תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הטכנולוגיות שמשנות את עולם התשלומים

רובנו התרגלנו להשאיר את הארנק בבית ולשלם באמצעות סמארטפון, שעון חכם ואפליקציות, אך מסתבר שזוהי רק תחילת מהפכת התשלומים • החידושים הבאים: תשלום מכל מקום בחנות, תשלום בזיהוי פנים וגם ישראל: "הטכנולוגיות Verifone קריפטו. גבי בנד מנכ"ל שלנו מאפשרות לבצע דיגיטליזציה של חוויית הלקוח בחנות הפיזית - ולהפוך את הרכישה לעצמאית יותר"

צילום: באדיבות וריפון
צילום: באדיבות וריפון

הכתבה מטעם וריפון

ב-2019 נכנס לישראל תקן ה-EMV הבינלאומי, המסדיר את תחום התשלום ללא מגע, ושינה את האופן שבו אנחנו משלמים בקופה, ואת הרגלי הצריכה וחוויית הקנייה שלנו בכלל. מנתוני בנק ישראל, כ-98% מכלל הקופות המחוברות למערכת הסליקה הלאומית, שב"א, הן קופות חכמות, שמאפשרות לנו לשלם באמצעות קירוב או הצמדה של כרטיס האשראי או הארנק הדיגיטלי בסמארטפון. אחת החברות שהובילו את מהפיכת התשלומים בישראל, ברמת התשתית, היא ענקית הפינטק הבינלאומית Verifone, המספקת מערכות תשלום חכמות לתשלום ללא מגע, ופעילה מאוד בלמעלה מ-150 מדינות ובמשק הישראלי הן בקרב רשתות גדולות והן בקרב עסקים קטנים ובינוניים.

גבי בנד, מנכ"ל Verifone אומר: "המשק הישראלי פיגר מעט אחרי העולם, מאחר שתקן ה-EMV נכנס לכאן באיחור. ואולם, מרגע שהתקן נכנס בתי העסק והצרכנים מיהרו לאמץ את צורת התשלום החדשה - והדביקו את הפער." תקן ה-EMV מאפשר לבצע את פעולת הסליקה של אמצעי התשלום באמצעות טכנולוגיית Contact less. זה מאפשר לשלם באמצעות כרטיס אשראי המצויד בשבב חכם, ללא צורך בגיהוץ, אך נותן אופציה לשלם גם באמצעות ארנק דיגיטלי המותקן בטלפון או בשעון החכם.

גבי בנד, מנכ''ל Verifone / צילום: נמרוד גליקמן
 גבי בנד, מנכ''ל Verifone / צילום: נמרוד גליקמן

לדברי בנד, כאן טמונה המהפכה האמיתית. "מאז שאפל-פיי וגוגל-פיי נכנסו
לישראל ב-2021, אנחנו רואים כמעט מדי חודש עלייה בהיקף השימוש בארנקים דיגיטליים. פחות לקוחות מסתובבים עם כרטיסי אשראי, ומעדיפים לשלם בקופה עם טלפון או שעון חכמים. זה הופך את חוויית התשלום לנוחה ונגישה יותר - וכפועל יוצא רואים גידול בהיקף הרכישות, וזה מיטיב עם העסקים והמשק כולו. בנוסף, תקן EMV מספק רמת אבטחה טובה יותר עבור עסקים וחברות האשראי".

ואמנם, מנתוני שב"א, בחודש אפריל, חצה היקף הרכישות אשר בוצעו באמצעות הסאמרטפון לראשונה את רף מיליארד שקל. בחודשי החופש הגדול, הגיע היקף העסקאות בארנקים דיגיטלים ל-3.251 מיליארד שקל. בנד: "אני מאמין שבעתיד כל הכרטיסים ייכנסו לארנקים דיגיטליים, כולל כרטיסי מועדון ו-Private Label לביצוע תשלום".

עמדות תשלום עצמי / צילום: דרור כץ
 עמדות תשלום עצמי / צילום: דרור כץ

כשהאונליין והאופליין נפגשים 

על רקע הגידול האקספוננציאלי שחל בהיקף הסחר המקוון (eCommerce) בעשור האחרון, היו שהספידו את החנויות הפיזיות. ואולם, גם כיום המסחר הקמעונאי בחנויות ממשיך לשגשג. במכון המחקר Forrester, צופים שבשנת 2024 כ-72% מהמסחר הקמעונאי יתבצע בחנויות הפיזיות. למעשה, הטרנספורמציה הדיגיטלית של העולם הקמעונאי לא רק שלא דחקה לשוליים את החנות הפיזית - היא עזרה להמציאה מחדש.

לפרטים נוספים על מוצרי וריפון ויצירת קשר הקליקו>>

לחנות הפיזית אין תחליף ברמת החוויה. הצרכן רוצה להנות מהטוב שבשני העולמות: הדיגיטלי והפיזי והוא פתוח לאמץ פתרונות דיגיטליים שיהפכו את חוויית הקנייה ליותר עצמאית, נוחה וחווייתית. בתי עסק שלא יפנימו זאת יישארו מאחור.

בנד מוסיף: "זה בדיוק המיקוד הטכנולוגי שלנו ב-Verifone - לספק לעסקים מגוון פתרונות חכמים שיאפשרו להם לבצע דיגיטליזציה של חוויית הלקוח בחנות הפיזית, יעזרו לייעל את תהליכי המכירה והתשלום, לקצר תורים, ולשפר את השירות והאינטראקציה בכל ערוצי השיווק, אונליין ואופליין, ויהפכו את הקנייה לעצמאית וחווייתית יותר באמצעות עמדות שרות עצמי, אפליקציות רכישה עצמית Bring your on device) BYOD) ומסופים ניידים הכוללים הזמנות ותשלום בריצפת המכירה בעסק".

מתשלום בזיהוי פנים ועד קריפטו 

כניסת תקן ה-EMV והארנקים הדיגיטליים לישראל, איפשרו ל-Verifone להביא למשק פתרונות תשלום מתקדמים שעד כה היו זמינים בעיקר בארה"ב ובאירופה. הפתרונות שחלקם כבר זמינים בחנויות נבחרות, מספקים הצצה לאופן שבו תשתנה חוויית הרכישה שלנו בחנות ממש בקרוב.

כך למשל, T650M היא קופה ומסוף נייד המבוסס אנדרואיד המאפשר לכל מוכר לגשת אל הלקוח לסרוק את הפריטים ולשלם על המוצר מכל מקום בחנות ומבלי שיצטרך לעבור בקופה הראשית. במסעדה, המסוף מאפשר למלצר לרשום את ההזמנה ולגבות את התשלום באותו מכשיר, בניגוד לפתרונות מתחרים.

אפליקציית BYOD, שפותחה גם היא ב-Verifone ישראל, לוקחת זאת צעד אחד קדימה, ומאפשרת לצרכן לסרוק באמצעות הסמארטפון שלו את המוצר ולבצע את הרכישה לבד ללא צורך בסיוע מוכר. ולבסוף, Self Checkout, עמדת שירות עצמי חדשנית המאפשרת ללקוח לסרוק אוטומטית את כל הפריטים בבת אחת באמצעות טכנולגיית RFID, ללא צורך להעביר כל פריט בנפרד בסורק - לקבל מידע אודות הפריטים ולבצע תשלום. עמדות שירות עצמי מוכרות לנו מסופרמרקטים, אך הקופה החדשה של Verifone מיועדת ליתר הענפים הקמעונאיים וניתנת לשילוב בכל חנות.

וישנם גם כמה פתרונות שנשמעים עתידניים אבל עשויים להפוך למציאות, כמו למשל Pay By Face, שמאפשר לשלם באמצעות זיהוי פנים וללא צורך אפילו בסמארטפון, רובוטים אשר יבצעו את תהליכי המכירה בחנות וישדרגו את חווית הרכישה או כספומט שיאפשר משיכת כסף מזומן באמצעות זיהוי פנים או טכנולוגיית NFC. "חייך - שילמת!".

לדברי בנד, השלב הבא יהיה לשלם בחנות באמצעות מטבעות דיגיטליים כמו
ביטקוין ואיתריום. "Verifone העולמית כבר היום תומכת בארנקי קריפטו ומאשרת תשלום באמצעות קריפטו במסופי התשלום שלה. להערכתנו בשנה הקרובה, בהתאם למגבלות הרגולציה, נוכל להשיק גם בישראל פתרון זהה ובכך נהיה חלוצים בתחום".

לפרטים נוספים על מוצרי וריפון ויצירת קשר הקליקו>>