הזמנתם יונדאי חדשה? תזכו כנראה בהנחה לא צפויה

המחירים של הדגמים הקוריאנים ללקוחות שיזמינו החל ממחר לא ישתנו ואילו דגמי יונדאי שמיוצרים באירופה יתייקרו מחר ב-2.75% בממוצע

מכוניות של יונדאי / צילום: Shutterstock, Tricky_Shark
מכוניות של יונדאי / צילום: Shutterstock, Tricky_Shark

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, הודיעה הערב (א') על מהלך תמחור יוצא דופן לרגל ביטול המכס על כלי רכב מתוצרת דרום קוריאה, בעקבות כניסתו לתוקף של הסכם הסחר ישראל-קוריאה. במסגרת המהלך, יופחת מחירם של כלי רכב של יונדאי מתוצרת דרום קוריאה במלוא הורדת המכס, אולם רק ללקוחות שהזמינו את כלי הרכב עד היום, כולל היום, וטרם קיבלו אותו - כלומר, מה שמכונה "הזמנות פתוחות". על פי ההערכות, מדובר בלמעלה מ-4,000 מזמינים שייהנו מההוזלה.

פחות נתיבים לרכב פרטי: איפה מתוכננים נת"צים חדשים בנובמבר?
ג'נסיס הקוריאנית מציגה: לימוזינה חדשה וחשמלית ב-450 אלף שקל  

ההוזלה הרטרואקטיבית תחול כאמור רק על דגמי יונדאי מתוצרת דרום קוריאה ולא על דגמים של יונדאי שמיוצרים באירופה וממילא אין עליהם מכס (ראו רשימה).

החל ממחר, לקוחות חדשים שיזמינו רכבי יונדאי מתוצרת דרום קוריאה, ישלמו את מחיר המחירון הרגיל הקיים של יונדאי, לפני ההוזלה. מנגד, דגמי יונדאי שמיוצרים באירופה צפויים להתייקר מחר בשיעור של 2.75% בממוצע.

בחברת כלמוביל אומרים שאלמלא הורדת המכסים, גם מחירי כלי הרכב מתוצרת דרום קוריאה היו מטפסים משמעותית בשל עליית תשומות הייצור והעלאת המחירים על ידי היצרן. במקביל, צפויים דגמי ג'נסיס להתייקר בכ-2% בממוצע מחל ממחר ודגמי מיצובישי יתייקרו בכ-1.9% בממוצע.

 

כלי רכב מוזלים (בכ-7%):

דגמי יונדאי מתוצרת דרום קוריאה שהוזמנו עד היום (6.11) וטרם סופקו (למעט חשמליות), ובהם הדגמים: יונדאי אלנטרה רגילה והייבריד, יונדאי איוניק הייבריד, יונדאי קונה, יונדאי VENUE, יונדאי פאליסייד, יונדאי סונטה.

דגמים שלא מתייקרים ולא מוזלים:

כל דגמי יונדאי מתוצרת דרום קוריאה, החל ממחר (7.11).