ההשתלטות על אי.אר.אן הגנה על הרווח ברבעון של מנורה מבטחים מנזקי הבורסה

בתקופה שבה ההפסדים הכבדים שמסבות הבורסות להשקעות של חברות הביטוח האחרות, גוררות אותן להפסדים כבדים של עשרות ולפעמים מאות מיליוני שקלים ברבעון, רשמה מנורה מבטחים רווח כולל המיוחס לבעלי המניות של 158 מיליון שקל - עליה של 13% בתוך שנה

יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים / צילום: יעל צור
יהודה בן אסאייג, מנכ''ל מנורה מבטחים / צילום: יעל צור

ההשתלטות על חברת סליקת הצ'קים, אי.אר.אן (ERN) במהלך הרבעון השלישי, לאחר שהנפקתה בבורסה ירדה מעל הפרק, סייעה לחברת הביטוח, מנורה מבטחים, לרשום רווח כולל חיובי ברבעון השלישי. בתקופה שבה ההפסדים הכבדים שמסבות הבורסות להשקעות של חברות הביטוח האחרות, גוררות אותן להפסדים כבדים של עשרות ולפעמים מאות מיליוני שקלים ברבעון, רשמה מנורה מבטחים רווח כולל המיוחס לבעלי המניות של 158 מיליון שקל, עליה של 13% בתוך שנה.

השיא עוד לפנינו: בשוק ההון צופים שריבית בנק ישראל תגיע ל־4%
פרופ' לכלכלה הצית ויכוח בין מומחי השקעות: מהו תיק מסוכן בעידן של ריבית עולה? | ניתוח 

סך הפרמיות ודמי גמולים שנגבו ע"י הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-20.5 מיליארד שקל, עליה של 9.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכם סך הפרמיות ודמי הגמולים שנגבו ב-7 מיליארד שקל, עליה של 9.2% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות מפרמיות הביטוח שהרוויחה הקבוצה צמחו ב-6.6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה והסתכמו ב-5.8 מיליארדי שקל. ברבעון השני נרשמה צמיחה חזקה יותר של 12.9% ביחס לרבעון המקביל לסך פרמיות של 2 מיליארד שקל.

הרווח החיתומי של הקבוצה (הרווח שנובע מפעילות הביטוח שלה בלבד), נשחק בתשעת החודשים הראשונים שלה השנה ב-18% לסך של 529 מיליוני שקל. ברבעון השלישי ירד הרווח החיתומי ב-25% ל-204 מיליוני שקל. בנוסף, השינוי בעקום הריבית חסרת הסיכון בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הקטין את ההתחייבויות הביטוחיות של מנורה ב-825 מיליוני שקל, למול גידול בהתחייבויות הביטוחיות של 127 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסדים מהשקעות בתקופת הדוח הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת הכנסות מהשקעות בסך של כ- 404 מיליוני שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי השלימה מנורה מבטחים השתלטותה על חברת סליקת הצ'קים אי.אר.אן, מה שתרם לה כ-108 שקל לרווח הנקי של החברה, והשפיע לחיוב על השורה התחתונה. השפעות אקטואריות מיוחדות, בעיקר עקב לוחות התמותה, הובילו להפסד 140 מיליון שקל, אך החברה עדיין סיימה כאמור את הרבעון השלישי ברווח כולל חיובי.