החיבור בין מרקו מ"הלב" לעמוס תמם מוכיח את עצמו עבור בנק הפועלים

נוסטלגיה והומור הם קלף מנצח כשמדובר בפרסום לישראלים - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר השבוע שייכת לקבוצת הבנייה תדהר, אך היא אינה מצליחה להתברג בדירוג

מרקו בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
מרקו בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בזמן ששני הבנקים ה"קבועים" בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות - דיסקונט ומזרחי טפחות - נשענים על קמפיינים קיימים שכבר ותיקים על המסך, בנק הפועלים חוזר אחרי היעדרות ארוכה עם פרסומת חדשה ומצליח להתברג גבוה בדירוג (דיסקונט שומר על המקום הראשון בזכירות, מזרחי טפחות צונח למקום השביעי). 

פרופסור מרייכמן בחן מאות פרסומות, ויש לו מסקנה אחת ברורה

גם הפעם ההחזר החודשי על המשכנתה נמצא במרכז הפרסומת של בנק הפועלים, וגם הפעם "מרקו" מהסדרה "הלב" מככב לצד הפרזנטור עמוס תמם - אך הם לא מופיעים זה לצד זה, אלא אחד אחרי השני, והאפקט מעט מתעמעם. עם זאת, הקישור בין הסדרה "הלב" לבין צופיה המקוריים, שבסבירות גבוהה מתמודדים עם ההשלכות של רכישת דירה, מביא את הפרסומת למקום הרביעי הן בזכירות והן באהדה.

 
  

אחרי שנים של התקשרות עם הפרזנטורית יובל שרף, בקניוני עופר בחרו בעדי אשכנזי להוביל את הקמפיין החדש. לאחרונה דיווחה רשת הקניונים מקבוצת מליסרון כי בהשקת המיתוג והשפה התקשורתית החדשה הושקעו כ-3 מיליון שקל, כאשר הפרסומת הנוכחית מהווה את יריית הפתיחה. ההומור המזוהה עם אשכנזי, שבנוי על שבירת הפאסון של הישראלים ואחר-כך גם של עצמה, גויס לקמפיין הנוכחי, אך השבוע הוא מוביל אותה למקום התשיעי בלבד מבחינת זכירות.

עדי אשכנזי בקמפיין קניוני עופר / צילום: צילום מסך
 עדי אשכנזי בקמפיין קניוני עופר / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהודה ביותר השבוע שייכת לקופת-החולים מכבי והפרזנטור/אוהד אדיר מילר (בשבוע שעבר הם היו במקום השני, אחרי הטורטלים וקופת-חולים מאוחדת, שהפעם כלל לא נכנסים לדירוג).

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לחברת הבנייה תדהר, עם השקעה של 1.4 מיליון שקל - אך היא אינה מצליחה להתברג בדירוג.

אדיר מילר בקמפיין קופ''ח מכבי / צילום: צילום מסך
 אדיר מילר בקמפיין קופ''ח מכבי / צילום: צילום מסך

במקביל להצהרות כי תעלה מחירים, חברת יוניליוור עלתה בקמפיין לקורנפלקס של תלמה ("קורנפלקס של אלופים ואלופות") בכיכובם של שחקן ה-NBA דני אבדיה והאלופה האולימפית בתחרות קרב רב אישי, לינוי אשרם. המסר אמנם ראוי ביותר, אך מדובר בטיימינג תמוה למהלך, וייתכן כי זו אחת הסיבות לכך שהפרסומת לא נכנסה לדירוג.

משקיעים יותר

ההשקעה בפרסום עולה: מ-30 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-34 מיליון שקל השבוע.

שניים עם שניים

מקאן תל אביב ואדלר-חומסקי הם המשרדים היחידים שמשגרים שתי פרסומות לדירוג.