500 יחידות דיור חדשות: מגדל שכירות ארוכת טווח יוקם בגבעתיים

בצמוד לבורסה ולתחנת הרכבת סבידור יוקם בניין המיועד לשכירות לטווח ארוך • הבניין נבנה על בשטח בו מוקם בימים אלה בניין לתעסוקה, וביניהם יוקמו קניון, מרכז כנסים, מרכז ספורט ושטחי ציבור • בבניין המגורים מתוכנן להכיל כ-500 יחידות דיור

מגדל ביונד בגבעתיים, 64 קומות של דירות לשכירות לטווח ארוך / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים
מגדל ביונד בגבעתיים, 64 קומות של דירות לשכירות לטווח ארוך / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

תכנית "Beyond" בסיטי של גבעתיים אושרה להפקדה, ובמסגרתה אמורים להיבנות 500 יחידות דיור קטנות לרבות דירות סטודיו, ודירות 2 ו-3 חדרים. התוכנית שאישרה הוועדה המחוזית מרכז בראשות ערן ניצן מציעה, בין היתר, שילוב תעסוקה, מסחר ומלונאות.

סוף למחלוקת התמ"א 38: זה המתווה שיאפשר בנייה בקרבת תחנות המטרו
רשות המסים האמריקאית בעקבות משקיעי הנדל"ן הישראלים
600 דירות חדשות ופחות כלי רכב: כך צפוי להיראות רחוב ארלוזורוב בת"א

התוכנית שיזמה חברת תדהר, ונערכה על ידי ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים ממוקמת במיקום מרכזי במטרופולין תל אביב, ממזרח לאיילון, בגבולות הרחובות אריאל שרון ועל פרשת דרכים. כמו כן, התוכנית נמצאת בצמוד לבורסה ברמת גן, מגדל בין ערים, ובקרבה לתחנת רכבת תל אביב סבידור מרכז.

הדמיה של מגדל ביונד, גבעתיים / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים
 הדמיה של מגדל ביונד, גבעתיים / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

בין הבניינים יוקמו קניון, מרכז כנסים, מרכז ספורט ושטחי ציבור

המגדל החדש יוקם בשטח בו מוקם בימים אלה בניין לתעסוקה, שעל פי התוכנית המקורית שלו יתנוסס לגובה של 64 קומות. התוכנית החדשה אישרה תוספת 14 קומות לבניין ואישרה כאמור בניינו של מגדל נוסף בן 64 קומות המיועד כולו למגורים לפי התמהיל הבא: 250 יחידות דיור עבור שכירות ל-25 שנים בבעלות אחידה, ו-250 יחידות דיור נוספות עבור שכירות לצמיתות גם כן בבעלות אחידה בכפוף לאישור משפטי. כמו כן, בקומות המשותפות לשני המגדלים יוקמו קניון, מרכז כנסים, מרכז ספורט ושטחי ציבור.

"מדובר בפרויקט ייחודי הנותן מענה לביקושים הגבוהים לדיור להשכרה בלב המטרופולין, עבור משקי בית קטנים, זוגות צעירים ומבוגרים. התוכנית מציעה דירות מנוהלות, לרבות מתקנים ושטחים ציבוריים לרווחת הדיירים בבניין" אומרים בוועדה המחוזית. "בנוסף, התוכנית שמה דגש על הממשק בין המגדל למרחב הציבורי על ידי הרחבת מדרכות ומערכת גשרים בין המגדלים הסובבים, לצורך שיפור תנועת העובדים בתוך מרחב האיילון ובסביבת תחנת הרכבת".

הדמיה של מגדל ביונד, גבעתיים / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים
 הדמיה של מגדל ביונד, גבעתיים / הדמיה: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, ערן ניצן: "היווצרותו של מטרופולין ושל תשתית הסעת המונים בלב גוש דן, מאפשרים את היווצרותו של היצע דיור להשכרה ארוכת טווח באופן שייצר אלטרנטיבה לרכישת דירה. חברות מעולות שמנהלות בנייני מגורים גדולים להשכרה בלבד ליד רשת רכבתית היא העתיד של שוק הנדל״ן במרכז ישראל. החלטתנו אתמול היא צעד חשוב בקידומו של עידן זה".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "שוק הנדל"ן צריך להתשכלל עם מבני מגורים להשכרה ארוכת טווח אשר יתחרו על איכות המגורים, רמת השירותים ויעילות תפעולית ואנרגטית. פרויקט מסוג זה אשר כולל מאות דירות להשכרה הינו חלק משינוי המגמות בתחום ומיקמו במרחב יאפשר למשתמשיו סל שירותים עשיר במרחק הליכה קצר למרכז תחבורתי ועסקי".

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים התייחס גם הוא לתוכנית ואמר: " אני שמח שהיוזמה שלנו לתוספת של 500 יח"ד להשכרה בגבעתיים, אושרה על ידי הוועדה המחוזית, זו בשורה משמעותית ביותר".

לדבריו, "בתקופה הנוכחית בה מחירי הנדל"ן ממשיכים לזנק ויוקר המחיה מכביד מאד על המשפחות הצעירות, דיור להשכרה זה בהחלט מענה הולם. התחום של דיור להשכרה במדינת ישראל לא מקבל מספיק תשומת לב ולא מוצב בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. כמי שמנהל עיר, שבה הביקוש לדיור להשכרה רק הולך וגואה מדי שנה, אני בטוח שלתוספת של מאות דירות חדשות קטנות המיועדת להשכרה, תהיה השפעה על מצב השוק ואולי תצליח במעט למתן את המחירים לטובת הצעירים"