גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ג'יפ ב-400 אלף שקל: שוק הרכב גועש בשבוע של השקות בכורה

הדור החדש של ה-SUV ריינג'רובר ספורט נחת בישראל ● החל השיווק בארץ של המותג הסיני LeapMotor ● מותג הפרמיום ACURA של הונדה מגיע לישראל ביבוא מקביל של גזפרו ● וחברת סמלת החלה לשווק השבוע את הדור החדש של ג'יפ גרנד-צ'ירוקי

ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, הדור החדש / צילום: יח''צ
ג'יפ גרנד-צ'ירוקי, הדור החדש / צילום: יח''צ

נחת בישראל: הדור החדש של ה-SUV המפואר ריינג'רובר ספורט

חברת המזרח, יבואנית לנדרובר ויגואר לישראל, השיקה בישראל את הדור החדש של רכב הכביש-שטח המפואר ריינג'רובר ספורט. הדגם ניצב על פלטפורמה חדשה, שתוכננה מראש לתמוך בהנעות "מחושמלות", כולל פלאג-אין ובעתיד גם חשמלית לגמרי.  

החל מ-170 אלף שקל לרכב חשמלי: הטרנד הלוהט בכבישים הולך להתייקר ולהיבלם 

range rover sport / צילום: יח''צ

הרכב מתאפיין בעיצוב אווירודינמי יותר מקודמו, והוא ארוך עם אורך של כמעט 5 מטר ורוחב של קצת יותר מ-2 מטר. בסיס הגלגלים הוטא באורך כ-3 מטר, 7 סנטימטרים יותר מהדגם היוצא.

באגף הכביש והשטח הרכב מצויד במתלי אוויר נשלטים אלקטרונית עם אופציה להגדלת מרווח הגחון עד כ-28 ס"מ לצורך צליחת שטחים קשים.

תא הנוסעים החדש מציע מערך פיקוד דיגיטלי שבמרכזו מסך מולטימדיה 13.7 אינץ' ומסך קעור נוסף כלוח מחוונים.

בשלב הראשון יוצע הרכב בישראל עם מנוע טורבו-דיזל בן 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר עם הספקים של 300 או 350 כ"ס וגם הנעת פלאג-אין בנזין, שמשלבת מנוע 3 ליטר טורבו-בנזין עם מנוע חשמלי וסוללה נטענת. הגרסה הזו תוצע עם הספק משולב של 440 כ"ס או 510 כ"ס, והיא מצוידת בסוללה גדולה במיוחד של 35 קילוואט-שעה, שמאפשרת לרכב לנוע על חשמל בלבד למרחק של עד 110 ק"מ במהירות ששל עד 140 קמ"ש.

המחיר לדגם הדיזל מתחיל בכ-758 אלף שקל, ואילו המחיר של גרסת הפלאג-אין מתחיל בכ-790 אלף שקל.

החל השיווק של המותג הסיני LeapMotor בישראל

יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו מוטור החלה לשווק השבוע בישראל את כלי הרכב החשמליים של המותג הסיני LeapMotor. הרכב, מקטגוריית המיני, נמתח לאורך 3.62 מטר ולרוחב 1.65 מטר, ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך 2.4 מטר. נפח תא המטען שלו עומד על 210 ליטר. 

LEAP MOTOR T03 / צילום: יח''צ

הדגם משווק בישראל עם מנוע חשמלי קדמי בהספק 108 כ"ס וסוללה של 41.3 קילוואט-שעה שמספקת טווח של עד 280 ק"מ בתקן WLTP. הרכב תומך בטעינה בקצב של עד 50 קילוואט.

האבזור התקני בדגם שמשווק בישראל כולל בין השאר מסך מולטימדיה גדול, חישוקי 15 אינץ', גג שמש פנורמי ועוד. באגף הבטיחותי לרכב יש רק שתי כריות אוויר וללא בטיחות מערכות אקטיביות.

בשלב הראשון הרכב משווק עם תקינה אירופית לסדרות קטנות, שמגבילה את היקף השיווק בישראל ל-400 יחידות בשנה.

לרכב יש אחריות של 3 שנים או עד 120 אלף ק"מ ולסוללה, ולמנוע האחריות היא ל-8 שנים או 150 אלף ק"מ. שגרת הטיפולים היא אחת ל-10,000 ק"מ.

המחיר עומד על כ-99 אלף שקל. בהמשך השנה צפוי הרכב לקבל תקינה מלאה, שתאפשר יבוא כמויות גדולות יותר, ובעתיד יצטרפו אליו דגמים נוספים כולל קרוס-אובר גדול וחזק. 

במקביל הגיעו לארץ שני רכבי SUV חשמליים מדגם FREE של מותג היוקרה הסיני VOYAH מקבוצת דונפנג, שגם הוא מיובא על-ידי מטרו מוטור. השיווק אמור להתחיל בתחילת השנה הבאה.

דור חדש לג'יפ גרנד צ'ירוקי: המחיר מתחיל בכ-400 אלף שקל

חברת סמלת החלה לשווק השבוע בישראל את הדור החדש של ג'יפ גרנד-צ'ירוקי. הרכב ישווק בגרסה עם 5 מקומות ישיבה ובגרסה ארוכה עם 7 מקומות ב-3 שורות. 

בשלב הראשון משווק הרכב בישראל עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר בהספק 290 כ"ס, כאשר בעתיד תצטרף גם הנעת פלאג-אין עם 375 כ"ס. לרכב יש הנעה כפולה במספר גרסאות בהתאם ליכולות השטח הרצויות ומתלי אוויר עם בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית ויכולת להגביה את המרכב עד כ-28 ס"מ בשטחים קשים. תא הנוסעים הוא דיגיטלי עם מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד, ויש גם ערכה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות.

המחיר ההתחלתי של הדגם הרגיל עומד על כ-400 אלף שקל, וגרסת הבסיס של הדגם הארוך עולה 420 אלף שקל.

מותג הפרמיום ACURA של הונדה מגיע לישראל ביבוא מקביל של גזפרו

חברת היבוא המקביל גזפרו החלה לשווק בישראל את רכב מותג הפרימיום היפני Acura (אקורה) של קבוצת הונדה, שלא יובאו עד כה לישראל באופן סדיר. הדגם הראשון שנוחת בישראל הוא הקרוס-אובר הגדול MDX עם 7 מקומות ישיבה. שמגיע בשתי רמות גימור שונות. 

Acura MDX 2022 / צילום: יח''צ

ה-MDX משווק עם מנוע V6 בנזין בהספק 290 כ"ס או 355 כ"ס בגרסת S המצוידת במנוע טורבו. לשתי הגרסאות יש תיבת הילוכים אוטומטית בת 10 הילוכים והנעה כפולה קבועה נשלטת אלקטרונית. האבזור של גרסת ה-S כולל גם מתלי אוויר מתכווננים אלקטרונית וחישוקי גלגל 21 אינץ'. תא הנוסעים מצויד במערך תצוגה דיגיטלי עם שני מסכי 12.3 אינץ', והאבזור התקני כולל בין השאר ריפוד עור, גג שמש ומערך מקיף של עזרי בטיחות אקטיביים.

מחירו של הרכב בישראל יחל ב-694,590 שקל, ובהמשך צפויה גזפרו לייבא גם את דגם ה-Integra הספורטיבי. 

עוד כתבות

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית, אך עדיין יש כמה חברות שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזי ג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל. כעת יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מועד התשלום על ימי המילואים מגיע: כמה יקבלו מאות אלפי מגויסים?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה