גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסמארטפון לא זז? מומחים מסבירים מה צריך לעשות כדי שיעבוד מהר

במצב שוק הסמארטפונים כיום הרבה יותר קל לרכוש טלפון חדש מאשר לטפל במכשיר הישן והאיטי שלכם, אבל המומחים בתחום עדיין לא ויתרו על החומרה הישנה ומסבירים מה כדאי לעשות לפני שהולכים לחנות להשתדרג ● אז מה עושים מלבד סגירת אפליקציות לא בשימוש? גלובס בדק

סמארטפון. איך מה צריך לעשות כדי שיספיק להיתקע? / צילום: Shutterstock, A_B_C
סמארטפון. איך מה צריך לעשות כדי שיספיק להיתקע? / צילום: Shutterstock, A_B_C

יצרניות הסמארטפונים משיקות דגמים חדשים ברמה שנתית, ויש תחושת שפע אדירה ביחס לאפשרויות בשוק. הרבה יותר קל לרכוש מכשיר חדש מאשר לטפל באחד ישן ואיטי, אבל מומחים שונים מסבירים כי גם מכשירים ישנים יכולים להתחדש, הן מבחינת התוכנה והן מבחינת החומרה. כדי לחסוך לכם כמה אלפי שקלים, גלובס עושה סדר בצעדים שאפשר לעשות כדי לחדש את המכשיר שלכם רגע לפני ההחלפה.

חשוב להגיד, חלק מהפעולות מאוד פשוטות וזמינות לביצוע מידי, אחרות יישלחו אתכם למעבדה מקצועית שתעשה את העבודה המורכבת.

מסודר ונקי: לסגור אפליקציות ודפי אינטרנט לא נצרכים

במהלך שימוש נורמטיבי בסמארטפון, נפתחות אפליקציות שונות ודפי אינטרנט רבים בדפדפן שבמכשיר. אפליקציות כאלו שלא נסגרו ממשיכות לעבוד "מאחורי הקלעים" וצורכות אנרגיה וכוח סוללה, כך שמומלץ לסגור אותן. בדומה לכך, גם דפי האינטרנט שנותרו פתוחים בדפדפנים השונים, נעשה שימוש בזמן הסוללה וצבירת האנרגיה. פעולה פשוטה של סגירת האפליקציות הפתוחות ודפי האינטרנט השונים תמנע את שאיבת האנרגיה הזו.

במכשירי אייפון לוחצים פעמיים על כפתור הבית או מרימים את המסך (כפי שסוגרים אפליקציה) לאורך זמן, אז ייפתחו כל האפליקציות שיש במכשיר. במכשירי אנדרואיד לחצו על הכפתור בתחתית המסך של שלושת הפסים, אז יוצגו כל האפליקציות שלא נסגרו.

שטח אחסון: חדל אפליקציות מיותרות

עודד ואנונו, ראש מחקר חולשות מוצרים בחברת צ'ק פוינט מסביר כי צריך להשאיר אחוז פנוי לתפעול תקין. "אל תנצלו את מלוא שטח האכסון של מכשירכם, השאירו לפחות 10% פנויים ע"מ למנוע תקלות ביצועים במכשיר. ברגע שהמכשיר עובד על מעט מקום אחסון הוא "מתאמץ" יותר וצורך יותר אנרגיה שמתבטאת בכוח הסוללה. זה גם יעזור לכם להימנע ממצב שהטלפון קורס כתוצאה משימוש יתר, או אפליקציות שפתאום מפסיקות לעבוד כי עברו את מכסת המקום ששמור להן", כך ואנונו.

בנוסף, לדבריו, אפליקציות שאינן בשימוש, רצוי למחוק אותן: "הן גם תופסות מקום וגם שואבות אנרגיה. בסופו של דבר, הן מביאות לניצול בלתי מושכל של כוח הסוללה. לרובנו יש לא מעט כאלה, ואם אנחנו לא משתמשים בהן, באמת שאין סיבה להשאיר אותן".

עדכוני גרסה: לא רק עבור פיצ'רים חדשים

כשמדברים על עדכוני גרסה, הרבה פעמים מתעכבים וזה לא רעיון טוב. ואנונו מסביר כי "בכל פעם שהמכשיר דורש מכם לעדכן את הגרסה - אנא עשו זאת. זה כלל חשוב מאד באבטחת מידע ויבטיח שאתם מוגנים מחולשות חדשות, אבל גם בהקשר זה באגים שונים שלעיתים גובים כוח סוללה ואנרגיה מטופלים, והדרך היחידה של היצרניות להבטיח שאתם מיישמים את התיקונים היא דרך הורדת הגרסה".

לצד זאת, רצוי לבצע אתחול של המכשיר מדי פעם. "אתחול שכזה מאפס אלמנטים פתוחים על המכשיר (אפליקציות/מסכים) ומתגבר על קשיים שונים בשימוש שנובעים משימוש עודף, וגם במקרה של הדבקה בוירוס זה לעיתים רבות מפסיק את ההתקשרות החיצונית שמייצר הווירוס", כך ואנונו.

מטמון והיסטוריה: מידע שנשמר שלא תמיד צריך

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים ESET ישראל מסביר כי צריך לנקות את זיכרון המטמון ונתוני הגלישה וזה יכול לסייע: "כל היסטוריית הגלישה, הסיסמאות השמורות, העוגיות והנתונים המקוונים שלכם נשמרים במכשיר. נקו אותם כדי לשחרר זיכרון נוסף ולשפר את ביצועי המערכת".

במקרה של מכשירי אנדרואיד - גשו להגדרות, בחרו את אפליקציית הדפדפן וכנסו ל"אחסון". בחלק התחתון של המסך, לחצו על "ניקוי זיכרון מטמון". במקרה של מכשירי אפל - אם אתם משתמשים בספארי, כנסו להגדרות וחפשו את האפליקציה. שם בחרו "ניקוי היסטוריה ונתוני אתרים", כדי למחוק את כל ההיסטוריה, זיכרון המטמון והעוגיות. אם אתם משתמשים בדפדפן אחר, כמו כרום, פתחו את האפליקציה, ובהגדרות כנסו ל"פרטיות ואבטחה", ולחצו על "מחיקת נתוני גלישה".

הפעלה מחדש: לפעמים זה כל מה שהמכשיר צריך

שטיינברג מסביר כי "לפעמים הפעלה מחדש היא כל מה שצריך. פשוט כבו את המכשיר והדליקו אותו מחדש. אם זה עוזר, תוכלו לקבוע הפעלות מחדש מתוזמנות מראש כדי למנוע איטיות בפעולת הטלפון". לדבריו, אם גם זה לא עוזר, שווה לבחון איפוס להגדרות יצרן. "חשוב לציין שהפעולה הזאת תמחק את כל האפליקציות והנתונים שלכם, ולכן מומלץ לוודא שיש לכם גיבוי זמין למקרה שתרצו לשחזר הגדרות ותכנים מלפני האיפוס", כך שטיינברג. במילים אחרות: כך יהיה אפשר למחוק את כל המידע על המכשיר, לנקות אותו לגמרי ואז אפשר להתחיל מההתחלה.

חשוב לחדד - האפשרות הזו מוחקת את כל הנתונים האישיים שלכם, כולל אנשי קשר, תמונות, אפליקציות ועוד. מאוד חשוב לבצע גיבוי לפני כן גם במכשירי אפל וגם במכשירי אנדרואיד. איך מבצעים איפוס במכשירים? במכשירי אנדרואיד, גשו לתפריט ההגדרות, לחצו על "ניהול כללי" ולאחר מכן על "איפוס להגדרות היצרן". במכשירי אייפון, תחת "כללי" יש אפשרות של איפוס המכשיר.

עוד כתבות

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

ותיקי אגף תקציבים קיימו כנס נגד הממשלה. מי בלטו בהיעדרם?

כ-300 בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר התאספו היום (ג') למחות נגד המדיניות הנוכחית באגף ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צולל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

עימותים אלימים גם באירופה: המחאה נגד ישראל מתרחבת לקמפוסים ביבשת

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד לחיסול חמאס או חזרת החטוף הראשון"

סמוטריץ' תקף: "נפילה למלכודת המניפולטיבית שטומן חמאס יחד עם מצרים וקטאר" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • הפעולה ברצועה נמשכת, לאחר שצה"ל השתלט הלילה על הצד הפלסטיני במעבר רפיח • עדכונים שוטפים

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות