקבוצות כדורגל. "זה היה פיילוט מוצלח, הבנתי שילדים אוהבים ומבלים שעות במשחק. לאחר הפיילוט השתתפתי בתוכנית 'הכרישים' - הפרק שודר באפריל 2022 וגרר באז מטורף סביב המשחק. הביקוש גבר ואנשים החלו לרכוש את המשחק. ביום שידור הפרק נכנסו לאתר שלנו יותר מ־30 אלף אנשים כדי לקנות את הבוגולוג. הייתי מאוד מופתע".

הבאז לאחר שידור התוכנית הוביל גם להרבה פניות ממשקיעים ומשווקים. "במקביל פתחנו אתר למכירה מוקדמת, והמון אנשים רכשו את המשחק מראש כדי לקבל אותו ראשונים. כיום, סגרנו הסכם הפצה עם רשתות שיווק ספורט ומשחקים בארץ ובעולם. המלאי הראשון עושה את דרכו לארץ ויגיע בחודש הבא, לאחר מכן נספק את המשחק לאנשים שרכשו אותו ב־PRE SALE והוא יימכר בחנויות פיזיות ואונליין".

לסיכום אומר אדיס משתף בשאיפות שלו. "החזון שלי כיזם הוא להפוך את בוגולוג לענף ספורט מקצועי, חדשני וייחודי המותאם לעידן הטכנולוגי של היום. המטרה היא ליצור דור של ילדים פעילים ובריאים יותר בעזרת הטכנולוגיה שלנו".