פתאל משקיעה 56 מיליון שקל בחללי עבודה משותפים

התחרות הגוברת מובילה כל אחד מהשחקנים בשוק חללי העבודה המשותפים לחפש את הבידול ולהגדיל את הצעת הערך • ברשת ROOMS מבית פתאל לקחו את הדברים צעד קדימה, והשקיעו 56 מיליון שקל בשני חללים יוקרתיים שייפתחו בעוד כשבועיים • אירועים ומינויים 

מתחם עבודה ROOMS, נווה צדק / צילום: יח''צ
מתחם עבודה ROOMS, נווה צדק / צילום: יח''צ

אחרי שבמשך כמעט שנתיים חללי העבודה המשותפים היו מושבתים בשל הקורונה, ולאחר שחזרו לעבוד בשנה האחרונה, כעת מגיע השלב הבא באבולוציה של השוק הזה. התחרות הגוברת מובילה כל אחד מהשחקנים לחפש את הבידול ולהגדיל את הצעת הערך, שכוללת עיצוב יוקרתי ומתקנים המאפיינים בדרך בתי מלון או חברות הייטק - כמו חדר כושר, בריכה, שירותי ספא וחדרי רביצה.

הכנסות של 200 מיליון שקל בחודש: כך הפכו ירכא ושפרעם לבירות המסחר של הצפון | ניתוח
ארבע חברות מזון על סף קריסה, וזאת עלולה להיות רק ההתחלה | ניתוח

ברשת ROOMS מבית פתאל לקחו את הדברים צעד קדימה, והשקיעו 56 מיליון שקל בשני חללים יוקרתיים שייפתחו בעוד כשבועיים. הראשון ימוקם בנווה צדק by the sea בתל אביב, ויתפרס על פני שלוש קומות ו־3,300 מ"ר במגדל טרייד טאואר. הוא יכלול כ־500 עמדות עבודה, שמחירן יחל ב־1,200 שקלים לחודש.

המתחם השני ימוקם בפרויקט ב.ס.ר סיטי בפתח תקוה, ויתפרס על פני שתי קומות מחוברות בשטח כולל של 3,800 מ"ר משרדים, ועוד כ־850 מ"ר מרפסת. המתחם יציע 550 עמדות עבודה, שגם מחירן יחל ב־1,200 שקל בחודש.

לדברי נדב פתאל, מייסד ומנכ"ל ROOMS, "זיהינו ביקושים גדולים של אנשים שרוצים לעבוד קרוב לבית, בין אם במשרד קבוע ובין אם במשרדים וחדרי ישיבות יומיים מזדמנים. אנחנו מציעים להם מתחמים ברמת עיצוב גבוהה, בדגש על חוויה ואווירה של בית מלון".

מתחם עבודה ROOMS, פתח תקווה / צילום: יח''צ
 מתחם עבודה ROOMS, פתח תקווה / צילום: יח''צ

כיום מונה רשת ROOMS תשעה מתחמים המתפרסים על פני 45 אלף מ"ר במרכז הארץ, ובדומה לחברות אחרות, גם לה אין פעילות בפריפריה. על כך אומר פתאל כי "יש לנו מתחמים גם ברעננה ומודיעין, ובעתיד יהיו יותר".

אזור התעשייה

הבשר החדש של קפה גרג

רשת קפה גרג מתרחבת ופותחת קונספט חדש של מסעדות בשרים כשרות, תחת השם "גרג על גחלים". הסניף הראשון, שמתפרס על פני 250 מ"ר, נפתח לאחרונה כפיילוט בחוף סירונית בנתניה בהשקעה של כ־2.5 מיליון שקל. בגרג מתכננים לשלב חידושים טכנולוגיים ברשת החדשה, שאותם יחשפו בוועידת הקניונים שתיפתח ב־4 בדצמבר באילת.

בשנתיים הקרובות צפויים להיפתח כ־15 סניפים של תת־הרשת, בין היתר באשדוד ובחיפה. בכל אחד מהסניפים יושקעו 2-2.5 מיליון שקל.

"זיהינו צורך בקרב הרבה מאוד אנשים שומרי כשרות למסעדת בשרים איכותית במחירים שווים לכל נפש", אמר יריב גניס, מנכ"ל הרשתות קפה גרג וביגה. "התחלנו לפעול כפיילוט בנתניה קרוב לים, ותוך כדי תנועה עשינו התאמות. במסעדות יהיו גם רובוטים מלצרים, ומסכים ענקיים של עמדות הזמנה עצמית".

רשת קפה גרג נמצאת בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, וכוללת בסך הכול 185 סניפים.

בוחרים בסלמנסון איטרניטי מגייסת

היזם הישראלי אלדי סלמנסון, המתגורר בניו יורק, נבחר לאחד מ־30 אנשים החזקים בנדל"ן־טק על ידי המגזין Commercial Observer, ממגזיני הנדל"ן הנחשבים בעולם, שבעבר היה בבעלות ג'ראד קושנר.

סלמנסון עומד בראש חברת הנדל"ן טק צ'רי (Cherre), שאותה הקים ב־2016 יחד עם חבר ילדות מירושלים, בן חיזק. החברה פועלת מניו יורק, ומספקת באמצעות הפלטפורמה שלה מידע וניתוחים של שוק הנדל"ן המסחרי מכמה גורמים שונים.

איטרניטי מגייסת

בזמן שחברות הייטק אחרות מפטרות, בחברת איטרניטי מקבוצת אמן מגייסים: החברה המתמחה בתחום מדע הנתונים (ביג דאטה) תצרף לשורותיה כ-150 מומחי דאטה לפרויקטים בארץ ובחו"ל - בתפקידים כמו מנתח מערכות דאטה, מהנדס דאטה, מפתח BI וארכיטקט דאטה. כיום מעסיקה החברה כ-700 עובדים.

הגיוס נעשה בעקבות עסקאות חדשות שהחברה סגרה באחרונה, בין היתר עם גופים ביטחוניים, קמעונאיים, פיננסיים וטכנולוגיים. העובדים החדשים יעבדו מישראל על פרויקטים מקומיים ובינלאומיים. לדברי אסף בר, מנכ"ל איטרניטי, "מדובר בפרויקטים מסווגים ומעניינים בקנה-מידה של המצאת הגלגל, חלקם בעלי השפעה רבה על השוק וחלקם חשאיים". 

אסף בר, מנכ''ל איטרניטי מקבוצת אמן / צילום: גדי אוהד
 אסף בר, מנכ''ל איטרניטי מקבוצת אמן / צילום: גדי אוהד

חדשות טובות

כ-400 רוכבי אופניים מהארץ משתתפים בימים אלה במרוץ "גלגלי אהבה", שבו נאספו עד כה כ-1.8 מיליון דולר כתרומה עבור בית החולים השיקומי לילדים אלי"ן. בין יוזמי המרוץ - שהחל לפני 22 שנה - נמנה עו"ד ברי לבנפלד, שותף בכיר במשרד עו"ד יגאל ארנון תדמור לוי, שהפעם גייס עצמאית 27 אלף דולר.

ברי לבנפלד ואשתו גיל רוכבים במרוץ ''גלגלי אהבה'' / צילום: אלי''ן
 ברי לבנפלד ואשתו גיל רוכבים במרוץ ''גלגלי אהבה'' / צילום: אלי''ן

המרוץ כולל 6 מסלולי רכיבה ברמות קושי שונות, בכביש ובשטח. במסלול הכביש מדובר ברכיבה במשך 4 ימים, כאשר בכל יום רוכבים כ-71 ק"מ. במסלול האתגרי מדובר גם כן ברכיבה בת 4 ימים, כאשר בכל יום מדובר בכ-100 ק"מ.