חברת התקשורת של פטריק דרהי מתרסקת בוול סטריט אחרי הדוחות

חברת התקשורת אלטיס USA, שבשליטת פטריק דרהי, מאבדת במסחר בוול סטריט כרבע משווי השוק שלה לאחר שדיווחה על ירידה בכל הפרמטרים המרכזיים

פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת אלטיס / צילום: גד פרץ
פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת אלטיס / צילום: גד פרץ

חברת התקשורת אלטיס USA  מאבדת במסחר בוול סטריט כרבע משווי השוק שלה, לאחר שפרסמה דוחות כספיים. החברה נמצאת בשליטת איש העסקים פטריק דרהי, הבעלים גם של הוט הישראלית, והוא מחזיק כמחצית ממניות אלטיס USA וכ-95% מזכויות ההצבעה בה, ומכהן כיו"ר הדירקטוריון.

הדוחות שפורסמו אתמול לאחר סיום המסחר היו חלשים והצביעו על ירידה בכל הפרמטרים המרכזיים: ההכנסות ירדו ב-7% לעומת הרבעון המקביל לכ-2.4 מיליארד דולר, נמוך מתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המנות היה 85 מיליון דולר, לעומת 267 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ירד ב-18% ל-954 מיליון דולר והתזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-629 מיליון דולר, בהשוואה ל-698 מיליון דולר ברבעון המקביל. התזרים החופשי שהגיע ל-136 מיליון דולר היה נמוך ב-65% בהשוואה לרבעון המקביל.

מתחילת השנה, ההכנסות של החברה ירדו ב-3.8% לכ-7.3 מיליארד דולר, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-47.5% ל-388 מיליון דולר וה-EBITDA ירד ב-11.7% לקצת פחות מ-3 מיליארד דולר. מנגד, ההוצאות ההוניות (CAPEX) גדלו ב-62% לכ-1.37 מיליארד דולר. החברה חוזרת על התחזית שלה ל-CAPEX שנתי של 1.7-1.8 מיליארד דולר, כאשר לדבריה היא ממשיכה להאיץ את ההשקעות שלה ביוזמות צמיחה.

אלטיס USA דיווחה גם על ירידה במספר המנויים, הן משקי בית והן עסקים.

ככל הנראה המשקיעים מוטרדים גם מהיקף החוב של אלטיס, שמסתכם ב-24 מיליארד דולר (חוב נטו של 24 מיליארד דולר), יחס חוב ל-EBITDA של 6 שאותו החברה מצפה להפחית בהמשך ל-4.5-5.

אלטיס USA הונפקה בניו יורק בשנת 2017 לפי שווי של 22 מיליארד דולר. כיום שוויה כ-2.2 מיליארד דולר.